weer erg onzeker, baal ervan

25-06-2010 16:25 12 berichten
wil even mijn hart luchten...

wie eerdere topics van mij heeft gelezen zal het niet

ontgaan zijn; ben nu 6 weken van de fluoxetine af.

had in het begin erg last van ontwenningsverschijnselen,

maar dat gaat nu wel weer.

ik merk wel dat ik alleen weer erg onzeker ben,

en ik reageer (dat hoort ook erg bij mij) weer heel

erg over the top als ik kritiek krijg e.d.

nu hoort dat onzeker zijn ook wel bij mij,

en na 3,5 jaar prozac slikken heeft het lijf tijd nodig om te wennen,

maar ik weet niet of ik dit trek.

ik ben dus toch aan het twijfelen of geen medicatie gebruiken

voor mij wel handig is....

van de andere kant hoort onzeker zijn ook wel een beetje bij mij

en ben ik uiteraard echt niet de enige, en alleen maar daarom weer

aan de prozac is misschien ook geen oplossing.....

wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Weet je waar je onzekerheid vandaan komt? Misschien beter oplossing om met therapie oplossingen te vinden, en ermee te leren omgaan?

medicatie lijkt me niet altijd de beste oplossing, zeker niet voor een probleem als onzekerheid.
Allereerst gefeliciteerd dat je al 6 weken van de antidepressiva af bent! Zeker met alle ontwenningsverschijnselen viel dat niet mee.

Een goede tip: de site www.angststoornis.com .

Daar staan veel ervaringen van anderen en ook een speciale topic over medicijnen enz.

Ben je nog wel in therapie om aan je onzekerheid te werken?
Goed van je dat je van je medicatie af bent!

Maar je kunt nu dus duidelijk verschil merken? (dus met medicatie minder onzeker?) In dat geval lijkt het dat de medicatie meer de gevolgen/symptomen heeft onderdrukt dan dat je de oorzaken hebt aangepakt.

Het lijkt me dat je voor blijvend resultaat dus de oorzaken zult moeten aanpakken. Weet je voor jezelf wat de oorzaken voor jouw onzekerheid zijn?
Niet nu al paniekvoetbal spelen met jezelf.

Zet even door, je hebt tenslotte ook nog kans dat je je weer anders gaat voelen.

Het is een rot gevoel, probeer er in je denken niet aan vast te blijven houden.

Praat met je huisarts over handvaten om door dit gevoel heen te kunnen.
..popcorn?
Volgens mij is de beste manier om onzekerheid te lijf te gaan niet direct het slikken van medicijnen. Heb je ook therapie?
bedankt voor jullie lieve reacties.

ik ben de medicatie gaan gebruiken

ivm een burnout (die al lang over is)

daarbij heb ik ook therapie gehad waar ik truukjes

heb geleerd ivm de onzekerheid. die overigens

hoort bij mij. ik ben erg perfectionistisch

en erg kritisch op mezelf (vaste ingredienten voor

een burnout...)

moet wel eerlijk zijn dat ik die truuks die ik heb geleerd

niet echt meer toepas, dat zou zoiezo wel slim zijn...

wat betreft medicatie, ik denk idd. dat ik nog even door moet zetten, maar ik ben zo bang dat dit zo blijft

en ik dus minder goed functioneer zonder de fluoxetine.

dat is dan opzich nog niet zo'n ramp,

maar ik heb nou eenmaal in mijn hoofd...
Ik denk dat therapie je beter helpt bij dit soort problemen dan medicijnen. Medicijnen onderdrukken je natuurlijke gevoelens, maar lossen die niet op. Meestal worden medicijnen voorgeschreven zodat je meer open staat voor therapie. De echte verandering zou namelijk uit jezelf moeten komen.
Al eerder aangegeven als je het zonder medicatie kan doen dan is dat alleen maar aan te raden. Heb zelf van kinds af aan al last van depressiviteit, een tijd AD geslikt maar voelde me wazig en had niet echt het gevoel dat de oorzaak aangepakt werd. Tijdlang therapie gevolgd, en kan er veel beter mee omgaan, zal nooit verdwijnen want is iets wat bij me hoort, maar kan er beter mee omgaan, en ben ik blij om, want levenlang medicatie, nee liever niet.

Probeer het te zoeken in therapie (bijv cognitieve gedragstherapie).

Succes!
quote:Missphoebe schreef op 25 juni 2010 @ 17:10:

daarbij heb ik ook therapie gehad waar ik truukjes

heb geleerd ivm de onzekerheid. Nou, dan de trucjes maar weer toepassen dus. Ben eigenlijk best benieuwd naar die trucjes. Ik ben soms ook best onzeker en kan we wat tips gebruiken.
Het is alweer eventjes geleden dat dit Topic is geplaatst, maar ik wil even zeggen dat ik het al heel knap vind dat je zover bent gekomen!!! Echt heel erg goed!

Daarbij is het voor mij erg herkenbaar....

Ik slik zelf ook al een hele tijd Anti-Depressiva met wat tussenpozen van afbouwen.

Bij mij kwamen de onzekerheid klachten ook terug.

Vooral blozen..., onzeker, geremd, en ook bij mij kwam kritiek harder aan en het bleef ook langer hangen.

Alsof ik elke dag op het randje hing van een depressie...

Ik slik nu een hele lage dosis waar ik me momenteel redelijk bij voel... (nog steeds erg onzeker, maar daarvoor ben ik weer in therapie) maar ook ik wil er vandaag of morgen ook vanaf.

Soms vind ik het fijn, een soort duwtje in de rug, maar aan de andere kant baal ik er ook van omdat ik toch wel lichtelijk bijwerkingen heb...

Ik leef gezond, sport veel en ik heb het idee dat die AD me daarin tegenwerkt.. Weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen, maar zo voelt dat een beetje...

Qua echt fit en gezond voelen enz..

Ik ben wel benieuwd hoe het nu met je gaat???

quote:blogbabe schreef op 11 augustus 2010 @ 13:31:

[...]

Nou, dan de trucjes maar weer toepassen dus. Ben eigenlijk best benieuwd naar die trucjes. Ik ben soms ook best onzeker en kan we wat tips gebruiken.

Ja klote he... die onzekerheid soms!

Ik heb wel wat goede technieken...

Doe ze zelf ook regelmatig! Vooral de automatische gedachten uitdagen...

Laat maar weten als je wil weten hoe je dat kunt doen, dan stuur ik het je even door!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven