Kwaad op baas - auto ongeluk

01-07-2010 10:36 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
* sorry voor wéér een verdwenen topic, i.v.m privacy. Mijn laatste bericht laat ik nog even staan. *
quote:Tia Dalma schreef op 01 juli 2010 @ 14:06:

En sterke posting van Waldorff!

Dank u Ik dacht: ik gooi er voor de verandering eens een inhoudsreflectie tussendoor i.p.v. op basis van een hele berg aannames een oordeel vellen.

Wel grappig overigens: in 2 pagina's is TO al arbeidsongeschikt en haar baas een denigrerende trut die de bedrijfsarts weigert te laten komen. Oja, en die collega heeft ondertussen ook al een hekel gekregen aan de baas en wilde graag lekker stoken.

Terwijl dit in de hele OP nergens te vinden is.
Graag gedaan, maar waar precies lees je dat laatste (je tweede alinea) nou eigenlijk?
Het is een beetje gechargeerd, maar o.a. op pagina één wordt al gesproken over dat men in de ziektewet kan belanden als er niets gedaan wordt aan een op het eerste gezicht geen zichtbaar letsel en dat er meer werkgevers zijn die wel even voor doktertje denken te kunnen spelen.

Wat ik maar wil zeggen is: Er zijn weinig posts die ingaan op alleen hetgeen wat er in de OP staat. Er worden -al dan niet ongemerkt- een hoop aannames en interpretaties bijgehaald. Ook door TO zelf trouwens.

Vooralsnog heeft TO volgens mij nog steeds niet gereageerd dus daar ben ik wel een beetje benieuwd naar..
Waldorff, ik trigger even op jouw woorden 'de collega die ondertussen een hekel heeft gekregen aan de baas en lekker wil stoken'.

Als je die post opnieuw leest, zie je dat ik daarmee aan wil tonen dat er legio verklaringen zijn voor de collega die aan TO meldt dat baas zou vinden dat 'dat meisje weer snel aan het werk moet'. Om daarmee te illustreren dat naast een foutieve inhoud van het door leidinggevende al dan niet gezegde, er ook sprake kan zijn van een kleuring door de collega.

Dus pertinent níet de aanname dat collega wel zal willen stoken.

Je analyse richting TO nav de OP vond ik scherp, je analyse en interpretatie van de andere postings derhalve iets minder. Gechargeerd of niet.
Nummerzoveel,

Ik ben al 8 jaar plant manager van een bedrijf met 30 werknemers.

Heb contracten met 2 (grootste) arbodiensten (ook voor ander bedrijf).

Mijn ervaring is dat er telefonisch gediagnostiseerd word door artsen en zelfs door niet-artsen. Ik kan hier niet vrolijk van worden en adviseer een zieke werknemer altijd om overleg te hebben met de eigen arts. Wat overigens niet wil zeggen dat we geen gebruik maken van de arboarts, maar ik laat dat aan de werknemer over als ze daar behoefte aan hebben.

Ik heb hier nog nooit een arboarts gezien en heb daar eerlijk gezegd ook geen behoefte (meer) aan.

Gelukkig komen we in goed overleg met werknemer en overleg door werknemer met huisarts in 100% van de gevallen weer tot werkhervatting. In al die acht jaar nog nooit iemand de WAO ingegaan.

Zelfs van onze werknemers regelmatig kritiek op gekregen op de arboartsen! Dus mijn verhaal is echt niet alleen vanuit werkgevers perspectief.

Weet je waar arbodiensten wel heel goed in zijn? Facturen sturen.

Sorry voor off topic zijn.
Was dit voor een cijfer dan?

Ik snap wel wat je bedoelt en ik las je post ook goed, maar nogmaals: het gaat erom dat er dingen bijgehaald worden die wellicht, misschien, eventueel van toepassing kunnen zijn en daarom kunnen bijdragen aan het gevoel en de reactie van TO. Ik denk dan dat het in dergelijke situaties makkelijker of handiger is om de TO een soort spiegel voor te houden (d.m.v. een inhouds/gevoelsreflectie). TO's referentiekader m.b.t. haar baas is al aardig gekleurd en daarom interpreteert ze dingen vanuit dat kader. Dat draagt dus weer niet bepaald bij aan een objectieve kijk op de situatie.

Daarbij was dat stukje ook niet bedoeld als anaylse of interpretatie, maar alleen omdat ik het grappig vond om te lezen dat er dingen bij worden gehaald die niet van toepassing zijn op het bericht. Dat viel me op.
Overigens waardeer ik je kritische houding t.o.v mijn posts hoor Ook weer een spiegeltje voor mij!
Waldorff: En ik hou dus wel van scherp lezen en analyseren, zoals jij dat doet.

Toujourssourire, vergeef me maar ik kruip inmiddels weer op mijn bank na er net afgevallen te zijn. Jij bent plant manager, dus tenminste middle management zo niet hoger, als ik het goed begrijp. Je hebt met twee arbodiensten contracten.

Voor als je zelf verantwoordelijk bent voor die contracten:

En die evalueer je nooit? Je hebt nooit SMO/SMT of wat dan ook met de aan jou toegewezen bedrijfsartsen? Niet tenminste een keer overleg over het jaarlijkse verzuimplan?

Voor als je middle manager bent en het contractbeheer hoger cq elders in de organisatie ligt:

En deze grieven bespreek jij nooit met je leidinggevenden? Je hebt zelf nooit contact met de bedrijfsartsen die toegewezen zijn aan jouw bedrijfsonderdeel?

Ik ben HR Adviseur van beroep én heb een periode lang gedetacheerd gewerkt bij een Arbodienst, en alleen al vanuit die ervaring komt me dit, zeker vanuit een grote Arbodienst, vreemd voor. Hoe dan ook: it takes two to tango en ik vraag me af of je niet klagend en wel rotsvast achter een colaatje op je stoel genageld blijft zitten, in plaats van je daadwerkelijk op de dansvloer te begeven en de dans als klant te leiden.
Joehoe! Dat is wel m'n hoogste gemiddelde van dit jaar
quote:Waldorf114 schreef op 01 juli 2010 @ 14:47:

[...]

Dank u Ik dacht: ik gooi er voor de verandering eens een inhoudsreflectie tussendoor i.p.v. op basis van een hele berg aannames een oordeel vellen.

Wel grappig overigens: in 2 pagina's is TO al arbeidsongeschikt en haar baas een denigrerende trut die de bedrijfsarts weigert te laten komen. Oja, en die collega heeft ondertussen ook al een hekel gekregen aan de baas en wilde graag lekker stoken.

Terwijl dit in de hele OP nergens te vinden is.Haha idd. Zo gaat het hier wel vaker. Maar of iemand daar nou mee geholpen is..
Oh, trouwens TD, ik las wel ergens dat iemand beweerde dat naast TO ook de collega een hekel had een de baas (alle collega's), dus het kwam niet alleen uit jouw post

*nou ja, kan het nu niet meer vinden, maar ik heb m'n punt gemaakt volgens mij
@tousjourssourire

Als dat zo gaat tussen jouw bedrijf en de arbo, dan is er:

- of een verkeerd contract gesloten;

- er wordt niet ingegrepen als er niet volgens een juist contract wordt gehandeld.
Ik kan enigzins begrijpen dat mensen die opmerking over ''dat meisje moet je maar aan het werk krijgen'' niet zo erg vinden over komen. Echter spreekt mijn leidinggevende regelmatig op een denigerende toon tegen de jonge werknemers in het team.

Ik ben maar 1 maal eerder ziek geweest, 1 dag i.v.m eerdere blaasontsteking waardoor ik dus niet kón werken omdat ik niet van de wc af kon en de pijn.

Het is ook niet zo dat ik maar op eigen houtje heb bepaald dat ik zolang niet kon komen werken, dit is steeds in overleg met een arts gegaan.

Vandaag heeft ook nog een andere collega mij aangesproken dat mijn baas een vervelende opmerking heeft gemaakt richting mij en mijn verzuim. Ik ben dus naar een vergadering geweest die belangerijk was en omdat dit geen lichamelijke inspanning vergt ben ik gewoon gegaan. Dit vind ik ook doodnormaal. De werkzaamheden die ik verricht in mijn werk zijn lichamelijk zwaar (werk met ouderen). Mijn baas was ook op die vergadering maar heeft geen woord tegen mij gezegd.

Ik wil alleen nog even zeggen dat ik mijzelf helemaal niet arbeidsongeschikt verklaar of dat mijn leidinggevende een kenau is. IK persoonlijk vind haar styl van leidinggeven niet getuigen van goede leiderschapskwaliteiten. Maar goed dat is heel persoonlijk wellicht vind een ander op het werk dat wel.

Nog even over die emotionele uiting van mij, dit kwam ook omdat ik niet gewend ben zoveel pijn te ervaren (en constant ook). Dat vergt nogal wat van mij. Daarbij slaap ik heel erg slecht (4 u snachts) heb ik nachtmerries waarvoor ik ook diazepam heb gekregen (al hielp dit niet echt).

Was meer de spreekwoordelijke druppel die de emmer even deed overlopen. Wat betreft het contact tussen mij en mijn werkgever, is dit 50% ook vanuit mij gekomen (dus ik nam ook contact met haar op i.p.v andersom).
Livetti, wat jammer dat je je nu alleen maar verdedigt. Er zijn meedere sterke postings geplaatst over het relativeren van zulke opmerkingen en over hoe zwaar je aan zoiets moet tillen. En ook over de stappen die je nu zou kunnen nemen en hoe je het beste met je klachten om kan gaan naar je werkgever toe.

Jammer dat je daar niet op reageert. Bedenk wel: waar je ook gaat werken, overal is wat. Het is handiger om daar goed mee om te leren gaan, dan om je daar door te laten 'slachtofferen'.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik ben het niet eens met haar reactie wat zij op mij heeft gegeven. Dat mag, en om daar een uitleg op te geven waarom niet probeer ik de situatie uit te leggen zoals ik dat heb ervaren. Dat kan je vast wel opvatten als verdedigen maar het is enkel mijn kijk op de zaak.

Ik heb niet zoveel werkgevers gehad (gelukkig! dat zou een veeg teken zijn) maar zo ben ik nog nooit behandeld.

Dit is natuurlijk niet een opzich staand incident zoals ik al zei klikt het niet met mij en mijn baas hoewel zij voorheen wel altijd tevreden over mij is geweest in functioneringsgesprekken. Je hebt gelijk poezewoes overal is wat, en hier weet ik wat er allemaal speelt (het is ook een nieuw project dus daar komen ook veel problemen bij kijken). Ik ga er nog eens rustig over nadenken ben al wat minder boos dan eerder.

Ik had alleen meer verwacht (en dan niet een knuffel/kaartje/traantje) maar wat tact zou haar niet misstaan. Dat kan namelijk óók als je leidinggevende bent.
Livetti

Ik kan me goed voorstellen dat je teleurgesteld en gekwetst bent door de gang van zaken. Zeker nu je nog meer informatie geeft over de situatie. Volgens mij was de strekking van een aantal postings als reactie op je OP vooral dat je je (hoe moeilijk dat soms ook is) in zakelijke situaties niet door je emoties moet laten leiden door impulsief te handelen (voor je het weet zit je zonder baan). Maar als ik je zo lees, doe je dat ook niet en ben je goed aan het nadenken over wat je wilt. Daar lijkt me niets mis mee.

Sterkte in ieder geval.

PS Mocht je je fysiek zo beroerd voelen en bang zijn dat je voorlopig niet snel herstelt. Zou ik voor jezelf een dossier gaan opbouwen, waarin je je eigen acties (bezoeken/contact momenten met huisarts, toch op werk verschenen voor een bespreking, data en tijdstippen van contact en acties, etc.) en de nalatigheid van je werkgever/leidinggevende vastlegt (geen afspraak met arbo-arts?, geen gesprek of vraag hoe het met je gaat op het moment dat je toch op je werk verschijnt om vergadering bij te wonen). Bevestig/maak voor jezelf een verslag/of vraag je leidinggevende om een verslag van alle eventuele toekomstige gesprekken die je met haar voert mbt je arbeidsongeschiktheid, zodat daar geen misverstanden over kunnen bestaan. En verzoek haar eventueel schriftelijk ook nog om een gesprek met de bedrijfsarts. Als je dit verzoek mondeling doet, toch even schriftelijk bevestigen zodat het duidelijk is dat jij hierom gevraagd hebt. Zorg wel voor de juiste toon. Mocht het namelijk mis gaan (bijvoorbeeld dat je langer uit de running blijft) en je leidinggevende wil de "schuld" bij jou neerleggen, kan je aantonen dat jij je verplichtingen omtrent je arbeidsongeschiktheid als werknemer waar mogelijk bent nagekomen (een pro-actieve houding ten aanzien van je herstel/werkhervatting en het tijdig informeren van je werkgever.)
Wat een snob. zeg dat ze niets tegen je heeft gezegd. Ook niet gevraagd even hoe het gaat? Of gezegd, fijn dat je erbij bent vandaag? Raar... ik kan me voorstellen dat je daar tegenaan loopt. Misschien is de arbo arts inderdaad nog geen gek plan. Sterkte met de hele situatie. Is in elk geval niet bevorderend voor het herstel zo'n houding van werkgever.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven