strijken: wat is die anti-calc functie? hoe gebruiken?
vrijdag 2 juli 2010 om 14:46
hallo,
ik heb een strijkijzer gekregen laatst. nu is hij door mijn moeder lang niet gebruikt. er komt als ik strijk kalk uit.
nu is het een tefal supergliss europe. er zit een knopje op voor stoomregeling. hier staat anti-calc op. die kun je iets omhooghalen maar dan zie ik alleen een soort schroefje.
hoe werkt dit? want hij moet blijkbaar wel ontkalkt ofzo!
alvast bedankt!
ik heb een strijkijzer gekregen laatst. nu is hij door mijn moeder lang niet gebruikt. er komt als ik strijk kalk uit.
nu is het een tefal supergliss europe. er zit een knopje op voor stoomregeling. hier staat anti-calc op. die kun je iets omhooghalen maar dan zie ik alleen een soort schroefje.
hoe werkt dit? want hij moet blijkbaar wel ontkalkt ofzo!
alvast bedankt!
vrijdag 2 juli 2010 om 14:51
je stopt er water in, stopt de stekker in het stopcontact, gaat boven de gootsteen staan met het ding en drukt op het knopje. Hij blaast een paar keer heel hard, begint te stomen en spuugt zichzelf leeg. Dat zou ik twee, drie keer doen en dan goed schoonvegen met een doekje. Een keer een theedoek strijken om te voorkomen dat er bruine smurrie op je witte bloesjes komt en gaan met die banaan (maar ik heb een philips...)
Ohja, nog een tip: het is géén strijkweer.
Ohja, nog een tip: het is géén strijkweer.
vrijdag 2 juli 2010 om 14:52
gewoon schoonmaakazijn en watermixje er ingooien. Nacht laten staan en dan aanzetten, alle kalk uit laten stomen en een stapel handdoeken bij de hand hebben.
Daarna nooit wegzetten met nog leidingwater erin.
Daarna nooit wegzetten met nog leidingwater erin.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
vrijdag 2 juli 2010 om 14:52
quote:ingmagh schreef op 02 juli 2010 @ 14:51:
je stopt er water in, stopt de stekker in het stopcontact, gaat boven de gootsteen staan met het ding en drukt op het knopje. Hij blaast een paar keer heel hard, begint te stomen en spuugt zichzelf leeg. Dat zou ik twee, drie keer doen en dan goed schoonvegen met een doekje. Een keer een theedoek strijken om te voorkomen dat er bruine smurrie op je witte bloesjes komt en gaan met die banaan (maar ik heb een philips...)
Ohja, nog een tip: het is géén strijkweer.Correctie: het is noooit strijkweer.
Ohja, nog een tip: het is géén strijkweer.Correctie: het is noooit strijkweer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!