zonneallergie naast mond
dinsdag 29 juni 2010 om 14:17
Hello
De zon schijnt! FIJN!
1 nadeel: zonneallergie..
Bij de eerste écht warme dag (lees=eergisteren).. Krijg ik naast mijn mond in een L vorm bultjes.. Het is net alsof mn lach word doorgetrokken in lelijke rode miniheuveltjes.. (lijkt op kleine muggenbultjes)
Dit begon 4 jaar geleden in spanje en is sindsdien elk jaar terug gekomen.. Het begint bij de eerste echt warme dag.. en is half oktober weer weg getrokken.. M.a.w. als de zon afneemt..
Het jeukt ontzettend en het wordt rood. Iets verkoelends er op leggen werkt niet. Sunblock er op smeren helpt bijna niet.. Ook zonnebrand creme van de huisarts werkt niet..
Het enige dat helpt is de plek scrubben en deppen met alcohol.
Dat doet dus zeer en ik heb er sinds vorig jaar een littekentje aan overgehouden.. Geen optie dus..
Ik heb een beetje het idee dat het een schimmel is die met warm weer actief wordt of zoiets.. Aangezien het altijd exact dezelfde vorm is..
edit: Schimmelcremepjes heb ik al geprobeerd..
Weet iemand hoe ik hier van af kom? Alle tips zijn welkom?
De zon schijnt! FIJN!
1 nadeel: zonneallergie..
Bij de eerste écht warme dag (lees=eergisteren).. Krijg ik naast mijn mond in een L vorm bultjes.. Het is net alsof mn lach word doorgetrokken in lelijke rode miniheuveltjes.. (lijkt op kleine muggenbultjes)
Dit begon 4 jaar geleden in spanje en is sindsdien elk jaar terug gekomen.. Het begint bij de eerste echt warme dag.. en is half oktober weer weg getrokken.. M.a.w. als de zon afneemt..
Het jeukt ontzettend en het wordt rood. Iets verkoelends er op leggen werkt niet. Sunblock er op smeren helpt bijna niet.. Ook zonnebrand creme van de huisarts werkt niet..
Het enige dat helpt is de plek scrubben en deppen met alcohol.
Dat doet dus zeer en ik heb er sinds vorig jaar een littekentje aan overgehouden.. Geen optie dus..
Ik heb een beetje het idee dat het een schimmel is die met warm weer actief wordt of zoiets.. Aangezien het altijd exact dezelfde vorm is..
edit: Schimmelcremepjes heb ik al geprobeerd..
Weet iemand hoe ik hier van af kom? Alle tips zijn welkom?
dinsdag 29 juni 2010 om 14:38
Is inderdaad ook echt niet fijn
..
ik mag van geluk spreken dat ik een kleurtje heb, waardoor de roodheid niet altijd even erg opvalt.. Maar leuker wordt het er natuurlijk niet op..
Mijn huisarts wil me niet doorsturen naar een dermatoloog..
Hij zegt dat het vanzelf wel weer overgaat. Maar het komt dit jaar alweer terug!
Ik heb geen koortslip .. Nog nooit gehad.. Ik ga even googlen op koortsuitslag.,
Xx
ik mag van geluk spreken dat ik een kleurtje heb, waardoor de roodheid niet altijd even erg opvalt.. Maar leuker wordt het er natuurlijk niet op..
Mijn huisarts wil me niet doorsturen naar een dermatoloog..
Hij zegt dat het vanzelf wel weer overgaat. Maar het komt dit jaar alweer terug!
Ik heb geen koortslip .. Nog nooit gehad.. Ik ga even googlen op koortsuitslag.,
Xx
dinsdag 29 juni 2010 om 17:05
quote:Bengal schreef op 29 juni 2010 @ 14:56:
ik zweer bij een creme van Similasan, huidirritatie door de zon (zo heet het echt).
Mijn bultjes verdwijnen daarmee als sneeuw voor de zon en vooral ook de jeuk!
Thanks! Die ga ik ook eens proberen. Hier ook zonne allergie.
Sorry TO, geen andere tips voor jou dan zonnebrand met factor 50 en bedekken. Maar bedekken zal bij jou ook lastig gaan, dat helpt bij mij nog wel (zit achter op mijn armen).
ik zweer bij een creme van Similasan, huidirritatie door de zon (zo heet het echt).
Mijn bultjes verdwijnen daarmee als sneeuw voor de zon en vooral ook de jeuk!
Thanks! Die ga ik ook eens proberen. Hier ook zonne allergie.
Sorry TO, geen andere tips voor jou dan zonnebrand met factor 50 en bedekken. Maar bedekken zal bij jou ook lastig gaan, dat helpt bij mij nog wel (zit achter op mijn armen).
woensdag 30 juni 2010 om 01:33
Nou Bengal, het eerste wat ik morgenochtend doe is naar de apotheek gaan voor die Similasan van jou, Zondag hadden we een kei leuke dag met veel waterpret, Helaas sinds gisteren zit mijn dochtertje van bijna 3 helemaal onder de uitslag, alleen haar onderarmen en onderbenen niet en ze vergaat van de jeuk. Vanmorgen naar de huisarts geweest en ze heeft een zonne-allergie. Voor het slapen gaan krijgt ze 1 keer per dag prometazini. Ze mag helemaal niet meer in de zon en ook gewone kleding houdt het UV licht niet tegen volgens de huisarts. Zwaar vervelend en gigantisch sneu, we hadden net een mega groot bad in de tuin gezet. Weet iemand toevallig ook een middel om zonne allergie te voorkomen?
woensdag 30 juni 2010 om 11:52
donderdag 1 juli 2010 om 09:28
Hoi Bengal, zo te zien werkt de similasan goed! De echte bultjes zijn verdwenen, het lijkt wel of de kleine bultjes zijn ingedroogd en het voelt heel ruw nu. de jeuk is over! Ik ben wel benieuwd of ze nu altijd gevoelig blijft voor zonne allergie. Helaas mag je urtizon niet gebruiken voor kinderen onder de 12 jaar. Ik ben nu op zoek naar iets homeopathisch om zonne allergie te voorkomen, dus als iemand iets weet? Volgens de huisarts helpt een sun-block niet tegen zonne allergie.
donderdag 1 juli 2010 om 09:51
Fijn om te lezen Ouwe! Ben heel blij dat het helpt voor je dochter. Jeuk is zoiets vreselijks!
Er waren "vroeger" Similisan druppels ter voorkoming en die hielpen super. Maar helaas is dat spul uit de handel genomen en in plaats daarvan is de creme gekomen.
Bij mij blijft het niet terugkomen als ik eenmaal aan het smeren ben geweest met de Similisan trouwens en ik heb het ook behoorlijk erg. Ik krijg echt zo'n dikke koek van blaren als ik niet smeer.
Sunblock helpt inderdaad niet. En kijk ook uit met zonnebrand obv olie, dat wordt erg heet en verergert de blaasjesvorming.
Er waren "vroeger" Similisan druppels ter voorkoming en die hielpen super. Maar helaas is dat spul uit de handel genomen en in plaats daarvan is de creme gekomen.
Bij mij blijft het niet terugkomen als ik eenmaal aan het smeren ben geweest met de Similisan trouwens en ik heb het ook behoorlijk erg. Ik krijg echt zo'n dikke koek van blaren als ik niet smeer.
Sunblock helpt inderdaad niet. En kijk ook uit met zonnebrand obv olie, dat wordt erg heet en verergert de blaasjesvorming.