Werk & Studie alle pijlers

bijverdienen, hoeveel?

25-06-2010 22:18 8 berichten
Ik werk 3 dagen in de week, overige dagen ben ik thuis met zoon van 2 jaar.

Ieder jaar doe ik keurig aangifte van inkomsten bij de belasting.

Nu heb ik een hobby die de laatste tijd een beetje " uit de hand" loopt, in die zin, dan ik er wat mee ga verdienen.

Ik heb zitten zoeken en zoeken op de website van de belastingdienst maar kan echt nergens vinden tot welk bedrag je mag " bijverdienen".

Moet je al vanaf de eerste euro inkomsten belasting oid betalen of pas vanaf een bepaald bedrag?

Ik neem aan dat je dat dan meeneemt in je aangifte voor 2010 in mijn geval?
Alle reacties Link kopieren
ben ff nieuwsgierig: wat voor hobby??
Officieel moet je elk 'resultaat uit overige werkzaamheden' aangeven. Dit is je eigen verantwoordelijkheid.
Dus, even googlen op 'resultaat uit overige werkzaamheid/-heden'. Dan kom je er vast wel uit.

NB. Er is dus geen drempel, geen vrijstelling etc.
ff copy paste uit je andere dubbele topic..

echt belastingvrij bijverdienen bestaat niet.

Je hebt een belastingvrije voet maar die zit gewoon verweven in je loonbelasting. Je verdient immers al bij je werkgever en daar maak je al gebruik van de "belastingvrije voet"

Als je geen inkomsten zou hebben dan is de grens ongeveer 6000 euro meen ik... maar dit telt weer niet als je een uitbetaling van heffingskorting ontvangt...

Op je loonaangifte staat een kolom inkomsten uit overige en daar vul je in wat je verdient hebt met je hobby....

Sorry TO.. maar je krijgt in nederland nergens vrijstelling voor... helaas
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
je geeft altijd al je verdiensten op bij inkomsten uit overige werkzaamheden. En natuurlijk moet je daar IB voor betalen. Als de hobby uit de hand loopt kan de belastingdienst je ook aanslaan voor de omzetbelasting, dus altijd contact zoeken met de belastingdienst want ze laten je rustig met terugwerkende kracht terug betalen. Wil je zekerheid, meld je dan aan als eenmanszaak en vraag een BTW nr aan
aan je nick te zien maak je kralenkettingen
sieraden zijn 19% BTW, dus dat ben je de belasting dan ook nog verschuldigd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven