kersen jam te dun

05-07-2010 10:00 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een kersenboom in de tuin en nu heb ik gister lekkere jam gemaakt. Alleen hij is te dun. Ik heb wel de stollingsproef gedaan.Toen was hij prima. Kan ik nu de jam opnieuw aan de kook brengen en nog wat geleisuiker erbij doen?
Je hebt van die handige (geur- en smaakloze) pakjes allesbinder. Dat zou ik eens proberen.
Maizena.
maar voor allesbinder moet ik de jam weer aan de kook brengen.Kan dit wel? Of bederft de jam dan (eerder)?
Ik zou het lekker zo houden. Mijn jam valt ook weleens te dus uit. Dan gebruik ik hem niet om op brood te smeren maar als gelei. Lekker voor op taarten en door de yoghurt/vla.

Ik heb geen ervaring met het opnieuw verwarmen.
Ik vind het ook prima als sommige te dun zijn. Maar als alle 12 potten te dun zijn vind ik toch echt wel jammer. Ik zit er aan te denken om met aardappelzetmeel in te dikken alleen weet ik niet of dit ervoor zorgt dat de jam eerder bederft.
En misschien onhandig en ik weet niks, nakkus, nada van jam maken, maar als je nu eens pas met allesbinders aan de gang gaat op het moment dat je een pot openmaakt en gaat gebruiken?
Nope

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven