Eelt op voeten
zondag 4 juli 2010 om 08:49
Ik zou even langs een pedicure gaan, was er nog nooit geweest en vond het meer iets voor oude mensen met moeilijke voeten. Maar nu ik er een paar keer ben geweest voor iets heel anders merkt je hoe goed zij eelt ed kan verwijderen. En veel sneller en makkelijker dan wanneer je zelf loopt te klooien met vijlen. Ze hebben van die apparaatjes.....binnen een uur kunnen je voeten weer in sandalen. Ik zou het echt aanraden en is niet eens zo duur.
zondag 4 juli 2010 om 08:52
Ik vind die cremes niet werken. Eigenlijk wel logisch: wat zouden die cremes ook kunnen doen, behalve dan een beetje vochtinbrengend zijn? Het is niet zo dat ze eelt laten smelten of zo.
Ik ga om de dag, na het douchen, even mijn voeten bijlangs met de eeltvijl en smeer er dan een beetje bodylotion of een andere vettere creme op.
Ik heb nu prachtige voeten, al zeg ik het zelf.
Ik ga om de dag, na het douchen, even mijn voeten bijlangs met de eeltvijl en smeer er dan een beetje bodylotion of een andere vettere creme op.
Ik heb nu prachtige voeten, al zeg ik het zelf.
zondag 4 juli 2010 om 09:41
Ik gebruik tegenwoordig gewoon grof schuurpapier, dit moet dan wel op droge voeten, want het gaat het beste als het eelt droog en hard is.......kosten E 30 cent!
Gewoon lekker schuren en als er al kloven zitten, zoveel mogelijk schuren en dan in een vette creme, sok erover als je naar bed gaat.
Als de kloof erg diep is, moet je dit een paar dagen doen en ook overdag dichte schoenen dragen.
Gewoon lekker schuren en als er al kloven zitten, zoveel mogelijk schuren en dan in een vette creme, sok erover als je naar bed gaat.
Als de kloof erg diep is, moet je dit een paar dagen doen en ook overdag dichte schoenen dragen.
zondag 4 juli 2010 om 09:42
quote:Fauve68 schreef op 04 juli 2010 @ 08:33:
Ja, tuurlijk wel, maar vind ik ondingen omdat ik soms pijnlijke kloofjes heb. Ben vooral benieuwd naar cremes die pretenderen eelt te verwijderen of huismiddeltjes...Bij mij doet dat niks! dr. Scholl, uiercreme...doet helemaal niks.....het eelt moet toch eerst grotendeels verwijdert worden.
Ja, tuurlijk wel, maar vind ik ondingen omdat ik soms pijnlijke kloofjes heb. Ben vooral benieuwd naar cremes die pretenderen eelt te verwijderen of huismiddeltjes...Bij mij doet dat niks! dr. Scholl, uiercreme...doet helemaal niks.....het eelt moet toch eerst grotendeels verwijdert worden.
zondag 4 juli 2010 om 10:12
Ken je die reclame waarbij een vrouw een soort zakje over haar voet aantrekt? Je ziet het tegenwoordig af en toe. Weet het merk niet. Maar een collega heeft het gedaan en zweert erbij. Ikzelf heb daar mijn vraagtekens bij.
Zelf heb ik ook erg last van eelt. Wil binnenkort toch eens naar een pedicure als ik dit zo lees.
Zelf heb ik ook erg last van eelt. Wil binnenkort toch eens naar een pedicure als ik dit zo lees.
zondag 4 juli 2010 om 10:22
Mijn voeten zien er helaas ook niet uit, heb ook enorme kloven. Draag sandalen met een dichte hak, omdat ik me ervoor schaam. Wat wel goed werkt (vorig jaar gedaan en maar weer eens gaan doen nu) is zout mengen met citroensap en daarmee over je eeltlaag gaan, dat hielp bij beter dan allerlei cremes ed. Dit was overigens een tip van Margaretha hier op het forum.
zondag 4 juli 2010 om 10:39
Ik heb ook veel last van eelt. Gyspyheart, bij mij komt het doordat ik holvoeten heb. Dus maar weinig plek om op te lopen zeg maar. Dus op de wél te gebruiken vlakken vormt zich eelt. Ben blij dat jij dat niet hebt, lijkt me heerlijk!
Ik gebruik zelf zo'n kaasschaafje van Tweezerman. Voeten eerst lekker weken en dan afschaven. Kan niet misgaan, het mesje doet niks op een zachte huid. Een goedkoop mesje daarentegen! Van de Etos heb ik mijn halve voet eraf gesneden
Dan naar bed met voetencrème van de Kruidvat met sokken erover. De avond erna met een vijl nog eens rondom en dan ben ik weer voor 2 weekjes klaar en mooi!
Ik gebruik zelf zo'n kaasschaafje van Tweezerman. Voeten eerst lekker weken en dan afschaven. Kan niet misgaan, het mesje doet niks op een zachte huid. Een goedkoop mesje daarentegen! Van de Etos heb ik mijn halve voet eraf gesneden
Dan naar bed met voetencrème van de Kruidvat met sokken erover. De avond erna met een vijl nog eens rondom en dan ben ik weer voor 2 weekjes klaar en mooi!
anoniem_91587 wijzigde dit bericht op 04-07-2010 10:40
Reden: tis nog vroeg
Reden: tis nog vroeg
% gewijzigd
zondag 4 juli 2010 om 10:46
Tuffers, wat mij opvalt is als ik zie bij vrienden die veel op blote voeten lopen, dat zij idd veel last van eelt hebben. Ik loop weinig op blote voeten, ook niet binnenshuis. Nu met het warme weer veel op slippers en dan vormt zich ook wel wat eelt, maar dit is makkelijk weg te halen. Zelfs met mijn nagels kan ik het eraf krabbelen.
Ik denk ook zeker dat als je er veel last van hebt, dat je het bij moet houden. Ik gebruik zo een vijl van dr. scholl en die werkt perfect. Daarna lekker invetten met een cremetje en de voetjes kunnen de buitenlucht weer bewonderen.
Ik denk ook zeker dat als je er veel last van hebt, dat je het bij moet houden. Ik gebruik zo een vijl van dr. scholl en die werkt perfect. Daarna lekker invetten met een cremetje en de voetjes kunnen de buitenlucht weer bewonderen.
zondag 4 juli 2010 om 10:50
zondag 4 juli 2010 om 11:17
Ik ben zelf gisteren voor het eerst naar de pedicure geweest en kan het erg aanraden!
Ben hoogzwanger en kan al een hele tijd niet meer bij m'n voeten, tel daarbij op dat ik bijna alleen op blote voeten loop aangezien ik geen slippers meer pas
en je kunt je wel voorstellen hoe mijn voeten eruit zagen.
Ik was 24 euro kwijt (alleen eelt verwijderen is geloof ik 17,50), en vond het zeker het geld en de moeite waard!! Ik zou het dan daarna idd lekker zelf bijhouden.
Ben hoogzwanger en kan al een hele tijd niet meer bij m'n voeten, tel daarbij op dat ik bijna alleen op blote voeten loop aangezien ik geen slippers meer pas
Ik was 24 euro kwijt (alleen eelt verwijderen is geloof ik 17,50), en vond het zeker het geld en de moeite waard!! Ik zou het dan daarna idd lekker zelf bijhouden.
zondag 4 juli 2010 om 11:29
Kijk anders eens op http://www.omaweetraad.com/
Daar staan over het algemeen heel veel tips voor van alles en nog wat.
Leuke site om te neuzen.
Daar staan over het algemeen heel veel tips voor van alles en nog wat.
Leuke site om te neuzen.