Geld & Recht alle pijlers

Binnenverf (latex, waterbasis) buiten gebruikt; wat nu?

28-06-2010 23:42 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dom, dom.... Weet ut! Maar heb dus binnenverf buiten gebruikt. Gaat om een klein stukje muur, 2m hoog, 1m breed, metselwerk. Gaat dit eraf regenen? Of blijft het zitten maar gaat het na verloop van tijd bladderen? Wat nu te doen? Alsnog buitenverf eroverheen? Of dit eerst verwijderen (hoe?!)? Arrrgh!! Alvast dank voor ut meedenken!!
Ik vermoed bladderen. Ik zou er met een hoge drukspuit of met een harde borstel en een tuinslang eens flink op poetsen, dikke kans dat je daarmee een groot deel verwijderd. Goed laten drogen, met buitenverf er overheen.
Ik hoop dat je gelijk hebt!! Bladderen kan ik mee leven, muurtje is onderdeel van schutting die we binnen een jaar willen vervangen. Niet ideaal maar is te overleven. Eraf regenen zou een drama worden ben ik bang voor, zie al verkleurde bestrating voor me enz.
Oeps... Ik sta bij geld&recht Angel, kun je m'n topic verplaatsen naar huis&tuin??! Dank!!
Kan geen kwaad. Buurvrouw had het ook en heeft de hele winter overleefd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dankje Nouschi!! Jeeh, lees hier al zolang mee, post amper maar weer blijken jullie echt overal raad mee!
Ik denk ook bladderen en dat het vooral ook niet houdt, dat je er op een gegeven moment (lees: binnen een jaar) doorheen kunt kijken zeg maar.

Denk niet dat je bang hoeft te zijn voor een geverfd terras ofzo. Daarvoor had het moeten gieten terwijl de verf nog heel nat zou zijn.

Als je een emmer water tegen een binnenmuur zou gooien dan laat de verf ook niet los. Niet het proberen waard overigens. Veel binnenverf is ook prima afneembaar met een natte dweil.
Misschien kun je tegen visite zeggen dat het de nieuwste trend is,,, de afthanse look hihi...

hoop dat het blijft zitten!!!

voorlopig regent het niet en anders zit je er toch niet tegen aan te kijken, dan zit je binnen
Het oplosmiddel in latex is water, maar als het water verdampt is (en de verf dus droog) blijft de verf gewoon zitten. Anders zou je je kozijnen ook niet nat mogen maken bij het ramenlappen, als je watergedragen zijdeglans hebt gebruikt. Er bestaat overigens buiten-latex, en deze is ook gewoon op waterbasis.

Ik denk inderdaad dat het gaat bladderen, maar ik denk dat je het redt tot de verbouwing.
Op steen houdt latexverf erg goed.
latex is wel afwasbaar normaliter met water, dus het kan best houden een zomer en zelfs evt winter lang. Maar echt goed zal het er niet uit komen te zien... Ook is het niet zo gezond voor de grond en planten eronder als er steeds latexdeeltjes in vallen.

Ik zou het denk ik nu wel laten zitten, maar gaat het echt bladderen, borstel het er dan vanaf en vang de verf op en gooi dit weg.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Dankjewel voor jullie reacties!! Gewoon maar laten zitten dus en dan zie wel hoe het afloopt Angel, er mag een slotje op!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven