Werk & Studie alle pijlers

Nieuw sollicitatie topic

02-07-2010 11:50 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja. Daar zit ik weer. Vacatures zoeken.

Gisteren heb ik besloten dat ik niet meer wil werken waar ik werk. De motivatie ontbrak al enige tijd, en nu is het klaar. Ik kijk niet uit naar de aankomende tijd, waarin ik toch elke morgen de motivatie ga opbrengen om mijn best te gaan doen voor een functie waar ik niet mee verder wil. Dat is niet mijn stijl, mijn inzet en toewijding is altijd 110%, maar het is even niet anders. Ondertussen ga ik mijn kracht putten uit nieuwe sollicitaties, nieuwe dromen en nieuwe kansen.

En daar zit ik dan vandaag. De eerste dag van het Nieuwe-Zoeken. Ik heb iets moois gevonden, direct al de eerste dag. Sluit aan, is prachtig, biedt perspectief, ofwel: hebben!!!!!

Ik zit nu te "zwoegen" op mijn brief. Ik ga voor de ouderwetse aanpak: enveloppe en printen ( nee, niet schrijven met een veer!)

Nu de bewoording nog. Ik ben het kwijt. Buiten schijnt de zon, binnen wil het niet zo vlotten. Wie denkt even mee?

Als we uitgedacht zijn, stel ik voor om gewoon over te gaan op de rest van de bijbehorende sores als " wat wil ik, wie ben ik, wat kan ik, en wat doe ik".......
Euhm in welke branche werk je... dan kun je zien of je een formele of tikkeltje informele brief kun schrijven...

hou de brief dicht bij jezelf... eerlijk! open en enthousiast...
formeel. In principe heb ik geen probleem met brieven schrijven, alleen wil ik graag iets anders dan de standaard brief, maar niet teveel uitwijken zodat het " vergezocht" wordt. Hij moet helder, to the point, en semi zakelijk zijn ( gaat naar een universiteit)
Eigenlijk is die openingszin gewoon vervelend. Wil niet weer een

" met veel interesse heb ik xyz gelezen"... bladibla
ik ben altijd een tikkeltje bijdehand van:

Ik ben geschikt voor deze baan omdat blablablabla

rijtje eigenschappen doen het goed

klein beetje privé hobby's/interesses die kunnen werslaan op het wer: zelfstandig, crea, flexibel, punctueel etc...

Jullie bedrijf staat mij aan omdat blablabla

zelf verzekerd... alsof het de meest logische zaak van de wereld is dat JIJ uitgenodigd moet worden...
verander m dan naar:

Ik zag de openstaande vacature en dacht: Ja die baan wil ik!!!

en dan de rest van de 'serieuze ' brief...
Ik begin vaak met: Met deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen als kandidaat voor de functie xxx.

Of: In mijn zoektocht naar een leuke nieuwe baan vond ik op xxx uw vacature voor xxx.

Succes!
HAHAHA Indian: IK MOET DEZE BAAN HEBBEN OMDAT IK DAAR GEWOON HEEL GESCHIKT VOOR BEN!!!!

Amber, ook een betere insteek!

Thankx!
Ik ben laatst brutaal geweest en heb geschreven:

Stop met zoeken, degene die jullie zoeken, Dat ben ik!!!

Mijn naam is blablabla enz.

Niet aangenomen trouwens.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Ik heb vroeger heel wat sollicitatiebrieven in mijn handen gehad. Eén daarvan is altijd bij mij blijven hangen. Deze starten met :

Stop het zoeken u heeft zojuist uw nieuwe medewerker gevonden.

Hij werd inderdaad uitgenodigd en is aangenomen.

Ik ben ook weer op zoek naar een nieuwe functie, aan de ene kant wel blij aan de andere kant weer dat hele circus opstarten.
@ Arion, - ben je al lang bezig met zoeken? heb je op dit moment nog een baan, of zoek je vanuit de minder luxe positie?

Ik ga maar eens naar de printer lopen om een mooi cv te printen, Dat is in elk geval in orde!!!
quote:Sha_la schreef op 02 juli 2010 @ 12:38:

@ Arion, - ben je al lang bezig met zoeken? heb je op dit moment nog een baan, of zoek je vanuit de minder luxe positie?

Ik ga maar eens naar de printer lopen om een mooi cv te printen, Dat is in elk geval in orde!!!Mijn contract loopt af op 9 juli as. Het was vast contract of niet. Het werd dus niet ( transport sector ) Ik ben sinds een kleine maand serieus op zoek.
Ik ben een paar keer begonnen met: "xx, xx en xx zijn sleutelelementen in mijn loopbaan tot nu toe, en die elementen zie ik terug in de functie van..... bij ....." (vul voor xx in: beleid maken, organiseren, samenwerken, weet ik het wat).

Bij vier brieven vier keer uitgenodigd, dus blijkbaar werkt het
quote:magica schreef op 02 juli 2010 @ 13:10:

Ik ben een paar keer begonnen met: "xx, xx en xx zijn sleutelelementen in mijn loopbaan tot nu toe, en die elementen zie ik terug in de functie van..... bij ....." (vul voor xx in: beleid maken, organiseren, samenwerken, weet ik het wat).

Bij vier brieven vier keer uitgenodigd, dus blijkbaar werkt het Deze is idd pakkend ! zelf bedacht of geleend ?
quote:magica schreef op 02 juli 2010 @ 13:10:

Bij vier brieven vier keer uitgenodigd, dus blijkbaar werkt het

*stelt zich lachend een sollicitatiebrief van Zwarte Magica voor*

Geachte heer Duck,

Bij deze solliciteer ik naar de functie van dubbeltjespoetser binnen uw bedrijf.

Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
quote:Paque_in_Pink schreef op 02 juli 2010 @ 13:29:

*stelt zich lachend een sollicitatiebrief van Zwarte Magica voor*

Geachte heer Duck,

Bij deze solliciteer ik naar de functie van dubbeltjespoetser binnen uw bedrijf.

Die beginzin is idd geleend, mijn moeder heeft toevallig net in een sollicitatiecommissie gezeten en dat was de opening die er voor haar uit sprong. Dus daar heb ik maar gebruik van gemaakt .
quote:magica schreef op 02 juli 2010 @ 13:39:

[...]

Die beginzin is idd geleend, mijn moeder heeft toevallig net in een sollicitatiecommissie gezeten en dat was de opening die er voor haar uit sprong. Dus daar heb ik maar gebruik van gemaakt .Heeft je moeder er nog een paar in de hoge hoed zitten ?
Hahaha die kan ik ook wel gebruiken denk ik! Ben nog geen steek verder met mijn eigen brief nu. Gelukkig ben ik ruim voor de deadline begonnen!
Ik zou jeuk krijgen als iemand bij mij kwam solliciteren met 'stop met zoeken....' het ligt er een beetje aan. Die boodschap wil je natuurlijk wel uitstralen met je brief, maar of je het op die manier moet melden weet ik niet.

Ik heb wel eens iemand uitgenodigd die schreef dat ze er super zin in had om bij ons te komen werken.

Ik denk dat je insteek een beetje moet zijn alsof je al weet dat je ergens gaat werken. Dat kan heel overtuigend zijn.
Wat leuk dat jullie iemand zoeken die precies die eigenschappen heeft waarmee ik zoveel succes had bij mijn vorige baan.
Haahhah Yaksha! ( waar komt jouw nick vandaan trouwens?)

Ik zit duidelijk met mijn hoofd echt heel ergens anders! Waarschijnlijk in een dreigende donderwolk qua humeur ( die ik overigens al de hele dag heel erg ver weg probeer te houden door overmatig blij te lopen doen, terzijde.)

Waarom ik merk dat ik ergens anders zit? IK VERGAT GEWOON HET BELANGRIJKSTE! Ik bedacht me ineens waarom ik daar zo graag wil werken en wat nou maakt dat ik daar interessant zou zijn, en toen bedacht ik me ineens een studiegroep waar ik ooit lid van ben geweest die helemaal matcht met de vacature. Afin, stom stom stom.. je moet wel een rund zijn om die link even te vergeten!!! Brief loopt nu als een trein!!!!
Heb ik weer.........

Ik was al in een gevorderd stadium met een bedrijf blijken ze sinds gisteren in surseance van betaling te verkeren.

Zulke bedrijven hebben echt een pokerface .
Nee he! Heb je dat zojuist gehoord ?

Heb jij veel sollicitaties lopen op dit moment? Is het moeilijk om iets te vinden wat bij jou past?
( ik zit dus stiekem geen voetbal te kijken, ben te afgeleid...)
quote:Sha_la schreef op 02 juli 2010 @ 16:37:

Nee he! Heb je dat zojuist gehoord ?

Heb jij veel sollicitaties lopen op dit moment? Is het moeilijk om iets te vinden wat bij jou past?Meerdere , ik heb het liefst zoveel mogelijk pannen op het vuur

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven