Geld & Recht alle pijlers

Van fulltime naar partime willen werken bij huidige baas

01-07-2010 11:18 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmorgen dames,

Ik zit met een probleem ( een luxe probleem misschien ) maar toch.

Ik werk nu al anderhalf jaar bij een bedrijf als werkplaatsreceptioniste(garage) ik ben aangenomen voor 40 uur en mij werd beloofd dat het een hele drukke uitdagende baan zou zijn.

Nu na anderhalf jaar kan ik wel zeggen dat dat verre van waar is.

Ik werk samen met nog 2 mensen en er is gewoon te weinig werk voor 3 personen fulltime.

Wat dus inhoud dat ik niks tot heel weinig te doen heb en me stierlijk verveel.

Vandaag ook het is 11.00 uur nu en ik heb wel geteld nog niks uitgespookt!! 1 telefoontje beantwoord en dat was het.

Ik ben dit vervelen zo zat,wordt er ook helemaal chagareinig van nergens geen zin meer in hebben en het werkt gewoon door op mijn prive leven,dus ik heb besloten dat ik dit nogmaals(want ja ik heb er al hele gesprekken over gehad) ga aankaarten bij het management en aan wil geven dat ik partime deze functie wil gaan uitvoeren.

Want verder is het echt een heel fijn bedrijf om voor te werken, hele leuke collega`s super dicht bij mijn huis,betaald goed noem maar op.

Dus ipv fulltime leek mij het een heel goed idee om dit partime te gaan doen.

Alleen nu moet je dat schriftelijk aanvragen 4 maanden voor de datum dat ik zou willen dat het ingaat volgengs de waa (wet aanpassing arbeidsuren)

Maar hoe en wat ga ik er nou precies in zetten?

Kan iemand me helpen ?
Ik zou oppassen met hoe je het zegt. Voor je het weet klrijgen ze de indruk dat je overbodig bent en proberen ze je er uit te wippen.
ja dat is ook wel waar ik een beetje bang voor ben.

Maar dat gaat ook weer niet zomaar want mijn contract wat ik nu heb loopt tot volgend jaar mei.

Ze kunnen wel zeggen dan dus van we verlengen het niet,dat is een risico wat ik loop,maar goed eerlijk is eerlijk dat nog liever dan als hier 5 dagen in de week te moeten zitten en veelte weinig te doen hebben.
Ik zou aangeven dat ik wegens de combinatie werk en privé de voorkeur geef aan parttime werken. Ik zou niets zeggen over de werkzaamheden. Als jij zegt dat er te veel werk is voor 3 dulltimers, dan is de kans groot dat zij de gelegenheid aan zullen grijpen om het aantal uren bij de receptie te verminderen en geen kracht aan te nemen om jouw uren op te vangen. maar ik zou dat initiatief vooral bij hen neerleggen, niet bij jezelf.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Helemaal mee eens.

Verder qua inhoud hoeft het ook niet zoveel om het lijf te hebben. Jij verzoekt om minder uren met ingang van 1-11 (of zoveel eerder als mogelijk is, want ook dat mag hoor, die 4 maanden is om werkgever de kans te bieden evt vervanging te zoeken) wegens de door jou gewenste balans werk-privé.

Strikt genomen hoef je geen reden op te geven. De wAA gaat er van uit dat de bewijslast bij werkgever ligt: die moet aantonen dat een aanpassing van je arbeidsduur (of dat nou meer of minder uren betreft) niet strookt met het bedrijfsbelang. Kan hij dat niet, moet hij je verzoek inwilligen.

Als werknemer heb je je aan de voorwaarden omtrent lengte dienstverband en maximaal aantal verzoeken om aanpassing binnen een bepaalde tijd te houden.
Had ik gelezen inderdaad dat je niet hoeft aan te geven waarom,maar ik denk (weet het eigenlijk wel zeker) dat men toch gaat vragen van waarom wil jij minder gaan werken?

Aan de ene kant heb ik ook zoiets van gaat hen niks aan,maar aan de andere kant ben ik wel iemand die meedenkt voor het bedrijf en ik het echt zonde zou vinden van hun geld als ze dan nog iemand gaan aannemen voor die overige twee dagen.

Ik vind het feit dat ik hier zit al zonde van hun geld , (maargoed ook ik heb een inkomen nodig he )
Ook al heb je niets te doen er moet toch iemand daar op die stoel zitten voor het geval er wel wat te doen valt.

Ze hebben nu 3 full timers die die taak vervullen.Ga jij naar parttime dan hebben ze nog een parttimer nodig en misschien gaat hun voorkeur uit naar een fulltimer.

Gooi je eigen glazen niet in,je verdient goed en vindt alles verder erg leuk daar.

Zie dat maar weer eens te krijgen in deze tijd.

Garagebedrijven hebben het nu gewoon minder druk evenals veel andere bedrijven.Als ik me zou vervelen zou ik kijken wat ik wel kan doen,met deze hitte extra koude ijsthee maken voor de monteurs die zich in de werkhal kapot zullen zweten want de meesten hebben daar geen airco,behoort niet tot je werkzaamheden maar zal wel worden gewaardeert.
Ik zal even uitleggen waarom ze in eerste instantie hebben besloten iemand extra aan te nemen.

Ik zit hier met een collega die altijd pretendeerde het super druk te hebben en dat er veel werk bleef liggen en dat het echt veel beter zou zijn als er iemand bij zou komen.

Maar nu inmiddels ken ik deze man dus al anderhalf jaar en die had het helemaal niet zo druk , maar die vind het gewoon interesant om zo over te komen bij de rest,dat hij heel belangrijk is en het altijd maar druk druk druk heeft.

En dat is dus gewoon niet waar,en al helemaal niet meer nu ik ook nog eens een gedeelte van zijn taken heb overgenomen.

Men weet dit inmiddels ook wel en ze hebben zelf dus al wel ingezien dat het mij aannemen voor fulltime niet echt handig is geweest en hebben nu zoiets van ja kijk maar of je aan wat meer werk kan komen bedenk maar wat ...( dat is dus heel makkelijk afschuiven van hun)

En die jongens ijsthee brengen ? ze zien me al aankomen wel leuk bedacht hoor maar nee.

En verder alles is hier al opgeruimd,en schoongemaakt ( tja verveling he ) maar ik ben het gewoon zo zat dit niks doen , hangen ,maar weer roken ..weer hangen.. weer op het forum lezen ...
ruilen?

nee maar even serieus, ik denk dat je best een redelijke werkgever hebt getroffen, klinkt niet echt als afschuiven maar meer als aan jou meer verantwoordelijkheid geven voor je takenpakket, maar kan het mis hebben. Je hebt immers ook al aangegeven wat je ervan vindt en dat wordt gewaardeerd.

Waarom zien je al aankomen, met die ijsthee? Op kantoor halen mensen toch ook koffie voor collega's?

Heb je zelf een idee wat voor taken er nu blijven liggen die jij eigenlijk ook best zou kunnen doen?

Als je liever parttime gaat werken kan je het natuurlijk aangeven. Wellicht dat je er dan nog een leuke baan naast kunt hebben.
aan de hand van hun idee om zelf taken te bedenken,heb ik wel iets meer werk voor mezelf gecreeerd,maar goed het houd een keer op natuurlijk.

Er zijn meer mensen die het rustig hebben en dus ook al allerlij andere dingen doen.Ik ben echt niet te beroerd om te werken hoor . liever wel juist ,ik heb het liever super druk dan vliegen je dagen om,maar er is gewoon nu echt niets meer wat ik zou kunen gaan doen.

ja de ramen wassen,maar laten we wel zijn daarvoor heb ik niet deze baan aangenomen.Er was mij een drukke baan beloofd met heel veel afwisseling in werkzaamheden.

en daarom heb ik deze baan aangemomen niet om me te gaan zitten vervelen en dan maar dat soort zaken gaan doen.(dan doe ik liever thuis mijn eigen ramen haha)

Dus ik heb zoiets van nouja goed ,dan maar partime deze baan gaan doen , dan heb ik het drukker en hoef ik niet te gaan solliciteren in de slechte tijd (voor garages)
Kan je niet een LOI opleiding doen en dat lekker op de saaie uurtjes op je werk gaan doen?

Scheelt natuurlijk een hoop geld om part-time te gaan werken..
Heb ik al aangekaart hier,maar hun vinden het niet gepast dat ik dat onder "werk"tijd ga doen.

Dus nope ook die vlieger gaat niet op.

Nouja goed ik ga gewoon heel netjes een brief opstellen en dan zonder opgaaf van reden (want dat is niet verplicht ) aangeven dat ik mijn contract wil omzetten naar een partime contract.

Ben benieuwd hoe ze er op gaan reageren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven