27 weken en stuwing?

02-07-2010 23:42 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezer,

Ik ben nu in mijn 27e week van mijn zwangerschap en ervaar af en toe al behoorlijke stuwing. Ik dacht altijd dat dit pas voorkwam na de bevalling, althans ik lees er weinig over dat dit ook al eerder kan voorkomen en vroeg me af of er meer dames zijn die dit hebben. Ik ervaar het zelf wel als lastig namelijk...
Stuwing als in enorme ballontieten waar melk uit lekt? Of 'gewoon' erg pijnlijke borsten? Herken je het evt van een eerdere stuwing na bevalling?
In mijn geval, je eerste omschrijving. Dit is de eerste keer dat ik zwanger ben, maar ik weet wel zeker dat ze hiermee toch stuwing bedoelen. Het is af en toe een beetje pijnlijk
Whehehehe, geloof ons nou maar, dat is geen stuwing
Ja, dat vind ik echt.
Stuwing is als je tieten de wetten van zwaartekracht ontkrachten en je denkt dat ze ontploffen
Ja, dat vind ik echt.
Stuwing maakt dat de tieten van Pamala Anderson er als erwtjes uitzien....
Mamasaar Hier wordt eea omschreven als 'ze reiken tot het plafond'

TO, zeer en wat melkverlies is normaal. Sommigen lekken al behoorlijk, anderen kunnen er een druppeltje uitknijpen en weer anderen hebben zwanger en wel echt nooit ergens last van.

Echte stuwing, zoals je die rond dag 3 na de bevalling krijgt, voelt aan alsof je bonbonella's van cement zijn en minstens 3 cupmaten groter. Ook voelen ze vaak enorm warm aan. Je kunt er ook koorts bij hebben.
Ik had wel vergrote, melk lekkende borsten vanaf 20 weken. Maar de stuwing na de bevalling was daar niet mee te vergelijken.
Ik ben eens op de bank in slaap gevallen tijdens mijn eerste zwangerschap, ik plakte letterlijk aan de bank vast omdat ze hadden gelekt

Toen ik de eerste keer stuwing had sliep mijn kind net, maar auwa auwa auwa! Was zo blij dat de druk (en melk) zich weg liet masseren in de badkamer boven de wastafel.

Mijn man kwam even om het hoekje kijken wat ik deed, draaide zich om en rende weg.

Toen kwam hij terug met koekjes. "Ja, dat hoort nou eenmaal bij warme melk"
Ja, dat vind ik echt.
quote:Tia Dalma schreef op 03 juli 2010 @ 00:11:

Mamasaar Hier wordt eea omschreven als 'ze reiken tot het plafond'

TO, zeer en wat melkverlies is normaal. Sommigen lekken al behoorlijk, anderen kunnen er een druppeltje uitknijpen en weer anderen hebben zwanger en wel echt nooit ergens last van.

Echte stuwing, zoals je die rond dag 3 na de bevalling krijgt, voelt aan alsof je bonbonella's van cement zijn en minstens 3 cupmaten groter. Ook voelen ze vaak enorm warm aan. Je kunt er ook koorts bij hebben.Jij bent gewoon veel meer "upper class" dan ik
Ja, dat vind ik echt.
Ik heb gelukkig me niet hoeven wenden tot huisch-middeltjes als witte koolbladeren of de natte maandverbandjes uit de vriezer die mijn Kraamjuweel er in had gelegd preventief.

Maar ik weet wel dat ik dacht, zo het zo voelen als je siliconentieten echt 3 maten te groot zijn uitgevallen? *auw*
quote:Mamasaar schreef op 03 juli 2010 @ 00:19:

[...]

Jij bent gewoon veel meer "upper class" dan ik Maar ik gebruik dan geen engelse termen. *ruimt rijlaarzen en ruitjesbroeken ondertussen op*
quote:Tia Dalma schreef op 03 juli 2010 @ 00:22:

[...]

Maar ik gebruik dan geen engelse termen. *ruimt rijlaarzen en ruitjesbroeken ondertussen op*
Ja, dat vind ik echt.
Bij mij kwamen ze van achter uit mijn rug gegroeid, de bocht om onder mijn oksel door. Ze groeiden tot aan mijn sleutelbeen. Dat is ongeveer stuwing.
Morningglory, dat kan hoor, dat je tijdens je zwangerschap al wat melk lekt. En je borsten kunnen ook gevoeliger zijn/blijven/af en aan worden. Maar stuwing is zoals je hier al kunt lezen iets anders dus. Als je erg veel lekt, kun je alvast zoogcompressen gaan dragen, zodat je niet door je beha/T-shirt heen lekt.

(Oei oei oei, hier koorts, de koudecompressen waren niet aan te dragen en d'r viel pas wat weg te masseren toen ik Qlief had gevraagd gesméékt om zijn sterkte handen in te zetten. Genant, genant, genant. En dat terwijl ernaar wíjzen al zo'n pijn deed dat ik alleen nog maar kon huilen. )
Oeffff mijn jongste is nu bijna 8 maanden en herinner me het nog als de dag van gisteren......stuwing is hel......mijn A cup werd een enorme D cup en geloof me dat voel je.......
De pijn herken ik wel hoor zo in de zwangerschap. Ik denk dat het vooral de klieren zijn die zich aan het klaarmaken zijn voor hun grote job...een beetje zoals bandenpijn, maar dan in je borsten zoiets.

Je kunt best al wat waterige of olieachtige afscheiding zien bij je tepel, misschien zelfs al een druppel van wat op colostrum lijkt.

Ik was door vriendinnen al gewaarschuwd voor stuwing en had de avent opvang bekertjes al klaar staan en mijn handkolf voor het grijpen in de steriliseerbak.

Heb toen meteen een vooraadje melk ingevroren.

Niet dat ik het ooit hoefde te gebruiken, ik had juist veel te veel melk, leek Clara 39 wel!

Als iemand anders zijn baby begon te huilen liep ik alweer met een zeiknatte bloes,zucht...
quote:Mamasaar schreef op 03 juli 2010 @ 00:07:

Stuwing is als je tieten de wetten van zwaartekracht ontkrachten en je denkt dat ze ontploffen

En stuwing is dat als je een baby hoort huilen ( ongacht welke) je borsten een volledig eigen leven gaan leiden en golf van pijnlijke speldenprikken het voorteken is om de melk er met grote kracht uit te laten spuiten/lekken. Dus geen drupje. maar kliedernatte plekken in je shirt.
Wat een "feest" der herkenning hier. Toen ik bevallen was van mijn eerste was er niemand die het woordje stuwing in de mond had genomen. Toen ik dus een dag of twee, drie na de bevalling midden in de nacht wakker schrok, kletsnat was en slaapdronken opstond was mijn eerste gedachten: fuck, mijn vliezen zijn gebroken. Ik was nog niet helemaal gewend aan de baby en die lag ook nog in het ziekenhuis, ik was thuis.

Eenmaal wakker kwam ik tot de ontdekking dat het inderdaad geen vruchtwater maar melk was, en groot was mijn verbazing ( en mijn bh-inhoud) toen ik onder de douche ging. Ik had tekenfilm tieten. Enorme glimmende rood gloeiende borsten, wat een afschuw!!! En aangezien ik geen kraamhulp had ( kind lag nog in ziekenhuis... dus geen kraamzorg) wist ik ook niet dat ik mijn bh beter aan had kunnen houden. Wat een drama.

Gelukkig was ik de tweede keer beter voorbereid en had ik een fantastische kraamzuster die in de weer ging met koolbladeren, yoghurtcompressen, en kraamverbanden ( en de bh bleef aan, zelfs tijdens het douchen, alleen even snel wisselen na het douchen)
Ik heb geen stuwing gehad tijdens mijn zwangerschap (en dat zul je ook wel niet hebben, zoveel melk heb je nog niet ), maar wel toeschietreflexjes. Dat de kat miauwde om zijn eten, en er opeens wat druppels uitlekten

Na de bevalling ook geen stuwing gehad trouwens, dus ik draag helemaal niets bij aan deze discussie. Ik ben gezegend met borsten die niets opkroppen, maar alles gewoon laten lopen
Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap twee dagen stuwing in mij borsten gehad die net zo erg was als de stuwing 3 dagen na de geboorte.

Echt zeer deed het, en de borsten waren keihard met voelbare klieren.

Ik wist niet wat me overkwam.

Ik heb er zelfs een paracetamol voor genomen, stevige BH met koude compressen en na 2 dagen was het weg en het kwam pas weer terug na de bevalling.

Tijdens tweede zwangerschap geen last van gehad.

Wel het melkverlies en de gevoelige borsten, trouwens.

Dus het kan wel, echte stuwing.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Wel melk gelekt tijdens de zwangerschappen en vooral bij de eerste pijnlijke borsten. maar stuwing?????

Mijn god, ik wist geen eens dat borsten vanuit je nek konden komen.....en als je er na wees, spoot er zo een straal uit.

Bij de tweede niet gehad, totaal geen stuwing, maar die dronk dan ook echt goed vanaf de eerste slok 5 minuten na de bevalling, dat was ook bijzonder! (voor mij dan)

Succes met je zwangerschap!
quote:Mamasaar schreef op 03 juli 2010 @ 00:18:

Ik ben eens op de bank in slaap gevallen tijdens mijn eerste zwangerschap, ik plakte letterlijk aan de bank vast omdat ze hadden gelekt

Toen ik de eerste keer stuwing had sliep mijn kind net, maar auwa auwa auwa! Was zo blij dat de druk (en melk) zich weg liet masseren in de badkamer boven de wastafel.

Mijn man kwam even om het hoekje kijken wat ik deed, draaide zich om en rende weg.

Toen kwam hij terug met koekjes. "Ja, dat hoort nou eenmaal bij warme melk"
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
ok, bedankt voor jullie reacties. het zal in mijn geval dan toch niet echte stuwing zijn als ik de verhalen hierboven zo lees.
Ben je al bang voor het echte werk morningglory?

Ach, het hoeft zo niet te gaan hoor, wat harde vergrote borsten en de tweede keer alleen een beetje verhoging erbij was hier goed te doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven