Mijn ex

26-06-2010 13:05 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is nu een jaar uit met mijn ex. We hebben 5 jaar een relatie gehad. Mijn ex heeft nu een half jaar een andere vriendin en ik ben nog vrijgezel. We hebben geen ruzie verder maar we spreken elkaar ook bijna nooit. Wel wonen we in dezelfde plaats en zie ik hem wel eens met het uitgaan. En wat ik dan vreemd vind is dat ik vaak dodelijke blikken krijg van zijn nieuwe vriendin terwijl ik niks verkeerds doe. Als de vriendin van mijn ex even niet bij hem staat houdt mijn ex mij steeds een beetje in de gaten. Hele tijd mijn kant opkijken en zien met wie ik praat. Ik weet dat hij ook wel moeite heeft gehad om alles af te sluiten tussen ons maar volgens mij is ons dat allebei nu aardig gelukt. Toch blijf ik hem een beetje missen en vraag ik me af of hij dat gevoel ook heeft. Na een jaar ben ik er nog steeds niet helemaal klaar mee en ik ben heel benieuwd hoe mijn ex dat voelt. Want als zijn vriendin gewoon bij hem staat met uitgaan doen ze heel leuk en verliefd maar als ze weg is vestigt hij zijn aandacht weer mijn kant op. Pfff exen..Iemand ook zo'n last hiervan?
Nee, eigenlijk niet.

Nooit gehad ook trouwens dat loeren naar elkaar en elkaar in de gaten houden, vervelend lijkt me dat.
Als je ze vaak spontaan tegenkomt kun je toch gewoon met hen , of in elk geval je ex, de situatie 'uit'praten?
Misschien geeft zij je die dodelijke blikken omdat ze van anderen hoort dat jullie nog regelmatig naar elkaar kijken zodra ze even weg is. Je moet niet zo op hem (&haar) letten.
Ja uitpraten kan, maar eigenlijk valt er niks uit te praten. En ik heb ook niet zo'n behoefte ook met haar in gesprek te gaan en ik denk ook niet dat mijn ex daar zin aan heeft. Er is eigenlijk ook niks aan de hand. Hij heeft het notabene zelf uitgemaakt maar soms denk ik dat hij er ook nog steeds niet helemaal klaar mee is.
.
quote:Vin24 schreef op 26 juni 2010 @ 13:18:

maar soms denk ik dat hij er ook nog steeds niet helemaal klaar mee is.Of hoop je dat?
Ze voelt intuitief aan dat jouw ex, haar vriend, nog een zwak voor je heeft.
Ergens wel. Terwijl ik weet dat het waarschijnlijk niet gaat werken. Als ik nu zeker wist dat hij er helemaal klaar mee was kan ik het ook beter afsluiten maar door dat soort situaties weet ik het dus niet zeker en ga ik weer twijfelen.
Als hij jou nog wil, dan was hij nu wel bij je...

Niet meer op je ex letten, is ook niet zo netjes naar zijn nieuwe vriendin toe. Het is niet voor niets uit. Let it go..
Is dit geen gevalletje van wishful thinking van jouw kant Vin24.
Lang gelee Lindy... toen we nog massaal dansjes deden om onze tasjes heen, in een kringetje. Jongens stoer aan de bar, en de meisjes in de maat op de dansvloer.

TO...het word tijd om volwassen te worden, laat het lossss
Gewist.

Het modereerbeleid van-Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Het zou best kunnen dat je nog steeds een speciaal plekje hebt in het hart van je ex, jullie zijn niet voor niks 5 jaar samen geweest. Maar dat hoeft niet te betekenen dat hij eigenlijk weer samen met jou zou willen zijn. Het is niet voor niets uit en hij heeft niet voor niets een nieuwe vriendin, die hij blijkbaar wel wil tonen dat hij dol op HAAR is.

Wat de anderen hier ook zal zeggen; JIJ bent er nog niet klaar mee. Besef dat dit weinig zin heeft en neem een tijdje afstand van je ex.

Hoe ging het tussen jullie toen het uit ging? Zijn jullie meteen vrienden geworden? Ben je wel boos op hem geweest? Misschien heb je het nooit helemaal afgesloten voor jezelf.
Misschien kijkt hij wel naar jou, omdat jij steeds naar hem kijkt, anders zag je niet dat hij naar jou kijkt he? Laat elkaar los en ga wat anders doen met je leven.
quote:Vin24 schreef op 26 juni 2010 @ 13:05:

Toch blijf ik hem een beetje missen en vraag ik me af of hij dat gevoel ook heeft. Na een jaar ben ik er nog steeds niet helemaal klaar mee

Dat is pijnlijk.

Maar hij heeft het uitgemaakt, dus het was duidelijk zijn keuze.

Dat geeft al aan dat hij er klaar mee is, anders was ie wel weer teruggekomen.

Misschien is het beter om tijdens het uitgaan gewoon de plekken proberen te vermijden waar hij komt met zijn vriendin. Of weggaan als je ze tegenkomt.

Wat je nu doet is jezelf pijnigen. Moet je niet meer doen hoor.
quote:DeSiep schreef op 26 juni 2010 @ 13:33:

Als hij jou nog wil, dan was hij nu wel bij je...

Tsja helemaal ermee eens ben ik het niet. Mijn ex wil bij mij zijn. Maar omdat hij een nieuwe vriendin heeft en ik miss onrust ben (reizen enzo). Laat ie het zo.

Hart en verstand werkt niet altijd samen.
anoniem_108024 wijzigde dit bericht op 26-06-2010 14:58
Reden: woordfout
% gewijzigd
Mijn ex van 6(!!) jaar geleden gaat trouwen met zijn vriendin. Ik ben haar vorige week voor het eerst tegengekomen (en hem na 3 jaar alweer) en als blikken konden doden dan typte ik dit niet!!

Ik snapte er helemaal niks van, heb ze netjes gefeliciteerd...
quote:Indianstyle schreef op 26 juni 2010 @ 14:57:

[...]

Tsja helemaal ermee eens ben ik het niet. Mijn ex wil bij mij zijn. Maar omdat hij een nieuwe vriendin heeft en ik miss onrust ben (reizen enzo). Laat ie het zo.

Hart en verstand werkt niet altijd samen.Heel lullig, maar hij zal nog meer bij zijn nieuwe vriendin willen zijn, anders was ie niet met haar. Of hij is zo ontzettend dom en idioot zoals ze niet meer gemaakt worden tegenwoordig.
quote:tuffers schreef op 26 juni 2010 @ 15:02:

Mijn ex van 6(!!) jaar geleden gaat trouwen met zijn vriendin. Ik ben haar vorige week voor het eerst tegengekomen (en hem na 3 jaar alweer) en als blikken konden doden dan typte ik dit niet!!

Ik snapte er helemaal niks van, heb ze netjes gefeliciteerd...

Misschien, maar ik denk misschien meer in het geval van TO, heeft die nieuwe vriendin zo de pest aan TO, omdat ex nu nog last heeft van de voorbije relatie.

Lastig uit te leggen. Wanneer mijn vriend nu issues had (bijv. wantrouwen/ 'overdreven' voorzichtigheid, een vertekend beeld van relaties oid), die door het gedrag van zijn ex zijn ontstaan, zou ik haar ook niet vriendelijk aan kunnen kijken denk ik.

Helemaal niet als zij tijdens een ontspannen avond weg de hele tijd zou zitten te staren.
waarvoor zou hij bij jou willen zijn als hij een nieuwe vriendin heeft?

[...]

Hart en verstand werkt niet altijd samen.

Als hij echt bij jou wilde zijn dan was hij wel bij jou en niet bij zijn nieuwe vriendin.

Lijkt me meer een gevalletje niet alleen willen zijn.
Het is volgens mij een gegeven dat veel vrouwen/mannen jaloers zijn op de exen van hun partner... (met of zonder reden)

En TO, ga lekker wat anders doen om verder te kunnen gaan...

Tsja helemaal ermee eens ben ik het niet. Mijn ex wil bij mij zijn. Volgens mij hoop je dat hij bij jou wil zijn en zie je daarom dingen die er niet zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven