zieke poes
woensdag 30 juni 2010 om 09:12
eergister deed mijn poes raar. ze bleef steeds op 1 plek liggen en als ze ten kreeg kwam ze maar moeizaam overeind! ik heb het even aangekeken maar ben toen ik zag dat ze aan het kwijlen was en der mond steeds open en dicht deed toch maar naar de dierenarts geweest. dat was gister..de dierenarts zag dat der tong aan de voorkant helemaal rood was en ze heeft 40,5 graden koorts. ik heb antibiotica en pijnstillers gekregen. nu kan ze of een blaar op der tong hebben wat zweert of de niesziekte. heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt??

woensdag 30 juni 2010 om 09:37
Houd vooral met dit weer goed in de gaten dat ze niet uitdroogt. Je kunt dit checken door haar nekvel wat omhoog te halen en weer los te halen. Het hoort direct weer op zijn plaats terug te schieten, als het omhoog blijft staan of langzaam zakt dan heeft ze vocht nodig. (Als ze zelf niet wil drinken, kun je wat water in haar mond druppelen met bijv. een nat keukenpapiertje.
woensdag 30 juni 2010 om 09:45
woensdag 30 juni 2010 om 09:55
Hetzelfde heeft één van mijn katten een paar weken geleden gehad. 2x met een week ertussen ofzo. Ook kwijlen (echt hele plassen), stil in een hoekje zitten, heel zielig een klein beetje mauwen. Duurde een paar uur en daarna kwam ze weer tevoorschijn. Uiteraard ook naar de dierenarts geweest die haar helemaal onderzocht heeft, maar die kon niks vinden (geen tandproblemen, geen tumor in de keel...) De dierenarts zei ook dat ze misschien iets giftigs had gegeten. Nou komen mijn katten alleen op het balkon en daar staan wat planten, dus het enige wat ik kan bedenken is dat ze daar aan geknabbeld heeft.
Ze heeft het sindsdien niet meer gehad en eet en drinkt weer als vanouds.
Vond het wel verschrikkelijk zielig om haar zo te zien. Sterkte!
Ze heeft het sindsdien niet meer gehad en eet en drinkt weer als vanouds.
Vond het wel verschrikkelijk zielig om haar zo te zien. Sterkte!
woensdag 30 juni 2010 om 10:39
KLinkt mij ook als een vergiftiging in de oren.... heeft mijn kat ook een keer gehad... een keer had ze iets giftigs gegeten.. de 2e keer had ze gras gegeten en was er een grote spriet teruggeslagen en die zat vast in haar neusje.. die kreeg ze er dus niet uit
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
woensdag 30 juni 2010 om 10:51