Toch weer onzeker

27-06-2010 14:13 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje van een toch weer onzekere moeder.

Oudste is net 2 jongste net 2 weken.

Ik ben eigenlijk nog niet alleen met ze geweest omdat man een maand verlof heeft

Vind t best moeilijk om te weten wat ik moet doen als de jongste n uur voor de fles weer wakker wordt; ik kan toch niet een uur met haar op schoot zitten als de oudste hier rondloopt?

Hoe doen jullie dat? Vind t opeens een beetje spannend allemaal

Oudste kan erg goed alleen spelen, maar uiteraard doet ze dat niet als ik met de jongste bezig ben...ze moet nog wel wennen hoor aan de nieuwe situatie

Oja...ik heb een draagzak; Bondolino maar die lijkt me veel te heet bij deze temp of niet?
Mijn oudste was nog geen 17 mnd toen de baby kwam en zeker aan het begin was het megazwaar om alleen met ze te zijn...

Beide kinderen zullen moeten leren om af en toe te wachten op aandacht, daar komt het eigenlijk op neer.

Mijn baby is inmiddels 8 maanden en het is inmiddels al stukken makkelijker. Je groeit erin als moeder. Sterkte, het gaat je vast lukken.
In de box leggen? Op schoot houden terwijl je de oudste laat kleuren? Wandelen?

De Bondolino is volgens mij ook te gebruiken bij hogere temperaturen.

Natuurlijk is het spannend en wennen in het begin, maar het komt goed!
Als je jongste wakker wordt en het prima naar haar zin heeft op schoot of in een wipstoeltje dan zou ik nog niet gelijk voeden. Met een baby van 2 weken zat ik rustig een uur op schoot. Maar als de baby honger heeft zou ik geen uur wachten. Dan krijgt hij/zij de fles eerder.

Met draagzakken heb ik geen ervaring, maar het lijkt me nu bloedheet.
Spannende periode, zeker als je voor het eerst alleen bent met je twee meiden. Geen tips, wel
Spannend!

Kun je de oudste even aan het kleuren zetten?

Of de tv even aan?

Dan kun jij je met je baby bezighouden.

Ze zullen moeten leren dat je niet alles tegelijk kunt en dat ze soms even moeten wachten.

Dragen zou ik met dit weer niet doen, veel te warm.
ik heb dan 'maar' één kindje maar vriend heeft na twee weken verlof (waarvan zoon en ik een week in zhuis hebben gelegen) 4 weken parttime gewerkt...hij werkt nu 28 uur per week 2 lange dagen en 3 halve dagen...vond het een erg fijne 'tussenstap' naar weer fulltime werken...

Baas van vriendlief is megaflexibel maar misschien is het voor hem ook mogelijk het werken zo op te bouwen? ik vind het een fijn

dat na elke lange dag een korte volgt...(di + do hele dag, rest halve dagen)
Hier was vorige week ook een topic over, titel: moeilijk.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Zou je geen voeding kunnen geven op verzoek? Dan kan je jongste gewoon de fles krijgen als ze honger heeft en hoef je haar niet een uur zoet te houden.
quote:Supersmollie1 schreef op 27 juni 2010 @ 16:49:

Hier was vorige week ook een topic over, titel: moeilijk.Dat was ook een topic van TO, dus vraag me even af waarom ze weer opnieuw over (ongeveer) hetzelfde onderwerp een nieuw topic opent, kun je beter daar weer verder gaan. Op de reacties daar heeft TO nl. nooit meer gereageerd. TO: mijn reactie staat iig op je andere topic :-)
quote:draaimolen schreef op 27 juni 2010 @ 21:44:

[...]

Dat was ook een topic van TO, dus vraag me even af waarom ze weer opnieuw over (ongeveer) hetzelfde onderwerp een nieuw topic opent, kun je beter daar weer verder gaan. Op de reacties daar heeft TO nl. nooit meer gereageerd. TO: mijn reactie staat iig op je andere topic :-)

* proest *

Wat duf! Misschien een ernstig geval van post partum dementie?

Mijn reactie staat ook op je topic van vorige week...
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven