Geld & Recht alle pijlers

kort geding

29-06-2010 15:48 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn ex dreigt met een kort geding. Het gaat om het hervatten van de omgang met zijn dochter. Ik heb 9 maanden geleden de omgang gestopt omdat hij zich (na 6 jaar) niet aan de omgangsregeling hield. In die maanden heeft hij niets concreets gedaan om de omgang te herstellen. Als ik hem en zijn advocaat moet geloven heeft hij het al bij de rechter ingediend. Laatste contact met zijn advocaat is inmiddels al 3 maanden geleden. Ik vraag mij af wanneer ik de dagvaarding kan verwachten. Ik vind het zo lang duren. Niet dat ik dat erg vind hoor.

Groetjes
Wat zegt je eigen advocaat er van ?
Tja, bij mijn weten heb je binnen een week de dagvaarding dan wel binnen, als hij al in concept is ingediend bij de Rechtbank.

Als ik jou was, zou ik maar vast je advocaat bellen.
Da's lekker... jij ontzegt hem de omgang met zijn eigen dochter en gaat vervolgens nog verwijten dat hij 'niets concreets heeft gedaan om de omgang te herstellen''. Wat had hij dan moeten doen; met een koevoet jouw voordeur forceren en haar meenemen voor een weekendje?
Helemaal eens met Zomaar..

Ik zou m'n advocaat vast bellen, hij heeft zich in die maanden goed voor kunnen bereiden.
Misschien heb ik het wel verkeerd gelezen, maar hoe weet jij dat zijn laatste contact met zijn advocaat 3 maanden geleden was?
Ik ontzeg hem de omgang niet zo maar, zomaareenvent. Hij heeft in de maanden dat hij zijn kind niet zag alleen maar lopen stalken, bedreigen enz.. Ik bedoel met niets concreets dus dat hij niet op een normale manier met mij praat om er samen uit te komen...

Artemis: ik heb 3 maanden geleden contact met zijn advocaat gehad.

Bedankt voor jullie reacties.
Weet je wat het is; het is niet aan jou om te bepalen of hij zijn kind wel of niet ziet. Het is ook zijn kind.

Ligt de omgangsregeling niet vast?

Een gang naar de rechter is dan vrij logisch. Een omgangsregeling komt dan zwart op wit te staan en daar hebben jullie je beide aan te houden. Misschien is die duidelijkheid wel fijn; iedereen weet wie hij/zij aan toe is.
Mandarijntje, als je al drie maanden niets van een kort geding hebt gehoord, vraag ik me af of er wel een kort geding is gestart. Heb je echt geen documenten gezien? Geen dagvaarding ontvangen?

Misschien sowieso handig om je eigen advocaat te laten nagaan of er een kort geding is gestart door jouw ex, gewoon om er zeker van te zijn.
Verder inderdaad eens met Noahtb: het is niet aan jou om zomaar de omgang te wijzigen; dit dient te gebeuren door tussenkomst van een rechter. Ook een puntje om met je advocaat te bespreken.
ik heb de omgang op advies van mijn advocaat gestopt.

in de 6 jaar tijd dat wij uit elkaar zijn ben ik hem altijd zoveel mogelijk tegemoet gekomen. het is nooit mijn bedoeling om zijn dochter bij hem weg te houden. na de zoveelste keer dat hij haar of niet ophaalde, of niet terugbracht, haar manipuleerde was ik er klaar mee. Het gemanipuleer was nog wel het ergst. het arme kind had heel veel moeite met de uitspraken van de vader.
En jouw advocaat heeft je toen niet aangeraden een nieuwe procedure te starten?
[quote]noahtb schreef op 29 juni 2010 @ 16:19:

Weet je wat het is; het is niet aan jou om te bepalen of hij zijn kind wel of niet ziet. Het is ook zijn kind.

Als het welzijn van het kind ernstig geschaad wordt (wat wij vanaf hier niet kunnen beoordelen), lijkt mij dat wel iets wat TO kan bepalen! Als de vader het hier vervolgens niet mee eens is, is het zijn goed recht om een kort geding aan te spannen en de rechter te laten oordelen. Dat dit echter na drie maanden nog steeds niet is gebeurd, doet vermoeden dat TO best goede argumenten bij de rechter zou kunnen aandragen om haar acties te rechtvaardigen. En dat weten haar ex en de advocaat natuurlijk ook..
Dat ben ik niet met je eens Baluga..

Als er een omgangsregeling op papier staat, die bekrachtigt is door de rechter, kunnen ouders daar niet zomaar op eigen houtje een einde aan maken. Dat moet via een gang naar de rechter.

Een kind heeft recht op beide ouders, en als het kind zoveel lijdt als TO claimt zal dat onderzocht moeten worden en aangekaart moeten worden bij de rechter, waarna de omgangsregeling of gezagsverdeling kan worden aangepast.
Baluga, bedankt voor je fijne reactie!:)
Dus alleen reacties die in jouw straatje passen worden op prijs gesteld?
Betaalt ie alimentatie?
Je weet toch!
Dat er een rechter over moet oordelen, ben ik helemaal met je eens noatb. Het had mij in die zin ook logischer geleken wanneer TO zelf een procedure had aangespannen om de regeling ter discussie te stellen.
beide ouders moeten zich aan de afspraken houden. alleen ik hield mij aan de omgangsregeling die door mij via de rechter is geregeld. meneer nam de moeite niet eens om op te komen dagen. natuurlijk kan ik weer naar de rechter gaan om de omgang officieel te laten stoppen, maar dat kost mij weer duizenden euro's. en ik vind nog steeds dat mijn dochter haar vader moet zien. ik heb de omgang gestopt zodat hij weet dat hij moet veranderen en dat hij zich aan de afspraken moet houden zodat zijn kind weet waar ze aan toe is. zodat zij niet tevergeefs op hem zit te wachten. zodat zij niet op zondagnacht wordt teruggebracht terwijl zij de volgende dag naar school moet en zo kan ik nog wel even doorgaan....alles in het belang van mijn kind!
natuurlijk betaalt hij geen alimentatie. zelfs de deurwaarder kan geen geld van hem krijgen omdat hij te lui is om te werken?
laatmaar.
nee, hoor alle reacties worden op prijs gesteld. vind het leuk om te lezen hoe mensen reageren.
quote:Manderijntje75 schreef op 29 juni 2010 @ 16:51:

beide ouders moeten zich aan de afspraken houden. alleen ik hield mij aan de omgangsregeling die door mij via de rechter is geregeld. meneer nam de moeite niet eens om op te komen dagen. natuurlijk kan ik weer naar de rechter gaan om de omgang officieel te laten stoppen, maar dat kost mij weer duizenden euro's. en ik vind nog steeds dat mijn dochter haar vader moet zien. ik heb de omgang gestopt zodat hij weet dat hij moet veranderen en dat hij zich aan de afspraken moet houden zodat zijn kind weet waar ze aan toe is. zodat zij niet tevergeefs op hem zit te wachten. zodat zij niet op zondagnacht wordt teruggebracht terwijl zij de volgende dag naar school moet en zo kan ik nog wel even doorgaan....alles in het belang van mijn kind!

Dit klopt toch niet? Jij mag niet de omgang stoppen om iemand een kan op te duwen..

In een omgangsregeling staan haal en brengtijden opschreven waar iedereen zich aan dient te houden. Ik begrijp het niet..
Sorry, ben altijd wat snel op de kast bij zo'n onderwerp.
wij hebben beide het gezag. er is een jaar geleden een officiele omgang vastgesteld door de rechter. ik weet niet wat hij wil. volgens mij weet hij dat zelf niet eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven