Mode & Beauty alle pijlers

Eelt op voeten

04-07-2010 08:29 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom je er t best vanaf? Je hebt allerlei cremepjes, maar werken die? Heeft iemand een 'huismiddeltje' om eelt te verminderen?

Vooral nu, zo in de zomer heb ik er veel last van en het staat niet mooi in open schoenen....
Nooit van een eeltvijl gehoord?
Ja, tuurlijk wel, maar vind ik ondingen omdat ik soms pijnlijke kloofjes heb. Ben vooral benieuwd naar cremes die pretenderen eelt te verwijderen of huismiddeltjes...
heb ook kloofjes op de hakken, ondanks iedere dag creme erop van scholl, handcreme allerlei.

Helpt nog steeds niet echt veel.

Pedicure??
Pedicure.

Met kloven zou ik niet zelf aan de gang gaan.

Verder kun je ook uierzalf proberen.
Ik zou even langs een pedicure gaan, was er nog nooit geweest en vond het meer iets voor oude mensen met moeilijke voeten. Maar nu ik er een paar keer ben geweest voor iets heel anders merkt je hoe goed zij eelt ed kan verwijderen. En veel sneller en makkelijker dan wanneer je zelf loopt te klooien met vijlen. Ze hebben van die apparaatjes.....binnen een uur kunnen je voeten weer in sandalen. Ik zou het echt aanraden en is niet eens zo duur.
Ik vind die cremes niet werken. Eigenlijk wel logisch: wat zouden die cremes ook kunnen doen, behalve dan een beetje vochtinbrengend zijn? Het is niet zo dat ze eelt laten smelten of zo.

Ik ga om de dag, na het douchen, even mijn voeten bijlangs met de eeltvijl en smeer er dan een beetje bodylotion of een andere vettere creme op.

Ik heb nu prachtige voeten, al zeg ik het zelf.
je moet een creme hebben met ureum erin (de schlecker heeft fijne)
Eerst naar de pedicure om je voeten lekker op te kalefateren en daarna lekker bijhouden zoals Geraniummm vertelt.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Ik gebruik tegenwoordig gewoon grof schuurpapier, dit moet dan wel op droge voeten, want het gaat het beste als het eelt droog en hard is.......kosten E 30 cent!

Gewoon lekker schuren en als er al kloven zitten, zoveel mogelijk schuren en dan in een vette creme, sok erover als je naar bed gaat.

Als de kloof erg diep is, moet je dit een paar dagen doen en ook overdag dichte schoenen dragen.
quote:Fauve68 schreef op 04 juli 2010 @ 08:33:

Ja, tuurlijk wel, maar vind ik ondingen omdat ik soms pijnlijke kloofjes heb. Ben vooral benieuwd naar cremes die pretenderen eelt te verwijderen of huismiddeltjes...Bij mij doet dat niks! dr. Scholl, uiercreme...doet helemaal niks.....het eelt moet toch eerst grotendeels verwijdert worden.
Voeten even in een badje met warmwater en soda.

even laten weken. Dan haal je zo met een voeten vijl een hele laag eelt weg.

Niet te veel in 1 keer....want dan heb je aan eind van de dag zere voeten!
En dan ook bij houden met creme enz. Niet laten verslonzen.

Anders zit je volgens jaar weer met hetzelfde probleem :P
Ik gebruik in bad een puimsteen,lekker laten weken,dan steen erover.Verder vanaf januari ofzo elke avond mijn hakken insmeren met voetenzalf,maakt niet uit welk merk..
Andere schoenen?
gewohl werkt bij ons( mij en mijn vriend en opa:P) erg goed.

heel fijn spul en ruikt ook wel lekker!

verder inderdaad af en toe voetbadje.
Ken je die reclame waarbij een vrouw een soort zakje over haar voet aantrekt? Je ziet het tegenwoordig af en toe. Weet het merk niet. Maar een collega heeft het gedaan en zweert erbij. Ikzelf heb daar mijn vraagtekens bij.

Zelf heb ik ook erg last van eelt. Wil binnenkort toch eens naar een pedicure als ik dit zo lees.
Mijn voeten zien er helaas ook niet uit, heb ook enorme kloven. Draag sandalen met een dichte hak, omdat ik me ervoor schaam. Wat wel goed werkt (vorig jaar gedaan en maar weer eens gaan doen nu) is zout mengen met citroensap en daarmee over je eeltlaag gaan, dat hielp bij beter dan allerlei cremes ed. Dit was overigens een tip van Margaretha hier op het forum.
Ben ik nou de enige die geen tot weinig last heb van eelt?
Ik heb ook veel last van eelt. Gyspyheart, bij mij komt het doordat ik holvoeten heb. Dus maar weinig plek om op te lopen zeg maar. Dus op de wél te gebruiken vlakken vormt zich eelt. Ben blij dat jij dat niet hebt, lijkt me heerlijk!

Ik gebruik zelf zo'n kaasschaafje van Tweezerman. Voeten eerst lekker weken en dan afschaven. Kan niet misgaan, het mesje doet niks op een zachte huid. Een goedkoop mesje daarentegen! Van de Etos heb ik mijn halve voet eraf gesneden

Dan naar bed met voetencrème van de Kruidvat met sokken erover. De avond erna met een vijl nog eens rondom en dan ben ik weer voor 2 weekjes klaar en mooi!
anoniem_91587 wijzigde dit bericht op 04-07-2010 10:40
Reden: tis nog vroeg
% gewijzigd
THE pad ( of ped weet ik even niet) egg! Te zien op televisie en hier te koop op de markt. Werkt heel goed. Daarna gewhol (stinkt wel) erop en gaan met die open schoen!
Tuffers, wat mij opvalt is als ik zie bij vrienden die veel op blote voeten lopen, dat zij idd veel last van eelt hebben. Ik loop weinig op blote voeten, ook niet binnenshuis. Nu met het warme weer veel op slippers en dan vormt zich ook wel wat eelt, maar dit is makkelijk weg te halen. Zelfs met mijn nagels kan ik het eraf krabbelen.

Ik denk ook zeker dat als je er veel last van hebt, dat je het bij moet houden. Ik gebruik zo een vijl van dr. scholl en die werkt perfect. Daarna lekker invetten met een cremetje en de voetjes kunnen de buitenlucht weer bewonderen.
De eeltrasp van Scholl dat is een goeie,breekt ook niet af,van te voren even een voetenbadje. Afdrogen die voeten en dan het eelt raspen, voetencreme erop sokken aan .Ik doe het altijd s'avonds en kan het een nacht intrekken. Heerlijke zachte voeten dan.
Ik ben zelf gisteren voor het eerst naar de pedicure geweest en kan het erg aanraden!

Ben hoogzwanger en kan al een hele tijd niet meer bij m'n voeten, tel daarbij op dat ik bijna alleen op blote voeten loop aangezien ik geen slippers meer pas :( en je kunt je wel voorstellen hoe mijn voeten eruit zagen.

Ik was 24 euro kwijt (alleen eelt verwijderen is geloof ik 17,50), en vond het zeker het geld en de moeite waard!! Ik zou het dan daarna idd lekker zelf bijhouden.
Kijk anders eens op http://www.omaweetraad.com/

Daar staan over het algemeen heel veel tips voor van alles en nog wat.

Leuke site om te neuzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven