Borstontwikkeling baby

28-06-2010 19:34 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 11 maanden heeft sinds een paar weken borstontwikkeling aan 1 kant. Er zit echt een soort klierschijfje onder. Ik geef al 5 maanden geen borstvoeding meer dus daar kan ze geen hormonen van binnen krijgen. Wie herkent dit? Ik begin me nu nl toch wel een beetje ongerust te maken.
als je je zorgen maakt moet je naar de huisarts
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Consulatiebureau?? Kinderarts???
En ook als je je geen zorgen maakt, zou ik ermee naar de huisarts gaan. Het is niet gezegd dat het direct iets ergs is, maar het hoort er niet te zitten en dat is voldoende reden om er even naar te laten kijken.
.
Ik ben paar weken geleden nog halsoverkop naar huisartsenpost gegaan toen ik hetzelfde ontdekte bij mijn dochtertje (dezelfde leeftijd). Kon toen niks anders bedenken dan een klein gezwel, maar het was bij haar dus borstontwikkeling (klierschijfje, zoals jij al zei). Zo zie je er niks van, maar als ze plat ligt voel je wel zo'n hard schijfje. Arts vertelde me dat het weleens vaker voor komt. Het kan zich nog iets verder ontwikkelen, maar het kan ook zo blijven en weer verder groeien rond de pubertijd. Maar het was niks om me zorgen over te maken. Toch ga ik het wel in de gaten houden en tussendoor nog eens laten controleren.

Als ik jou was zou ik voor de zekerheid toch even langs de huisarts gaan, al is het maar voor je gemoedsrust...
Had mijn dochtertje ook, zelfde leeftijd, precies zoals jij het omschrijft. Hele jonge kindjes hebben toch iets van hormonen in hun lijf, gewoon lichaamseigen en niet zoals dat van volwassen vrouwen natuurlijk en hierdoor treed dat weleens op. Bij mijn dochtertje is het heel lang hetzelfde gebleven en na een jaar zag je het niet meer.

Misschien als je googled op ouders-sites waar ook adviserende kinderartsen zitten, vind je er wat over terug.
Mijn dochter had dat ook rond die leeftijd. Was ook tijdelijk, na een poosje was er niets meer van de voelen/zien.

Nu is ze 12 en nu groeit het pas verder.

Het kan zelfs gebeuren dat zo`n kleintje wat bloedverlies krijgt uit de vagina.

Maar zoals al gezegt, als je je zorgen maakt gewoon naar de huisarts gaan.
mijn puberzonen hebben dat zelfs gehad! Allebij aan 1 kant echt een mini borstje ten grootte van een walnoot. Ook naar de ha geweest. Zijn toch hormonen, hebben alle kinderen maar komt er niet bij alle kinderen zo uit, kan bij jongens en bij meisjes.

maar, als je je zorgen maakt gewoon even langs het cb of ha.
Hoi Fleurtje. Mijn dochter heeft het ook, ze is net een jaar geworden. Doodongerust was ik toen ik het ontdekte. Maar gelukkig was het niks, borstontwikkeling. Volkomen normaal.

Laat het anders even nakijken, dan weet je het zeker! Succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven