Niet zo´n fijn leven

29-06-2010 16:59 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
--------------------------------------------------------------------------------

Hallo , ik ben een vrouw van 41 jaar , 4 kinderen , elke dag is een soort van confrontatie waar ik moet vechten , gelukkig hoor niet bij mij , soms ik wil weg niet meer terug , ik ben alleen hier , heb geen familie waar ik kan naar toe gaan ...ik mag niet veel van mijn man ander is ook ruzie ....plz aub geef mij een raad wat kan ik doen ...

danku

Aanvulling;

Mel wil graag dat mensen haar helpen een weg te vinden. Ze heeft 2 topics geopend, die worden samengevoegd, dus het geheel kan wat warrig zijn geworden.

Angel6.
Serious problem. Go and see a doctor.

Take your children and leave this man.

Where is your family? Far away?
Geen bijzonderheden
Ik reageer even in het nederlands, want dat gaat me makkelijker af

Hoop dat je het kunt lezen, anders schakel ik over naar het engels maar doe ik er wat langer over....

Laat maar even weten.

Nu je in belgie woont heb je (meer?) rechten. Ik ken belgie niet heel goed omdat ik er zelf niet woon maar er is absoluut een mogelijkheid om voor jezelf en voor jouw kinderen te kiezen en alleen verder te gaan. Ook als je niemand kent. Onder andere via dat telefoonnummer op de belgische website wat ik eerder heb gegeven kun je in contact komen met instanties die dat kunnen regelen.

Uit jouw post krijg ik niet helemaal helder hoe de relatie tussen jou en je huidige man is. Ruzie maken en schreeuwen komt in elke relatie voor, sterker nog, volgens mij is het af en toe juist goed.

Maar je moet wel je eigen mening kunnen geven.

Je schrijft dat een van je kinderen het niet meer accepteert. Ben je het daar mee eens en vind je dat zelf ook?
wat rot voor je hoe ben je in belgie terecht gekomen? waar is jouw familie? en waar ben je precies bang voor?
Heb je besloten dat je bij hem weg wil en is je vraag nu hoe je dat kan doen met 4 kinderen?

Of wil je bij hem blijven en de relatie verbeteren?

Ik snap dat het lastig is als dit niet 'jouw land' is en je de wegen niet kent. Heb je wel contact met landgenoten in jouw buurt? Waarmee je in je eigen taal kan praten?
Topic is weer teruggeplaatst.
danku iedereen , ik geef niet op , maar voel ik zwak , over macht , ja ik heb mijn kinderen , daarom kan ik niet voor mijn eigen een beslissen maken of kiezen , het leven alleen met 4 kinderen is ook niet fijn ...maar nog danku ...
yes my family is very far ,
Zou je misschien mijn vragen beantwoorden zodat ik een beetje met je mee kan denken?quote:frizzy schreef op 29 juni 2010 @ 19:15:

Heb je besloten dat je bij hem weg wil en is je vraag nu hoe je dat kan doen met 4 kinderen?

Of wil je bij hem blijven en de relatie verbeteren?

Ik snap dat het lastig is als dit niet 'jouw land' is en je de wegen niet kent. Heb je wel contact met landgenoten in jouw buurt? Waarmee je in je eigen taal kan praten?
verbeteren probeer ik al jaren ...maar kom nooit goed ..nee ik vind niet veel mensen van mijn land

en ik mag niet veel van mijn man zo als vrienden of met iemand praten ...

Van hem een vrouw moet luisteren en niet veel zeggen ...lol ..
Dus je hebt het verbeteren eigenlijk opgegeven? Mag ik dan de conclusie trekken dat je weg wil bij je man?

Kan je man alles in de gaten houden wat je doet? Of zou je terwijl hij naar zijn werk is wel met iemand kunnen praten? Als je gelovig bent kun je misschien naar de kerk of de tempel gaan en daar met iemand praten?
Hi Mel,

I didn't read everything what has been written, because the two topics became one, so it's verry disorded.

But at first I would like to know, do you got a job?

and do you make enough money with it, so you can support youreself and youre children?

Are their any people near you who you can trust?

purhaps a neighbour? a mother from one of the friends from you're kids?

A teacher at school?

You're doctor? He signed a paper that say's he can't tell about you're private to anyone, before you agreed with it.

A socialworker?

If so, please tell that somebody about you're situation, and what you would like to have in the future.

They proberbly can help you to find out all of you're rights in Belgium.

How about you're pasport, is it ok(legal)?

Do you got any savings?

Is there a change that you're family can help you with you're finance situation, so thats not a struble for you?

I come back later, to see you're answers, at first my kids now really have to eat.

Bye bye,
yes first of all many thanks ..to all of you ..

Yes i work , but all what i have from my salary i give it for the house ...paying food and clothes for the kids ...

No am not illegal i am Belgium ...

No many person around where i can trust ..so why i came here ..

answer van frizzy ..ik wil weg gaan als ik heb verzekerdheid dat ik kan alleen staan voor mijn kinderen met mijn salaris , dat mijn kinderen kan verder studeren zonder nixs aan hem vragen ..(2 kinderen zijn van mijn eerst echtenoot dood) .
Volgens mij Mel, is Belgie net als Nederland een verzorgingsstaat. Als jij hulp vraagt (zoek bijvoorbeeld een maatschappelijk werker) dan kunnen jullie samen alles op een rijtje zetten en kan hij/zij jou wijzen op alle mogelijkheden.

Los van dat financieen belangrijk zijn is het voor jou kinderen ook essentieel dat zij een moeder hebben die goed in haar vel zit, en niet de spanningen mee hoeven maken van een ongelukkig huwelijk. Die verantwoordelijkheid ligt bij jou.
Mel68

First of all I think you're quite brave to not accept your current situation and try to see what you can do about it.

I would advise you to go and talk to a professional "vertrouwenspersoon". This can be your doctor (he/she has a confidentiality obligation because of their job as a doctor) or someone from the city house (gemeentehuis) where you live or if you prefer to have an anonymous contact you can contact by phone or chat:

http://www.humanitas.nl/hulp-nodig

http://www.korrelatie.nl/

All the above mentioned professionals should be able to listen to your story and help you on your way to sort things out for yourself. They will probably be able to give you all the relevant information or institutions to contact (also with regards to your legal and financial rights).

Good luck.
P.S. there are more women that have managed to change their live for themselfs and their children, so get the help you need, keep the faith and don't give up.
Hi Mel,

Thnx for you're answers.

Ok, so you do got a job, thats great at that time you can support youreself and you're kids.

You wrote, that you pay youre house, clothes and grocery from it.

In Belgium, you can also get childsupport, this means you get ( I thought it was in Belgium every month) a amount to buy the stuff you need for youre children.

I think that it's really importent to speak with you're doctor, about everything that is happening to you, please take action in this one.

I really don't know annything about how to rent of house in Belgium, but I don't think it's verry different from what we got.

So, (and you can proberbly do this online) send an email to some one that sells houses and from who you can rent them, and ask what the price off it will be.

If the prices are with or without gas/water/electriction etc.

My dear lady, you say you would like to wait leaving him, untill you know everthing is settled out.

But don't you think it is a little lie, so that you don't have to struggle with everything?

If you really want to leave, take action, it's never too early, only too late.

Write everything you need, and to do in a list, and everytime you have done something, give it a stripe, thats you're plan of action.

TALK with somebody!!!...first thing you have to do...call youre doctor!

Job- you have

House- have to mail

Insurence-check it out!

Childsupport-check it out

Is there anny other support possible-check it out.

Lawyer- call one that is specialized in family problems

Furniture-you can buy these things for verry low prices.

You say you don't want anny money of you're almost ex husband, why???

Women you got rights! why wouldn't you, it will make you're life only easier.

Hope you find some "girlpower" deep in you, and I know it's hard( seen it, been there, done that, bought a t-shirt and made a picture off it)

but really you can do it, women are so much more powerfull than most of them think they are!

I come back later on, to see what you think about the things I wrote.
Hi your are a very great person sound very intelligent ...and smart

No is not a part of lie , waiting to go ..i never made a good choice , every time , i say what will be life alone with my kids , I know i am strong to support all thing , believe me it hard without families around you no one , no shoulder to cry ...i cannot go to my kids to let them know that i feel so bad ...am not a rich woman , i work very hard and then at home too...

my Dr know all thing about me ..but she cannot help me a lot only some anti depress 'medicament '' but i dont want it ..i see life how it come ...
quote:nummerzoveel schreef op 29 juni 2010 @ 09:19:

We moeten allemaal dagelijks de confrontatie aan met ons leven en de vele verplichtingen die daarbij horen. De kunst van het leven is om daarmee te leren omgaan en evengoed van het leven te genieten. Als je dat niet kunt, zoek dan hulp bij iemand die het je kan leren. Als het niet om jezelf is, dan ben je het in elk geval aan je kinderen verschuldigd.Kijk, das nou een hele wijze raad..
Je weet toch!
Volgens mij heb je wel een fuckman..
Je weet toch!
Danku ..zo als jij hebt al gezegd boven aan ..ja ik denk dat is het beste om te doen .."""We moeten allemaal dagelijks de confrontatie aan met ons leven en de vele verplichtingen die daarbij horen. De kunst van het leven is om daarmee te leren omgaan en evengoed van het leven te genieten''''' zal ik wel doen ..ik weet dat mijn leven ga nooit voor beter veranderen ..ik ga binnenkort en Examens doen van daar zal ik mij beter voelen als ik uitslag en ook een beter toekomst voor mijn kinderen ..daar zal mijn man ook weten dat zonder hem ik raak het leven door ..

en alle worden in nederlands heb ik van mijn eigen geleerd. door dat ben ik blij dat ik kan communiceren met jullie ..NOG 1000 keer bedankt ..
Kus!
Je weet toch!
What do you mean that your doctor can do nothing for you? I assume that they know several ways that could help you find your way.

Have you already been in contact with the social services department of the municipality where you live?

They can tell you exactly, what you need to do, how to react, and perhaps, there is a group of women in youre residency where you can talk about all the problems youve got, and the things you struglle with.

I think you can be proud off youreself, about how you learned youreself "our" language.

What kind of exams do you got?

Maybe the next thing sounds strict, but you need something to take action.

Life is not knocking at your door, you must fill it yourself, we can only help you by listening, and give you tips.

So, don't you think you have to start somewhere?

At least you can make some phone calls and send some emails, to get the information you need.

Let me know what you think about my suggestions.
ik ga voor deze studeren

Logistiek assistent, polyvalent verzorgende, zorgkundige

Ja ik ben veel mails gestuurd .veel inlichting genomen ..maar ik kan de huis niet verlaten tot ik ga voor het vrederechter, ander verlies ik mijn recht ....

therapeute met een psychologe hij wil niet ..hij zei alles ik vertel zijn niet waar , volgens hem , hij heeft geen problemen ..

Als ik niet goede voelen dat is zijn problemen niet ..en als ik wil weg gaan dan moet ik gaan ..dan hij moest niks betalen en het kost zal voor mij zijn ...

Bon wat moet ik verder doen ...weet niet , alleen elke mee leven ...
sorry ik wil zeggen'' elke dag moet mee leven ''
Hi Mel,

What do you mean, when you say "I loose my rights" wich rights do you mean?

And who told you it's gonna cost you money, and that he doesn't have to pay annything?

Greats

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven