Mode & Beauty alle pijlers

hoedje

24-06-2010 17:29 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een heel leuk hoedje (zo: http://www.capsplaza.com/ ... d64e49f8477730b4f0629.jpg maar dan helemaal zwart), dat ik nu eindelijk wel eens op wil.

Je ziet altijd foto's van mensen op straat enzo..stomme vraag, maar houd je het binnen dan op? Want het hoort wel bij je outfit en je haar zit natuurlijk nergens meer naar, maar het is wel een beetje onbeleefd!
ha ha dat is een goede vraag! Ik droeg vroeger vaak hoedjes (middelbare school) en die deed ik altijd wel af ja. Ligt ook een beetje aan de gelegenheid natuurlijk. Je kan ook zorgen dat je je haar een beetje fixeert zodat de schade meevalt als je je hoed afdoet. Leuke hoed trouwens!
Ik droeg vroeger veel hoeden. Het nadeel bij het afzetten vond ik altijd, dat er dan vaak een soort rand op je voorhoofd zit (tenzij je hem echt op je achterhoofd draagt, maar dat vind ik niet mooi).

"Officieel" kunnen je het hoedje gewoon binnen ophouden.
Volgens mevrouw Groskamp-ten Have moeten heren hun hoed afnemen als zij iemand groeten of als ze ergens binnen komen, maar mogen dames hun hoed ophouden.

Dus volgens de etiquette is er niets mis met je hoed binnen ophouden.
Gewoon ophouden, maar weet je zeker dat je dat hoedje nú op wil? Pufheet hoor, als je het mij vraagt...
haha nee niet vandaag of morgen, maar ongetwijfeld wordt het binnen nu en korte tijd weer de helft kouder ;)

bedankt voor de suggesties! Fijn dat de etiquette me gunstig gezind is :D
quote:Schmoepie schreef op 24 juni 2010 @ 17:58:

Volgens mevrouw Groskamp-ten Have moeten heren hun hoed afnemen als zij iemand groeten of als ze ergens binnen komen, maar mogen dames hun hoed ophouden.

Dus volgens de etiquette is er niets mis met je hoed binnen ophouden.

Klopt, behalve als je zelf de gastvrouw bent, dan mag je weer géén hoed op.

Maar dit gaat dan allemaal over dámeshoeden. Als je een herenhoed opzet, lap je de etiquette ook aan je laars...dunkt mij.

Maar wel een leuk hoedje!
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven