Geld & Recht alle pijlers

Internationaal internetkopen

24-06-2010 21:10 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai!

Op een Engelse (?) website (figleaves.com/uk) met allerlei mooi ondergoed en zwemkleding heb ik een aantal leuke bh's en bikini's (meervoud ja ) gezien. Nu zit ik er aan te denken om ze aan te schaffen.

Maar nu vraag ik me af hoe dat moet. Zelf heb ik geen credit card, maar een vriend wel, dus dat is geregeld. Maar hoe zit het met importbelasting (of hoe dat ook heet in het Nederlands), zitten er nog andere (financiele) 'addertjes onder het gras' bij (internationaal) internetkopen, zijn er zaken waar ik aan moet denken? Ben niet echt handig met dit soort dingen, vandaar dat ik eerst om advies kom vragen.

Alvast bedankt voor jullie bijdrage!
Moet je even op de site van de douane kijken.
volgens mij moet je boven de 150 euro invoerrechten betalen. Kijk idd even bij de douane. Soms is het handiger om het dan in aparte bestellingen te doen
bij aankopen binnen de EU is geen invoerbelasting verschuldigd ( tenzij het om een auto gaat, daar zijn weer andere regels aan verbonden)

Als je dus in Engeland iets koopt, is de rekening aan de winkel het enige dat je betaalt ,er komen geen extra douane kosten bij.

Koop je in Amerika, dan wel.
Bedankt voor jullie reacties (zo snel al)! Dat is een goed idee, douane.nl. Daar zal ik eens even kijken.
quote:dangeensuus schreef op 24 juni 2010 @ 21:18:

bij aankopen binnen de EU is geen invoerbelasting verschuldigd ( tenzij het om een auto gaat, daar zijn weer andere regels aan verbonden)

Als je dus in Engeland iets koopt, is de rekening aan de winkel het enige dat je betaalt ,er komen geen extra douane kosten bij.

Koop je in Amerika, dan wel.Dat dus
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Enne ik heb al vaak bij figleaves besteld; prima site, netjes binnen de deadline bezorgd en niks geen invoerbelasting (ik koop voor tussen de 30 en 80 euries per keer) Met de huidige pond ben je vaak goedkoper uit dan bij aankoop in Nederland, ondanks bezorgkosten.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Hai Doornroosje, de omrekening die ze laten zien op de site (pond->euro) komt die zo ongeveer overeen met wat je uiteindelijk moet betalen?
Weet ik niet ... die gebruik ik niet.

Ik gebruik meestal een valuta converter van het gwk ofzo. Die benadering klopt aardig.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Voor aankopen binnen de EU zone is niemand invoerrechten of invoerrechten met eenzelfde strekking/effect verschuldigd. Je kan dus gewoon onbeperkt inkopen doen!
oei.. nu heb ik iemand geholpen iets aan te schaffen op Ebay (ik heb een creditcard zij niet).. ze kocht iets uit Australie. Het kwam op iets van 85 USD (geen ASD)..

Hoe zit het met invoerrechten etc . Ik kan het niet vinden bij de douane..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven