Mode & Beauty alle pijlers

SPF

28-06-2010 09:02 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke factor gebruiken jullie voor in NL (als jullie die al gebruiken)?

Ik ben van plan straks een flesje met 10 te nemen, lijkt me voldoende (al heb ik wel een lichte huid)

Ik heb voor vakantie 20 genomen, omdat de zon daar toch sterker is en er wordt gezwommen e.d.
ik verbrand best snel dus gebruik ook in Nederland wel vaak een hoge factor. Ik smeer nu met Vision spf 28 en deze bevalt goed.
In NL gezicht 30 (zit in mijn dagcreme) en lijf meestal ook 30. Als ik echt ergens heen ga waar ik de hele dag in de hete zon zit, factor 60.

Ik verbrand anders levend.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
30 en 50.
Toch erg hoog, zeg.

Had dat niet verwacht.
In mijn dagcreme zit 15. Verder smeer ik met 20 op mijn bovenlijf en niets op mijn benen. Daar gebeurt toch niets mee.

Als ik echt in de zon ga liggen op vakantie ofzo smeer ik me wel helemaal in met 20 of 30 afhankelijk van de locatie.
Ik val in de categorie 'verbrandt snel': rood haar, sproeten, lichte huid...

Op z'n minst factor 30 dus, als ik bv ga zeilen ofzo wel 40.

En ik ga ook zeker niet in de volle zon zitten.
Ik zou met een lichte en gevoelige huid beginnen met een hoge factor (30 ofzo) en dit langzaam afbouwen naar een lagere factor.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Ik smeer met factor 15, maar ik pak mijn 'zonminuten' goed verdeelt zodat ik niet verbrand als ik nog helemaal wit ben. Daarna kan ik langer in de zon maar dan ben ik dus ook al bruin

En in het zuiden (vakantie) pak ik factor 20-30.
Met hoge factor word je ook bruin.
Daarnaast blijft te veel zon slecht voor je huid of je nu een lichte of donkere huid hebt. Ik ben niet heel licht en gebruik toch een hoge factor.
In NL factor 20 en in het buitenaldn factor 30..

maar met deze tropische tempraturen gebruik ik ook 30.

Je word er gewoon bruin mee hoor.. het is een fabeltje dat je bij een hoge factor niet verkleurd. Het is voor je eigen bescherming natuurlijk, en met een lichte huid kan je beter hoog beginnen met smeren..
Minstens 20 (in Nederland). Als ik naar het buitenland ga had ik altijd vision 28 maar zag nu dat ze die niet meer verkopen en 30 wel. Dus dan 30.

Verbranden is echt zo ongezond.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:MEFunny schreef op 28 juni 2010 @ 09:29:

Je word er gewoon bruin mee hoor.. Klopt, ik smeer altijd en ik ben schandalig bruin, nu al! Vriendinnen zijn er nog al eens verbaasd over, kennelijk denken de meesten toch dat je vooral moet verbranden om bruin te worden, wat dikke onzin is.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
In Nederland gebruik ik factor 20
Stressed is just desserts spelled backwards
en van teveel zon krijg je ook rimpels, naast het niet zo gezonde aspect.....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
factor 20. Ik verbrand best snel. En idd...Ik word ook gewoon bruin hoor.
Perfectionisme is niet perfect...
Je wordt dan wel minder (snel) bruin met een hoge factor (vertelde een dermatoloof me) en ik heb echt de zon nodig en bruin langzaam. Maar bescherming is zeker belangrijk!

En zeker tussen 12.00 en 15.00 oppassen.
Ik heb persoonlijk liever een kleurtje van de bruiningscreme dan van de zon. Voelt een stuk gezonder. Alleen ben ik te lui om te smeren dus ben ik nog lekker wit!
Wat Spijker zegt. En als ik kijk naar het leer dat sommige van mijn collega's op hun gezicht hebben (ja, de collega's die na de eerste week zon poepie bruin op kantoor verschijnen) is dat prima.
Factor 50, die heb ik voor de kinderen altijd en ik gebruik hetzelfde flesje. En dan worden we nog steeds bruin.
To 10 is echt te weinig.
Kijk op www.kfwkankerbestrijding.nl voor een zonadvies. Met huidtype 2 adviseren ze factor 10 tot 12. Maar dan moet je wel tussen 12.00 en 15.00 uur uit de zon blijven.

Ik heb zelf ook huidtype 2 (meest lichte huidtype op spierwit met rood haar na), maar factor 10 is voor mij echt onvoldoende, ik moet minimaal 20 hebben. En dan nog blijf ik in de schaduw op het heetst van de dag.

Bruin word niet, maar dat word ik nooit. Dat ligt niet aan het smeren;-)
Mijn kinderen krijgen idd ook factor 50, maar die zijn allemaal meer of minder getint door papa. Zij worden desondanks dus heel mooi bruin.

Alleen mama blijft een wandelende melkfles;-)
En die dermatoloog die je gesproken hebt moet een standje krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven