hoeveel drinken per persoon halen

29-06-2010 09:57 19 berichten
Aanstaande zaterdag geven wij een BBQ voor een groep vrienden en familie. En het wordt (zo lijkt het nu) erg mooi weer. Hoeveel drinken zal ik per persoon halen? Er zijn een aantal mensen (4 of 5) die bier drinken, en daarvan heb ik 4 kratjes staan. Maar hoeveel fris zal ik halen? Ik heb echt geen idee hoeveel een mens zo op zo'n avond drinkt.
Alle reacties Link kopieren
Oh, je vroeg de hoeveelheid per persoon. Ik denk ook wel minimaal een fles p.p.
Bij warm weer met eten wordt er al snel heel veel gedronken. Ik zou denk ik uitgaan van ca 1 liter pp (en dan nog een paar flessen reserve, maar dat ben ik ).
Even op het forum zoeken naar een soortgelijk onderwerp, Tilalia heeft daar al een uitgebreide berekening gegeven van de hoeveelheid drank die je in zou moeten slaan...
Ik zou ook zeggen een liter p.p., nog aangevuld met water misschien, wat natuurlijk ook altijd lekker is met dit weer.
Ik heb een familie en een vriendenkring die heel veel wijn drinken. Bier haal ik dus bijna niet, 6 flesjes of zo voor degene die daar ineens zin in hebben.

Ik reken op 2 flessen wijn pp. Wat niet opkomt, komt wel een andere keer op. Reken er wel op als een 1 begint met rose, ze allemaal rose willen drinken.

Als fris koop ik cola. cola light, plat water, bruisend water en nog wat sapjes.

Voor de kinderen pakjes drinken: chocomel, fristi, multifit, sapjes. (ook hiervoor geldt: wat nu niet opkomt, komt wel een andere keer op)

Ik heb wel altijd veel over.
Hoeveel drank voor 70 man?
Ik denk dat je p/p zeker op 1,5 fles prosecco of rosé moet rekenen of 1 fles rood.

En daarnaast zullen ze tussendoor vast wel 'n keer 'n watertje of colaatje drinken. Beter teveel flessen in huis halen dan te weinig. Het blijft tenslotte goed zolang ze dicht zijn.
Je hebt een bak bier per persoon??? dat lijkt me wel heeel veel, of zijn het zulke zuiperts

Met warm weer en bbq drinken mensen wel meer dan normaal.

en 2 flessen pp., jemig dat is echt veel.

Dat gaat er hier nooit op.
Drinken blijft wel goed, dus ik zou ruim inslaan. Bij een BBQ is het trouwens lekker om kannen water met ijsklontjes neer te zetten. Ook lekker: maak een grote kan sangria.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:flatscreen schreef op 29 juni 2010 @ 10:35:

Je hebt een bak bier per persoon??? dat lijkt me wel heeel veel, of zijn het zulke zuiperts

Met warm weer en bbq drinken mensen wel meer dan normaal.

en 2 flessen pp., jemig dat is echt veel.

Dat gaat er hier nooit op.Tsja, dat was recentelijk een paar keer in de aanbieding dus toen heb ik gehaald. Verwacht niet dat dat op gaat.
quote:Poezewoes schreef op 29 juni 2010 @ 10:35:

Drinken blijft wel goed, dus ik zou ruim inslaan. Bij een BBQ is het trouwens lekker om kannen water met ijsklontjes neer te zetten. Ook lekker: maak een grote kan sangria. Da's ook een goeie....ga vanavond gelijk de ijsklokjes koud leggen.
ik had laatst een bbq met ongeveer 12 mensen. Wij hadden 2 kratjes bier, 5 flessen wijn (wit en rood) veeeeel spa en voor de kinderen nog icetea. Er ging veel weg, alleen nog een fles wijn over en 2-3 biertjes. beter te veel als te weinig denk ik. Hangt er ook een beetje vanaf wat jouw vrienden graag drinken natuurlijk.
quote:maedl schreef op 29 juni 2010 @ 11:13:

ik had laatst een bbq met ongeveer 12 mensen. Wij hadden 2 kratjes bier, 5 flessen wijn (wit en rood) veeeeel spa en voor de kinderen nog icetea. Er ging veel weg, alleen nog een fles wijn over en 2-3 biertjes. beter te veel als te weinig denk ik. Hangt er ook een beetje vanaf wat jouw vrienden graag drinken natuurlijk.Que bier en wijn komt het wel goed. Ga maar uit van 2 liter fris pp en dan ga ik ook nog even water met ijsblokjes regelen. Dank jullie wel voor de reacties!!!
Idd beter teveel dan te weinig. In mijn vriendenkring willen we het nogal eens goed wegtikken, dus ik koop dan ruim in.
2 kratjes bier voor 12 mensen?????????

dat vind ik wel heel erg weinig!

beter teveel dat te weinig zou ik maar zegen.
Bij de Super De Boer bij ons kun je volle flessen weer voor cash inleveren.De kratten bier,frisdrank en dozen wijn en sappen komen ze hier met hun bezorgdienst brengen.Heb je nooit te weinig in elk geval.En vooral met 34 graden voorspelling gaat er wel 2x zoveel doorheen.
o en sapjes of gewoon aanlenglimonade. Er zijn ook mensen die niet van fris houden. Wij zorgen dat we altijd wat pakken sap op voorraad hebben
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Tja ik drink geen alcohol en geen water. Ik drink op een BBQ en in de warmte denk ik 1.5 liter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven