kleine paprika's

03-07-2010 18:02 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb vandaag een paprika-plant gekocht en hieraan zitten al een heleboel kleine rode paprika's.

Nu leek het mij wel heel lekker om een paar paprika's in een pot te bewaren, zoiets als gevulde peppadews. Iemand enig idee hoe dit moet?
http://www.mijnreceptenbo ... prikas-inmaken-17986.html

Zo doe ik dat altijd...
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
Niekes? Gaat je huis dan niet ontzettend stinken? Als je de paprika's moet verbranden in de oven? (of het alarm af )?
Het gaat om kleine paprika's ong 5-6 cm. Dan is het grillen wel een heel werk (denk ik)
pas op, een vriend van mij had ook zo'n leuke plant en hij stak voor de lol zo'n paprika in zijn mond................................bleek het een hete chilipeper te zijn En ja, het zag er uit als een minipaprika.....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Oei, moet ik even goed uitkijken dus. Op het kaartje staat paprika, maar je weet het nooit dus...
hahahaha.. nee joh, dat roken valt reuze mee... het velletje wordt zwart, meteen in een plastic zak doen en op die manier laten afkoelen... Worden ze trouwens ook iets zoeter van, is mijn ervaring...
paprika met vel inmaken is geen strak plan trouwens.. vel wordt heel erg taai
ja dat dacht ik ook al, Niekes. Het vel moet er in ieder geval af.
Ik brand ze door ze op een fondue prikker in de vlam van mijn gasfornuis te houden!

Maar als je bang bent voor rook, kan je het misschien ook wel buiten doen in de vlammen van de barbecue??
Ik doe ze altijd zo in de grill, en dan als ze gaar zijn snel in een plastic pendaalemmerzakje, knoop erin en het vel laat zelf los. Ja dit zijn geen kleintjes maar het is echt niet veel werk.

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
en dan in olijfolie. Maakt het nog uit wat voor soort olijfolie?
Ik lust haast geen gewone paprika's meer. Alleen maar geroosterd op deze manier.

Doe ze zelf gewoon een half uur in de oven op de hoogste stand (zonder voorverwarmen erin schuiven).

Kleintjes moeten met 15-20 minuutjes wel goed zijn.
Wat een goeie tip!

Ga het morgen direct maken,jammie.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
iemand nog een idee in wat voor olijfolie??

En als je die peppadews hebt (evt gevuld met roomkaas) zitten die ook in de olijfolie of is daar nog iets van azijn of zo bij?
Nou mini-paprika's in de oven gehad, maar weet niet of het goed komt. Ze liggen nu in plastic zakje af te koelen, maar heb het idee dat ze helemaal opgedroogd zijn. Even afwachten dus..
Mislukt. Ik denk toch dat ze te klein zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven