Gezondheid alle pijlers

wat zat er in mijn drankje? ghb of iets anders?

26-06-2010 05:46 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wow, k ben net (door m'n vriend en zijn vader) thuis gebracht na een kort maar krachtig avondje in de kroeg. Ik had thuis een wijntje gedronken en daar een colaatje besteld aan de bar. Een dicht blikje met een glas met ijs. Ik had op de een of andere manier een voorgevoel dat in deze bar wel eens met drankjes gerotzooid kon worden, dus ik dacht goed opgelet te hebben.

Toen ik mijn cola had ingeschonken smaakte het raar. Beetje scherp, alsof er een scheutje wodka doorzat of zo. Mijn vriend drinkt geen cola, dus hij wilde het niet proeven. Ik dacht, na ja, zal wel door de wijn komen dat het gek smaakt. En nog een grapje maken 'als ik straks raar doe ga jij me wel redden he, haha'.

En vervolgens het hele glas leeggedronken.

Ongeveer een kwartier daarna voelde ik me een beetje duizelig en ging ik even naar de wc om wat water in m'n gezicht te doen. Op mijn weg terug voelde ik me nog duizeliger en kon ik moeilijk ademhalen en bij mijn vriend aangekomen vroeg ik of hij even mee naar buiten wilde want ik had het gevoel dat ik flauw ging vallen (dit gevoel ken ik goed, is me al meerdere malen overkomen).

Maar nog voordat hij iets had gezegd werd ik al onwel. Hij en een paar vrienden hebben me toen naar buiten gedragen (terwijl ik helemaal out was en allerlei rare dromen had). Ik kwam heel even bij terwijl ze me aan het dragen waren, en raakte in paniek want ik wist niet zeker wie het waren. Toen ik het shirt van m'n vriend voelde wist ik zeker dat hij het was en raakte ik weer buiten bewustzijn.

Ik denk ongeveer 10 minuten later kon ik m'n ogen weer een klein beetje open doen en zag ik een paarse waas met wat zwarte vlekken (hoofden) voor me. Ik wist op dit punt 100% zeker dat ik met drugs te maken had. Langzaam hoorde ik ze tegen me praten maar het duurde even voor het me lukte iets terug te zeggen.

Ik was inmiddels nat van het zweet.

Toen ik eenmaal weer bij was voelde ik me snel weer normaal. Beetje hoofdpijn en een droge tong, heel klein beetje dizzy nog, maar dat is het wel... Wel geschrokken natuurlijk.

Wie weet welke drug dit was ??? Daar ben ik nu heel benieuwd naar. Vooral omdat het zo kort duurde eigenlijk en toch zo heftig was. Ook vraag ik me af wat het doel hiervan is geweest. Het was naar mijn idee duidelijk dat ik met mijn vriend was en we met een grote groep waren...

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Het lijkt mij dat het geen GHB of XTC was (of andere drugs), door deze drugs in je drankje ben je langere tijd *niet* normaal. Gerust een paar uur dat je je niet *normaal* voelt.

Misschien gewoon een combi van een wijntje gedronken , weinig gegeten , warmte en later over op een cola. Of de cola was misschien over de datum of is bevroren geweest voordat het in de kroeg terecht kwam. Of dat je een zeer laag bloedsuiker had en een *flauwte* had.

Volgende keer wanneer je een blikje cola lostrekt en t *raar* vind smaken ff omruilen bij de bar.
Tja, het lijkt mij ook geen ghb ofzo, inderdaad omdat het zo snel weer over is en je je glas niet uit het oog bent verloren. Bedoel het niet vervelend, maar je hoort ook weleens dat er tig schoolmeisjes tegelijk flauwvallen en er niets aan de hand blijkt te zijn. Een soort massahysterie. Kan het niet zijn dat je onbewust zoiets had omdat je al aangaf bang te zijn dat je daar iets in je drankje zou krijgen?

Mocht je dit trouwens vaker meemaken dan zou ik even naar de dokter gaan.
Het lijkt mij ook geen ghb. Ik heb toen ik een jaar of 18-20 was, het een keer in mijn drinken gehad toen ik met een paar meiden in een kroeg wat aan het drinken waren. Ik ben een deel kwijt maar ik kwam buiten weer een beetje bij bewustzijn, maar ik kon nog niet praten. Ik ben toen ook verkracht door een jongen. Het was iig geen fijne trip. Geen idee of dat altijd met ghb is, ik hoop het nooit meer mee te maken. Maar zo kortstondig als bij jou, dat klinkt niet echt als ghb. Gelukkig was je met je vriend en is er verder niets gebeurd. Ik denk niet dat je er nu nog achter komt wat het evt. geweest is.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik verwacht ook geen drugs. Wat eerder al werd gezegd, ik denk eerder een flauwte. Vergeet niet dat het ontzettend warm is de laatste paar dagen, daardoor kan je lichaam een beetje ontregeld zijn. Je bent bekend met flauwvallen? Wat is daar de oorzaak van?

Mocht je toch twijfelen is het toch ok om naar de huisarts te gaan voor een bloed/urine controle. Mocht er wat in je drankje hebben gezeten, dan is dat te zien.
Lijkt me heel naar. Mag ik vragen waarom je niet naar de huisartsenpost o.i.d. bent gegaan? Heb je wel telefonisch contact gehad met een arts?

Overigens kan ik me voorstellen dat de theorie van Happy_ever_after van toepassing is.

Als je het zeker wilt weten zou ik toch even contact opnemen met een arts.
Klinkt als een flinke flauwval-actie.

Bij drugs ben je wel wat langer van de wereld.

Hoe kom je aan zo'n voorgevoel dat het een foute bar is die met drankjes rotzooid? Een beetje horeca-gelegenheid doet dat niet hoor. Zonde van het geld en hun goede naam. Bovendien hebben ze er geen belang bij. Meeste mensen die iets in hun drankje krijgen, die krijgen dat niet van de barman.
Stressed is just desserts spelled backwards
Heb je geen suikerziekte of bloedarmoede ofzo?Klinkt nl niet als GHB hoor,meer als een schommeling in je bloedsuikerspiegel ofzo.Waarom ben je niet naar huisarts gegaan?zou zeker een keer bloed laten prikken deze week...

Sterkte
Ik heb ooit GHB binnengekregen. Ik raakte helemaal van het padje, ging knock-out en kan me helemaal niets herinneren. Een groot zwart gat. Van XTC wordt je harstikke hyper dus dat zal het ook niet zijn.

Heb je geen last gehad van de warmte? Claustrofobie? Een paniekaanval?
Zat er niet een paar druppels van het een en ander in je (lege) glas?
Misschien een domme vraag maar als je cola vreemd smaakte, waarom heb je het dan opgedronken? Zeker als je al de gedachte had dat er met drankjes wordt gerommeld in die kroeg.

Het klinkt niet alsof er iets in je drankje zat maar meer wat anderen ook al beschreven, flauwvallen door de warmte, misschien weinig gegeten oid.

Hoe voel je je nu?
Jezus MV wat heftig.

Ik heb zelf geen ervaring gelukkig met GhB maar zusje wel. Die is een nacht kwijt. Werd naakt waker in haar eigen huis en weet niet hoe ze daar gekomen is vanaf het feest waar ze was.

Ik denk ook niet dat er in dit geval sprake is van drugs. Als je al vermoed dat er wel eens gerotzooid zou kunnen worden met drankjes dan zou ik daar dus om te beginnen al geen drankje bestellen, en als het vies smaakt, waarom drink je het dan op.

GhB is trouwens smaak en reukloos, en XTC is volgens mij vreselijk bitter
Ja Suus, ik heb het ook niet geproefd. Ik werd wakker in een station een paar kilometer van de kroeg af. Ik was helemaal de weg kwijt. Toen reed er politie langs en die heb ik toen aangehouden, maar ik kon niet praten. Toen zijn ze zo weggereden. Ik ben terug gelopen naar de kroeg, maar werd door een jongen (misschien dat hij het in mijn glas had gedaan?) naar buiten gebracht ergens naar een bosje een stuk van de kroeg af. En daar is het toen gebeurd. Dat vond ik zelf nog het naarste dat ik het wel bewust heb meegemaakt maar niet kon praten en bijna niet bewegen. Maar hoe ik bij dat station ben gekomen is mij een raadsel, dat stuk is helemaal weg.

Verder eens met jou, als je al van te voren een vermoeden hebt dat er iets in je glas kan zitten, dan nooit opdrinken.
Jemig MV, wat een verschrikkelijke ervaring.

Wat erg ook dat de politie zomaar wegreed.

Heb je wel aangifte kunnen doen, kon je wel onthouden wie het had gedaan?
quote:mylenevalerie schreef op 26 juni 2010 @ 08:17:

Ja Suus, ik heb het ook niet geproefd. Ik werd wakker in een station een paar kilometer van de kroeg af. Ik was helemaal de weg kwijt. Toen reed er politie langs en die heb ik toen aangehouden, maar ik kon niet praten. Toen zijn ze zo weggereden. Ik ben terug gelopen naar de kroeg, maar werd door een jongen (misschien dat hij het in mijn glas had gedaan?) naar buiten gebracht ergens naar een bosje een stuk van de kroeg af. En daar is het toen gebeurd. Dat vond ik zelf nog het naarste dat ik het wel bewust heb meegemaakt maar niet kon praten en bijna niet bewegen. Maar hoe ik bij dat station ben gekomen is mij een raadsel, dat stuk is helemaal weg.

Verder eens met jou, als je al van te voren een vermoeden hebt dat er iets in je glas kan zitten, dan nooit opdrinken.Mylenevalerie, wat afschuwelijk! Wat een tuig, dit soort mannen, bah. Wat ik me afvraag: heb je later nog contact gehad met de politie hierover? Want het is toch best een akelig idee dat ze je hadden kunnen helpen maar dat niet hebben gedaan, ik ben benieuwd hoe zij daar op terug kijken... Heb je toen trouwens ook aangifte gedaan?
@TO, wat zei de dokter? Wanneer zijn de uitslagen van de bloedtesten beschikbaar? Wanneer ga je aangifte doen?
Godsamme MV dat de politie dan zo wegrijd vind ik werkelijk onbegrijpelijk. Al dachten ze dat je strontlam was, dan nog hadden ze je mee moeten nemen, ze hadden je beter vast kunnen zetten voor openbare dronkenschap dan wat er daadwerkelijk gebeurt is. Heb je hier ooit een klacht over ingediend? Of heb je het gezien de gebeurtenissen daarna er bij gelaten? Wat een drama zeg.
vind het ook wel een beetje vreemd dat jouw vriend het niet wil proeven omdat hij geen cola drinkt..

Het is nou niet dat je hem vraagt een slok van je tequila te nemen als hij nooit drinkt ofzo..

Vaag verhaal.. maar t lijkt mij overigens ook geen drugs. Gewoon een combo van eerste drankje verkeerd gevallen... warme avond ofzoiets
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ben je nog naar het ZH gebracht ? Kunnen ze daar niet testen of er iets in je lichaam zat ?
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:wuiles schreef op 26 juni 2010 @ 08:23:

@TO, wat zei de dokter? Wanneer zijn de uitslagen van de bloedtesten beschikbaar? Wanneer ga je aangifte doen?Dit dus. Ik vind het nogal raar als je zo onwijs out gaat ( Langer dan 10 minuten ) dat er geen ambulance is gebeld.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
hoe weet je dat je 10 minuten out was? Heb je dit later gehoord, of is jouw gevoel?
GhB is trouwens heel lastig aan te tonen in een bloedtest, ik geloof dat het binnen 8 uur verdwenen is, en dat is vaak pas het moment waarop het slachtoffer weer "bij kennis" komt.
Ik heb het daarna heel heel diep weggestopt, ik had toen een nare periode dat mijn broertje overleed, relatie uit, zm poging, dus ik heb het voor jaren even niet meer aan willen denken. En nog denk ik er liever niet meer aan terug. Ik ben nog wel boos op die politieagenten, die hebben mij daar zo achtergelaten, dit had voorkomen kunnen worden, al hadden ze mij maar naar de ehbo gebracht. Maar goed, ik wil er ook liever niet meer aan denken.
Akelig MV, heel akelig.

TO, waarom ben jij niet naar ziekenhuis/politie gegaan of gebracht?
Geen bijzonderheden
quote:borodini schreef op 26 juni 2010 @ 08:48:

[...]

Dit dus. Ik vind het nogal raar als je zo onwijs out gaat ( Langer dan 10 minuten ) dat er geen ambulance is gebeld.Inderdaad. Ik mag toch hopen dat als ik om niks ineens in elkaar zak dat men dan zo vriendelijk is om even 112 te bellen. Oke, als ik starnakel bezopen ben kan je het even aanzien maar bij TO lijkt geen sprake van geweest te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven