Zo iets raars!

03-07-2010 10:37 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ongeveer2 jaar heb ik een Senseo, tot grote tevredenheid. Een maand geleden kreeg ik ineens een half kopje koffie (genoeg water in reservoir). Maar als ik de padhouder voor 2 kopjes gebruikte, was er niets aan de hand, keurig volle kopjes.

Een vriendin zei: Misschien is het verstopt. Dus ik met Muscle aan de slag (lost immers vet op en koffie schijnt vettig te zijn). Zowaar: het deed het weer goed!!

Maar nu dus precies hetzelfde euvel en ondanks uitkoken, met Muscle schoonmaken: De padhouder voor 1 kopje blijft halve kopjes koffie geven...

Kun je deze padhouders los kopen?

Zo nee, wie weet een andere oplossing (behalve heel nieuw apparaat )
Dit is een bekend probleem bij de Senseo, wij hebben het ook gehad. Apparaat is opgestuurd en toen ging het een tijdje goed. Nu is het weer mis.

HIer nooit meer een Senseo..
Senseo apparaten hebben een levensduur van iets langer als 2 jaar is de ervaring hier. Ze zitten net de garantieperiode uit en dan gaan ze dood.
misschien een keer doorspoelen met water met azijn? Ik weet niet of muscle ook tegen kalk werkt namelijk.

en anders mee leren leven en twee keer aanzetten voor 1 kopje koffie?

Wel vervelend. Ik ga ook niet meer voor de senseo, ga lekker ouwerwets voor een cafetiere (zo'n kan waar je de koffie los indoet en daarna naar beneden drukt).

groetjes en succes
quote:Zizia schreef op 03 juli 2010 @ 10:49:

Senseo apparaten hebben een levensduur van iets langer als 2 jaar is de ervaring hier. Ze zitten net de garantieperiode uit en dan gaan ze dood.Dat ligt er denk ik ook een beetje aan hoeveel ze gebruikt worden. De mijne is al 5 jaar, maar wordt dan ook niet iedere dag gebruikt.
Mijne doet het ook, zo af en toe. Ik laat hem dan een paar keer doorlopen met azijn, en dan doet hij het weer een paar weken goed. We hebben hem nu 5 jaar, dus misschien ook geen wonder. Als we de airco te boven zijn kopen we ooit wel eens een nieuwe
Dr zit zo'n gaatje in het midden, misschien is dat verstopt? Dat kan je doorprikken met een speld.
Ja dat is ook wel zo, wij tappen toch wel een kop of 6 per dag. Aan de andere kant, ik vind wel dat ik er vanuit mag gaan dat een koffiezetapparaat gemaakt wordt op dagelijks gebruik.

Maar zoals ik al zei, die krengen hebben een soort van self-destruct-timer. Twee jaar en twee dagen en dan.... BOEM!
Je hebt ontkalkspul speciaal voor de Senseo.Dat werkt hier goed.

We hebben hem al bijna 4 jaar en hij wordt heel intensief gebruikt.Gaat mee op vakantie en is zelf al een keer gevallen.

Ook een kwestie van geluk hebben,denk ik.
Je vraag of je padhouders nieuw kan kopen: Dan kan. Gewoon bij de it's of mediamarkt ofzo.
quote:gebruikersnaambestaatal schreef op 03 juli 2010 @ 11:08:

Je hebt ontkalkspul speciaal voor de Senseo.Dat werkt hier goed.

We hebben hem al bijna 4 jaar en hij wordt heel intensief gebruikt.Gaat mee op vakantie en is zelf al een keer gevallen.

Ook een kwestie van geluk hebben,denk ik.Yep die heb ik ook. Dan word je koffie ook opeens weer veel warmer, zelfs heet!
Ik heb dat ook eens gehad en bij mij bleek het een stukje doorzichtig plastic te zijn wat precies op dat gaatje lag, en ik met mijn duffe slaapkop natuurlijk niet had gezien...

Maar je kan gewoon nieuwe padhouders kopen idd!
misschien ben ik blond, maar het hoort toch zoiezo bij

de Senseo dattie niet hele mokken geeft, maar

'senseo-formaat'??
ja maar ik neem aan dat ze bedoeld dat het senseo formaat gehalveerd is... duh ;)
quote:tjoep8 schreef op 03 juli 2010 @ 11:27:

ja maar ik neem aan dat ze bedoeld dat het senseo formaat gehalveerd is... duh ;)
Een nieuwe padhouder zal het niet oplossen hoor. Dat zit in het apparaat zelf, dat hij halve kopjes gaat geven. t is idd een bekend probleem van de Senseo. Als je hem nog geen 2 jaar hebt, zou ik hem op laten sturen. Dan ben je hem wel even kwijt (3 weken oid), weet niet of je hem dat waard vind.
Wij hebben 'm 4 jaar gehad en lieten dat ding zo'n 15 kopjes per dag zetten. Nu zo'n vierkante nieuwe gekocht. Bevalt goed hier senseo. Ook wel eens gehad dat hij niet lekker door liep (de vorige) en halve kopjes gaf. Toen tig keer doorgespoeld met azijn en daarna deed hij het weer super.
quote:Liedjepiedje schreef op 03 juli 2010 @ 11:12:

Je vraag of je padhouders nieuw kan kopen: Dan kan. Gewoon bij de it's of mediamarkt ofzo.Dank je!!
quote:stukje_cake schreef op 03 juli 2010 @ 12:46:

Een nieuwe padhouder zal het niet oplossen hoor. Dat zit in het apparaat zelf, dat hij halve kopjes gaat geven. t is idd een bekend probleem van de Senseo. Als je hem nog geen 2 jaar hebt, zou ik hem op laten sturen. Dan ben je hem wel even kwijt (3 weken oid), weet niet of je hem dat waard vind.

Zoals je kunt lezen: Bij de houder voor 2 pads, heeft hij dit euvel niet!

Dus aan kalk etc. ligt het niet (hebben we hier op de Veluwe amper in het water). Bovendien spoel ik het apparaat regelmatig door met azijn.
Onze Senseo gaat al bijna 6 jaar mee, en wordt vrij intensief gebruikt. Nog nooit last gehad eigenlijk (even afkloppen), hij doet het gewoon altijd goed. Ben er dan ook erg tevreden over. Hopelijk kan jouw Senseo probleem snel verholpen worden.
Als dat ding wel gewoon voor twee kopjes genoeg koffie tapt dan is het toch onmogelijk dat ie verstopt zit? Of zie ik dat nou verkeerd?

Of bedoelde je dat dat padhoudertje verstopt zat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven