Taboe? Schaamte? Deel 3
vrijdag 2 juli 2010 om 21:36
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.
Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!
Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.
Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!
Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.
Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
zaterdag 3 juli 2010 om 00:49
Deel 3!
Echt geweldig, dat we al zo lang zo fijn met elkaar schrijven! En een prachtige eerste post, Annemeike!
@ VickyP:
Zoals Annemeike al zei, er schrijven meer hulpverleners mee hier! Het is echt een gemengd gezelschap van mensen met psychische of lichamelijke klachten, mensen die "niets" hebben, en mensen die voor hun beroep hulpverlener zijn. In het schrijven merk je hier overigens niets van.
Voel je dus welkom om hier vaker te schrijven!
@ Fleecevest:
Fijn om weer eens iets van je te lezen! Ik hoop dat het je verder goed mag gaan!
Echt geweldig, dat we al zo lang zo fijn met elkaar schrijven! En een prachtige eerste post, Annemeike!
@ VickyP:
Zoals Annemeike al zei, er schrijven meer hulpverleners mee hier! Het is echt een gemengd gezelschap van mensen met psychische of lichamelijke klachten, mensen die "niets" hebben, en mensen die voor hun beroep hulpverlener zijn. In het schrijven merk je hier overigens niets van.
Voel je dus welkom om hier vaker te schrijven!
@ Fleecevest:
Fijn om weer eens iets van je te lezen! Ik hoop dat het je verder goed mag gaan!
zaterdag 3 juli 2010 om 00:53
Wat was het warm vandaag hè! En wat was het voetbal geweldig!
Ik heb het bij mijn zus gekeken met een hele groep mensen. Bij de doelpunten liepen een aantal iedere keer de straat op met van die toeters en ratels, en met oranje kleding aan. Elke keer als er een doelpunt "dreigde", zette iemand alvast de voordeur open zodat we snel naar buiten konden rennen. Ik heb echt in een deuk gelegen, het was zo grappig allemaal!
Al met al dus een fijne dag gehad! En ik had ook goed geslapen de nacht ervoor, dat was ook erg plezierig!
Ik kan dinsdag helaas niet meedoen met het ijsfeestje, want dan ga ik voetbal kijken bij een vriendin.
Ik heb het bij mijn zus gekeken met een hele groep mensen. Bij de doelpunten liepen een aantal iedere keer de straat op met van die toeters en ratels, en met oranje kleding aan. Elke keer als er een doelpunt "dreigde", zette iemand alvast de voordeur open zodat we snel naar buiten konden rennen. Ik heb echt in een deuk gelegen, het was zo grappig allemaal!
Al met al dus een fijne dag gehad! En ik had ook goed geslapen de nacht ervoor, dat was ook erg plezierig!
Ik kan dinsdag helaas niet meedoen met het ijsfeestje, want dan ga ik voetbal kijken bij een vriendin.
zaterdag 3 juli 2010 om 07:17
Lieve annemeike gefeliciteerd met je derde topic.
Wat een mooie tekst heb je geschreven!
Enne met linkjes!
Ik ga vandaag opruimen en aan het einde van de dag mijn neefje ophalen.
Heb er echt zin in!
Dinsdag speelt nederland en kom ik geen ijs eten.
Verana: wat een leuk verhaal over voetbal kijken. Ik vind het zo gezellig als nederland speelt.
Ik weet nog niet hoe ik het dinsdag ga kijken, met een groep ivm de gezelligheid of juist met maar 1 of 2 mensen zodat ik de wedstrijd goed kan zien...
zaterdag 3 juli 2010 om 11:00
Goedemorgen!!!
Leuk Veraan, dat je ook zo enthousiast voetbal hebt gekeken. Ga je dinsdag weer bij je zus kijken?
LA, dankzij jou heb ik die linkjes kunnen plakken. Nog bedankt, he?!
Schuddebuik, fijn dat je vannacht in ieder geval redelijk hebt geslapen.
Janna, heb je het vannacht nog laat gemaakt?
Fijne dag allemaal!!
Leuk Veraan, dat je ook zo enthousiast voetbal hebt gekeken. Ga je dinsdag weer bij je zus kijken?
LA, dankzij jou heb ik die linkjes kunnen plakken. Nog bedankt, he?!
Schuddebuik, fijn dat je vannacht in ieder geval redelijk hebt geslapen.
Janna, heb je het vannacht nog laat gemaakt?
Fijne dag allemaal!!
zaterdag 3 juli 2010 om 11:08
zaterdag 3 juli 2010 om 11:31