cadeau voor vrienden die gaan emigreren

25-06-2010 09:16 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

morgen hebben we een feestje omdat vrienden van ons naar zweden gaan verhuizen (zij is zweedse), met hun zoontje van 2.

iemand een leuke tip voor een cadeautje?

in de winter hadden we leuke klompensloffen kunnen kopen, maar die kan ik nu niet vinden

alvast bedankt!!
Mandje met nederlandse producten
Ik zag gister bij de schoenenreus nepcrocs in de vorm van klompen in rood,wit,blauw of oranje..
Een mand vol flessen met hun favoriete bier/wijn/drank, omdat dat daar stervensduur is.
In alle winkels is momenteel genoeg oranje spul te vinden

Maar wat ik wel eens aan buitenlandse vrienden heb gegeven:

Theepotje in Delfs blauw met blik stroopwafels. Je heb ze bijv. bij de vvv Delft. Servies van Blond vind ik ook leuk hiervoor.

eierdopjes

Theedoek en handdoek met klompen/ molens

Voor het jongetje van 2 heb je leuke shirtjes met een molentje ofzo erop.
Wij hebben destijds van vrienden een persoonlijke kalender gekregen met foto's. Niet alleen van henzelf maar van al onze vrienden. Dus iedere maand was er wel iemand van hen jarig en stond er dus een foto op van hen of van ons samen.

Het klinkt heel simpel maar dat vond ik echt super om te krijgen.
Op de Albert Cuyp in Amsterdam zijn nog wel klompensloffen te vinden, weet niet of je in de buurt woont?

Verder lijkt me een mand met allerlei oranje produkten en wat lekkere dingen een heel leuk idee.Op dit moment heb je echt heel veel nederlandse getinte produkten op de markt. Zoals potjes etc. Bij wonen xl, xenos, markt kan je vast wel wat vinden.
Geef ze in godsnaam niks "groots". Als je gaat emigreren zit je toch niet te wachten op grote en zware flessen drank? Je hebt al genoeg zooi te verslepen lijkt me.

De kalender vind ik een leuk idee, lekker plat en als ze het niks vinden kunnen ze het altijd nog in de schuur oid ophangen
ik vraag me dan altijd af of zulke mensen echt zullen zitten te wachten op een zweeds huis vol oranje- en holland-zooi... Vooral als meer mensen op hun feestje met dat idee komen (kans is groot). Ik zou ze eerder iets persoonlijks geven met een leuke foto, of iets van een speciale herinnering aan jullie vriendschap.
Of groepsfoto van dierbaren
Bij de DE-winkel hebben ze mooie kopjes (en andere zut) met een hollands motiefje.
DVD met Cornelis Vreeswijk.
Mooi fotoboek van Nederland.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hahaha, ik moet wel lachen om dit topic, ik dacht ik kijk even waar deze mensen heen emigreren, want vrienden van mij zijn een aantal jaar geleden naar Zweden geëmigreerd en die heb ik toen Klompsloffen gegeven .

Maar zie dat die tip dus al redelijk mosterd is...

Als die vriendin van mij voor vakantie terug komt vanuit Zweden naar Nederland, koopt ze meteen hele paketten met Nederlandse 'specialiteiten' in, zoals rookworst, gestampte muisjes, appelstroop, ontbijtkoek, drop, en in de winterperiode natuurlijk pepernoten, taaitaai en schuimpjes...

Maar de vraag is natuurlijk of niet veel meer mensen op dat idee komen idd. Daarnaaast moeten ze het natuurlijk allemaal meenemen die kant op, dus kleinere cadeautjes zijn dan handiger.

Wat misschien wel leuk is, je lekkerste recepten bundelen met leuke foto's van jullie samen op de achtergrond in een soort fotoboekje... Of iets anders persoonlijks.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Een abonnement op een nederlands blad ofzo dat ze graag lezen.
quote:elninjoo schreef op 25 juni 2010 @ 09:21:

Een mand vol flessen met hun favoriete bier/wijn/drank, omdat dat daar stervensduur is.Met jou kan ik praten! Super praktisch en leuk!
ik zou vooral geen TROEP geven. Wat moet je in hemelsnaam met gele klompsloffen. 1: ziet er niet uit 2: je hebt het weer in huis maar moet het bewaren voor het geval jullie langskomen 3: nog duur ook
Eens met Liesse. Denk na wat je zelf leuk zou vinden om te krijgen en waar je echt een herinnering bij zou krijgen! Iets persoonlijks dus. Foto's doen het altijd goed!
he bedankt voor alle tips!

helaas is het te kort dag om nu nog een foto kalender ofzo te maken, maar heb daarnaast genoeg inspiratie opgedaan. In ieder geval goed om niet teveel (grote) zooi mee te geven. T-shirtje voor kindje is wel leuk, en ook iets kleins van servies blond ofzo kan wel. daarnaast kunnen we wel iets anders doen met een foto en leuke kaart ofzo. thanx, ga nu even de stad in!
Ben nu op Schiphol, hier zijn nog wel klompensloffen, bij de bloemenwinkel in de grote hal, waar de roltrappen naar de treinen zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven