Tweede sollicitatiepoging?
zondag 13 juni 2010 om 22:40
Vorig jaar heb ik een beetje 'mot' gehad met een afdelingshoofd van een bedrijf over de afhandeling van een sollicitatieprocedure. Het werd een beetje gehakketak over de mail over wat je als sollicitant nu wel of niet mag verwachten qua fatsoensnormen.
Enfin, dat luchtte toen lekker op. Ik nam me voor om daar NEVERNOOIT meer een voet binnen te zetten, tot ik afgelopen weekend een geweldige vacature bij hetzelfde bedrijf tegenkwam, maar op een andere (verwante) afdeling.
Wat zouden jullie doen? Gewoon solliciteren, doen of m'n neus bloedt en wel zien waar het schip strandt? Of de invloed van managers onder elkaar niet onderschatten en deze vacature maar even aan me voorbij laten gaan?
Enfin, dat luchtte toen lekker op. Ik nam me voor om daar NEVERNOOIT meer een voet binnen te zetten, tot ik afgelopen weekend een geweldige vacature bij hetzelfde bedrijf tegenkwam, maar op een andere (verwante) afdeling.
Wat zouden jullie doen? Gewoon solliciteren, doen of m'n neus bloedt en wel zien waar het schip strandt? Of de invloed van managers onder elkaar niet onderschatten en deze vacature maar even aan me voorbij laten gaan?
Ehm, even denken...
zondag 13 juni 2010 om 22:53
De brief zou wel langs dezelfde P&O-afdeling moeten, maar daar weten ze (denk ik) niets van de mailwisseling van destijds. Waar ik bang voor ben, is dat ik het betreffende afdelingshoofd zou kunnen tegenkomen ALS het me zou lukken om weer een uitnodiging voor een gesprek te krijgen.
(Misschien maar een wit vlaggetje in m'n achterzak doen dan?)
(Misschien maar een wit vlaggetje in m'n achterzak doen dan?)
Ehm, even denken...
zondag 13 juni 2010 om 22:56
Mocht je hetzelfde afdelingshoofd treffen en hij/zij verwijst naar het incident van destijds, dan kun je altijd nog als argument gebruiken dat je graag wilt kijken of er verbetering in zit. Of je zegt heel kwijlerig dat het incident van destijds niet je interesse in het bedrijf heeft vermindert. Joh, daar is altijd wel een draai aan te geven in jouw voordeel.