Melding maken privacyschending UWV
dinsdag 29 juni 2010 om 22:12
Tijdens mijn zwangerschapsverlof is mijn contract helaas niet verlengd. Jammer maar helaas, mijn verlof loopt morgen af, ben druk aan het solliciteren, en er ligt al een baan in het verschiet, kortom ik zie het positief in. Ik heb me tijdens mijn bevallingsverlof al ingeschreven bij het UWV en het werkbedrijf. Simpelweg omdat ik niet kon overzien hoe het solliciteren zou gaan. Zoals het nu gaat denk ik binnen een maand weer de WW stop te kunnen zetten, gelukkig. Maar goed ik ben dus uitgenodigd bij het UWV om in te schrijven bij het Werkbedrijf. Dit netjes gedaan, werkmap op internet aangemaakt. Nu is het vandaag voor de derde keer in de maand dat ik nu ongeveer sta ingeschreven voorgekomen dat ik privacy gevoelige informatie van een andere WW-er in mijn werkmap mailboxje heb gekregen. In dit geval een bevestiging van afspraken met meneer ... die het traject ingaat om zelfstandige te worden. Vorige keren was het o.a. een waarschuwing aan iemand en nog een bevestiging van afspraken.
Ik heb werkcoach hierover teruggemaild, maar krijg geen reactie, als ik bel krijg ik te horen dat ik maar moet mailen, want ze hebben geen vaste werkplek?. Is er een instantie waar ik dit kan melden? Want op die manier omgaan met de gegevens van andere vind ik persoonlijk niet alleen slordig maar ook niet kunnen. In de mails werden o.a. persoonsgegevens e.d. genoemd.
Ik heb werkcoach hierover teruggemaild, maar krijg geen reactie, als ik bel krijg ik te horen dat ik maar moet mailen, want ze hebben geen vaste werkplek?. Is er een instantie waar ik dit kan melden? Want op die manier omgaan met de gegevens van andere vind ik persoonlijk niet alleen slordig maar ook niet kunnen. In de mails werden o.a. persoonsgegevens e.d. genoemd.
dinsdag 29 juni 2010 om 22:25
quote:gizz schreef op 29 juni 2010 @ 22:22:
Oh dat is inderdaad wel een goede. Heb echt nog wat zwangerschapsdementie, kon er echt niet op komen. Je kunt wel een klacht bij UWV zelf indienen, maar vraag me af of dat nut heeft.
Je moet eerst een klacht indienen bij het UWV zelf voor de ombudsman je klacht behandelt. Maar dat zou ik dus wel schriftelijk doen en niet via de mail of telefoon!
Zie ook:
http://www.nationaleombud ... t_indienen/checklist.asp#
Oh dat is inderdaad wel een goede. Heb echt nog wat zwangerschapsdementie, kon er echt niet op komen. Je kunt wel een klacht bij UWV zelf indienen, maar vraag me af of dat nut heeft.
Je moet eerst een klacht indienen bij het UWV zelf voor de ombudsman je klacht behandelt. Maar dat zou ik dus wel schriftelijk doen en niet via de mail of telefoon!
Zie ook:
http://www.nationaleombud ... t_indienen/checklist.asp#
dinsdag 29 juni 2010 om 22:30
Of wel mailen of bellen, hier staat algemene contactinformatie:
http://www.uwv.nl/particu ... lacht-indienen/index.aspx
Ik zou de betreffende mensen misschien ook nog wel in cc zetten, weten die meteen hoe slecht er met hun gegevens om wordt gegaan en kunnen ze zelf ook een klacht indienen.
Maar dan hebben ze ook jouw gegevens....
Fijn trouwens dat je zelf alweer een baan hebt! Nu genieten van je verlof en de aanstaande baby!!
Ik zou de betreffende mensen misschien ook nog wel in cc zetten, weten die meteen hoe slecht er met hun gegevens om wordt gegaan en kunnen ze zelf ook een klacht indienen.
Fijn trouwens dat je zelf alweer een baan hebt! Nu genieten van je verlof en de aanstaande baby!!
dinsdag 29 juni 2010 om 22:34
Ik zou het melden aan het College Bescherming Persoonsgegevens (http://www.mijnprivacy.nl/Pages/Home.aspx).
dinsdag 29 juni 2010 om 22:37
Aanvulling:
ik heb zelf dus goede ervaringen met het online indienen van klachten bij het UWV. Zij bellen jou en je hangt geen uren in een wachtrij en ze bevestigen de afhandeling schriftelijk en vragen tot in den treure of je tevreden bent.
Bijna eng zo vriendelijk en netjes als je geholpen wordt, vooral als je de horkerige houding van de rest van het zootje gewend bent.
ik heb zelf dus goede ervaringen met het online indienen van klachten bij het UWV. Zij bellen jou en je hangt geen uren in een wachtrij en ze bevestigen de afhandeling schriftelijk en vragen tot in den treure of je tevreden bent.
Bijna eng zo vriendelijk en netjes als je geholpen wordt, vooral als je de horkerige houding van de rest van het zootje gewend bent.
dinsdag 29 juni 2010 om 22:39
Oh, ik heb ook zo'n slordige werkcoach gehad. Hij stuurt ééns per week de nieuwste vacatures rond naar zijn hele adresboek. Ik kan dus precies zien wie er een uitkering hebben. Ik ben er gelukkig sinds januari uit, maar krijg nog steeds wekelijks een mail. Ik vind het best storend dat er zo laks mee om wordt gesprongen. Ik kreeg laatst ook een bevestiging van een afspraak met een andere Toffifee. Kreeg wel excuus. Maar erg slordig...
dinsdag 29 juni 2010 om 22:39
[quote]choca schreef op 29 juni 2010 @ 22:30:
Fijn trouwens dat je zelf alweer een baan hebt! Nu genieten van je verlof en de aanstaande baby!![/quote]
Haha ben misschien niet duidelijk geweest, morgen is laatste dag van mijn verlof, baby is inmiddels alweer bijna 3 maanden.
Mailen en bellen heb ik dus al gedaan. Ik zal in ieder geval de klachtencommissie van het UWV even aanschrijven. Mijn ervaringen tot nu toe met UWV en UWV werkbedrijf zijn niet al te best, dus vandaar dat ik daar niet echt hoge verwachtingen van heb.
Ik ben eigenlijk best wel geschrokken van de info die ik gemaild kreeg. Als ik kwaad zou willen, dan zou ik daar best wat mee kunnen. Een organisatie als het UWV, daar mag je vind ik wel wat meer voorzichtigheid van verwachten.
Fijn trouwens dat je zelf alweer een baan hebt! Nu genieten van je verlof en de aanstaande baby!![/quote]
Haha ben misschien niet duidelijk geweest, morgen is laatste dag van mijn verlof, baby is inmiddels alweer bijna 3 maanden.
Mailen en bellen heb ik dus al gedaan. Ik zal in ieder geval de klachtencommissie van het UWV even aanschrijven. Mijn ervaringen tot nu toe met UWV en UWV werkbedrijf zijn niet al te best, dus vandaar dat ik daar niet echt hoge verwachtingen van heb.
Ik ben eigenlijk best wel geschrokken van de info die ik gemaild kreeg. Als ik kwaad zou willen, dan zou ik daar best wat mee kunnen. Een organisatie als het UWV, daar mag je vind ik wel wat meer voorzichtigheid van verwachten.
dinsdag 29 juni 2010 om 23:44
woensdag 30 juni 2010 om 02:03
Heel slordig inderdaad! Je hebt dus al via email en via de telefoon een klacht hierover ingediend? Het is inderdaad vreemd dat het nog niet opgepakt is want in de regel gebeurt dit wel snel bij klachten. Een brief schrijven is ook mijn advies.
Hoor het ook wel heel veel om me heen sinds dat elektronisch klantdossier, dat er dingen misgaan met gegevens. Staat dan niet zwart op wit en dat heeft ook zijn nadelen helaas, zoals je hier ziet.
Hoor het ook wel heel veel om me heen sinds dat elektronisch klantdossier, dat er dingen misgaan met gegevens. Staat dan niet zwart op wit en dat heeft ook zijn nadelen helaas, zoals je hier ziet.
woensdag 30 juni 2010 om 13:57
quote:gizz schreef op 30 juni 2010 @ 01:47:
Singalala eigenlijk van de zotte natuurlijk dat ik kosten moet maken om hun fouten door te geven.Ach, een gewone brief, al dan niet naar een antwoordnumer van hen, is ook prima.
Singalala eigenlijk van de zotte natuurlijk dat ik kosten moet maken om hun fouten door te geven.Ach, een gewone brief, al dan niet naar een antwoordnumer van hen, is ook prima.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
woensdag 30 juni 2010 om 14:05
Hebben die gasten dan nooit van bcc gehoord. Blind Carbon Copy
Dan ziet het UWV precies aan wie ze het gestuurd hebben en dat de client krijgt dat niet te zien.
Je kunt ook bellen met de klachtenlijn hoor. Dan wordt het ook opgelost. Wordt het niet tevreden opgelost dan kun je nog een briefje sturen,lukt het dan nog niet dan zou ik contact opnemen met ombudsman.
Dan ziet het UWV precies aan wie ze het gestuurd hebben en dat de client krijgt dat niet te zien.
Je kunt ook bellen met de klachtenlijn hoor. Dan wordt het ook opgelost. Wordt het niet tevreden opgelost dan kun je nog een briefje sturen,lukt het dan nog niet dan zou ik contact opnemen met ombudsman.