Hoe onstop een wastafel?
woensdag 30 juni 2010 om 11:37
Mijn wastafel is de badkamer is hartstikke verstopt.
Ik vermoed dat dit mijn schuld is (lange haren erin, weleens perongeluk wat haarspeldjes doorgespoeld) want dit is het enige putje in huis dat verstopt is.
Ik heb er al gootsteenonstopper en soda door gegooit en dat werkt niet. Zo'n plopding heb ik niet. Een handige buurman/vader ook niet dus ik vrees dat ik zelf aan de gang moet.
Ergens in de verte kan ik me herinneren dat je dat witte ding dat eronder hangt eraf moet schroeven en dan nog iets doet..
Snap je het nog?
Dus, wie vertelt me kort en eenvoudig hoe ik dit oplos?
Ohja, ik heb 2 linkerhanden, 0 technisch inzicht en eigenlijk geen gereedschap .
Bedankt alvast.
(ik vergeten in de titel, I know)
Ik vermoed dat dit mijn schuld is (lange haren erin, weleens perongeluk wat haarspeldjes doorgespoeld) want dit is het enige putje in huis dat verstopt is.
Ik heb er al gootsteenonstopper en soda door gegooit en dat werkt niet. Zo'n plopding heb ik niet. Een handige buurman/vader ook niet dus ik vrees dat ik zelf aan de gang moet.
Ergens in de verte kan ik me herinneren dat je dat witte ding dat eronder hangt eraf moet schroeven en dan nog iets doet..
Snap je het nog?
Dus, wie vertelt me kort en eenvoudig hoe ik dit oplos?
Ohja, ik heb 2 linkerhanden, 0 technisch inzicht en eigenlijk geen gereedschap .
Bedankt alvast.
(ik vergeten in de titel, I know)
woensdag 30 juni 2010 om 11:47
woensdag 30 juni 2010 om 11:48
Overigens wel eens gehad dat het putje in de tuin verstopt was. Kwam allemaal ranzigheid omhoog. Stinken! Bleek dat mijn inmiddels ex er het oude frituurvet in had gegooid. Hij deed een week ervoor al zo geniepig toen ik vroeg waar hij het oude vet gelaten had. De sukkel. Dacht dat het geen kwaad kon. Gelukkig had ik een handige vriend op visite toen het gebeurde. Die heeft met een tuinslang in het putje lopen wroeten met effect. Snap nog steeds niet dat mijn ex zo dom was dat hij gewoon het vet door het putje gooide (bovendien niet zo milieu vriendelijk, maar dat was hij helemaal niet. Ik juist wel)
woensdag 30 juni 2010 om 11:51

woensdag 30 juni 2010 om 11:52
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 30 juni 2010 @ 11:44:
[...]
Soda lost op in water, dus dit probleem lost zich dan vanzelf ook weer op
Is niet geheel waar. Los maar eens in een emmer wat soda op in warm water, en laat het maar eens staan (op je balkon of in de zon). Na een tijd is al het water verdampt, en zit er nog een dikke witte laag soda in de emmer....
En, zodra het soda-water koud wordt koekt het aan in je leiding. Je hoeft het niet te geloven!
@TO: handschoenen aan en wasknijper op de neus! En vooral niet kijken naar wat er allemaal uit komt.
[...]
Soda lost op in water, dus dit probleem lost zich dan vanzelf ook weer op
Is niet geheel waar. Los maar eens in een emmer wat soda op in warm water, en laat het maar eens staan (op je balkon of in de zon). Na een tijd is al het water verdampt, en zit er nog een dikke witte laag soda in de emmer....
En, zodra het soda-water koud wordt koekt het aan in je leiding. Je hoeft het niet te geloven!
@TO: handschoenen aan en wasknijper op de neus! En vooral niet kijken naar wat er allemaal uit komt.

woensdag 30 juni 2010 om 11:52
quote:reddevil1981 schreef op 30 juni 2010 @ 11:51:
je hebt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel agressief spul te koop bij de action!
klein flesje, kost bijna niets... (2 euro ofzo)
dat mik je door je gootsteen, en vreet alles weg!
(hopenlijk niet je leidingen!)
goed naspoelen!
knoeien met een ontstopper kan altijd nog!Zou ik dus niet doen. De woningbouw heeft uitdrukkelijk verboden om die zooi te gebruiken (of enig ander ontstopgoedje) maar gewoon hen te bellen als het niet opgelost is.
goed naspoelen!
knoeien met een ontstopper kan altijd nog!Zou ik dus niet doen. De woningbouw heeft uitdrukkelijk verboden om die zooi te gebruiken (of enig ander ontstopgoedje) maar gewoon hen te bellen als het niet opgelost is.
MILF in the making

woensdag 30 juni 2010 om 11:53
quote:reddevil1981 schreef op 30 juni 2010 @ 11:51:
goed naspoelen!
knoeien met een ontstopper kan altijd nog!
...zodat ze alsnog moet komen vragen hoe die zwanehals los moet, maar dan om hem te vervangen?
Zwanehals schoonmaken is een vervelend maar relatief makkelijk klusje.
goed naspoelen!
knoeien met een ontstopper kan altijd nog!
...zodat ze alsnog moet komen vragen hoe die zwanehals los moet, maar dan om hem te vervangen?
Zwanehals schoonmaken is een vervelend maar relatief makkelijk klusje.

woensdag 30 juni 2010 om 11:54
quote:SeptemberGirl schreef op 30 juni 2010 @ 11:52:
[...]
@TO: handschoenen aan en wasknijper op de neus! En vooral niet kijken naar wat er allemaal uit komt.ik denk dat ik niet uit hoef te leggen dat een emmer soda/water op mijn balkon anders is dan in de wastafel waar heel vaak warm en koud water langs gaat
[...]
@TO: handschoenen aan en wasknijper op de neus! En vooral niet kijken naar wat er allemaal uit komt.ik denk dat ik niet uit hoef te leggen dat een emmer soda/water op mijn balkon anders is dan in de wastafel waar heel vaak warm en koud water langs gaat
"ik ben het, Barbabelladingdong"