Zomerse salades

05-07-2010 11:56 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het nu zo warm is buiten heb ik 's avonds niet zo veel zin om hele zware maaltijden te eten. Daarom wil ik graag wat koude maaltijdsalades gaan maken.

Ik heb nu één recept wat ik ga uitproberen:

Witte rijst

Cashewnoten

Perziken

Ananas

Rozijnen

Banaan

En dat allemaal met elkaar mengen.

Hebben jullie ook lekkere recepten? Ik ben niet een kookfan, dus ik hou van simpel.

Nog een ander vraagje: kun je deze salades ook invriezen? Dan kan ik gelijk voor een paar dagen maken.
andijvie met appel, rozijnen en noten

witlof met sinasappel en cashewnoten (yoghurt dressing)

rucola met tomaat en fetta (balsamicodressing)
Pastasalade, zie pastasaladetopic
Wat een leuk topic! Ik lees even mee:)
Stukjes bleekselderij, ananas, kleine blokjes kaas en cashewnootjes. Geen dressing nodig (ananassap).
.
quote:misschicken schreef op 05 juli 2010 @ 12:06:

Pastasalade, zie pastasaladetopicIk had wel gezocht naar salades...ben ik dus zo over heen gelezen.
Salade van spinazie (rauw natuurlijk) gekookte aardappeltjes, tomaat en gerookte makreel met mosterd-thijmdressing.

Spinazie, rucola, mango, basilicum, waloten en/of pecannoten.

Couscous, rozijnen, paprika, munt, kip, gembersiroop en rijstazijn.
Witlof salade met mandarijn en banaan

- 3 stronkjes witlof fijnsnijden, bittere pit verwijderen

- blikje mandarijntjes uit laten lekken, door witlof doen

- banaan in plakjes snijden, door witlof doen

- dressing maken van: yoghurt, mayo (halvanaise), (veeeel) cayennepeper, klein schepje mosterd, scheutje worchestersauce
Nope
Iemand ook een idee over het invriezen?
Ik denk dat geen enkele salade invriezen overleeft.
.
Rauwe spinazie (of veldsla), beetje olijfolie en peper erover, bacon in kleine stukjes uitbakken, en erdoor, peer erdoor, blauwe kaas, zongedroogde tomaatjes, avocado en een handje cashewnoten.

Lekkurr!
Kidneybonen,rode ui, rode peper, maïs, tomaten, peper, zout en een beetje limoensap mengen. Eten met tortillachips en guacemole.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 05 juli 2010 @ 12:12:

Witlof salade met mandarijn en banaan

- 3 stronkjes witlof fijnsnijden, bittere pit verwijderen

- blikje mandarijntjes uit laten lekken, door witlof doen

- banaan in plakjes snijden, door witlof doen

- dressing maken van: yoghurt, mayo (halvanaise), (veeeel) cayennepeper, klein schepje mosterd, scheutje worchestersauce

Hoppa, die is voor mij.

Ik laat je weten, eind van de week, hoe die smaakte
quote:Tinkeldel schreef op 05 juli 2010 @ 12:12:

Iemand ook een idee over het invriezen? Daar zou ik me niet aan wagen...
witte rijst, postelein(of rucola), pinda´s, rozijnen, creme fraiche, citroen, olie, zout, peper
Niet invriezen maar lekker vers maken.

Hier vaak:

verse sla uit de tuin

radijsjes uit de tuin (plakjes snijden)

lentjeuitje in ringetjes snijden

sladressing maken van lightmayo, honing, citroensap naar smaak, beetje peper, teentje knof en verse bieslook of peterselie.

Dressing op de sla, radijsjes, lenteuitje, kappertjes, eventueel pijnboompitjes verdelen op de sla. Daarnaast nog een blikje tonijn op water (mengen met beetje curry, beetje light mayo en scheutje ketjap) en 2 hardgekookte eitjes in partjes.

Of; sla op dezelfde manier, dan met een pakje rosbief (vleeswaren dus) wat door een balsamicodressing is geweest (balsamico mengen met olijfolie en honing). Zonder gekookte eitjes, met vers geraspte parmezaanze kaas.
Witlofsalade, met walnoot, appel, augurk, dressing en wat mayo (yogonaise) , evt. met wat rauwe ham.

Koude pastasalade heb ik het recept bij het topic gezet.

Salade met gemarineerde blokjes zalm, pijnboompitjes en dressing.

Aspergesalade met kip en ananas en dressing.

Salade met gerookte kip en asperges en dressing.

Heel af en toe maak ik een Griekse maaltijd salade met stokbrood.

Verder maak ik altijd salades met wat ik nog over heb in de koelkast. Zoveel keuzes. Ik heb ontelbare verschillende soorten gemaakt.

Nu ga ik even iets simpels voor op stokbrood maken, gekookte eieren in stukjes, verse tomaten in blokjes, dressing en wat yogonaise en verse kruiden. Staat nu lekker koel te worden in de koelkast en is heerlijk op stokbrood.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
MV, heb je toevallig nog een recept voor een tropische fruitsalade? Ik wil die graag maken, maar heb eigenlijk geen idee wat erin moet. Nou ja, tropisch fruit uiteraard (ananas, mango, papaja, dat soort dingen), maar dan? Ananassap eroverheen of zoiets? Misschien met iets kokosachtigs? Jij een idee?
Beetje citroensap ook Liv
Ja, dat is inderdaad ook een goeie!
mijn ontdekking is dat als je rijst, pasta of couscous gebruikt en je mikt er groente of fruit door, beetje kruiden en olijfolie of mayo, of slasaus het eigenlijk altijd wel lekker is [sorry zeg, mèn wat een lange zin is het geworden]

tip voor witlof salade: witlof klein snijden en even onder de hete kraan spoelen; daarna met koud water zodat het weer lekker fris is. Hierdoor gaat de bittere smaak eraf! Met fruit, eitje en dressing super lekker!
met dit weer is een salade toch echt wel het lekkerst! Dus ik

blijf even meelezen.

Als bijgerecht maar ik ook vaak een salade van bleekselderij, appel en studentenhaver met als dressing yogonaise wat een beetje is verdund met water.

Op dit forum ben ik deze site tegengekomen, is van een van de forummers geloof ik: salades enzo
quote:Liv schreef op 05 juli 2010 @ 12:36:

MV, heb je toevallig nog een recept voor een tropische fruitsalade? Ik wil die graag maken, maar heb eigenlijk geen idee wat erin moet. Nou ja, tropisch fruit uiteraard (ananas, mango, papaja, dat soort dingen), maar dan? Ananassap eroverheen of zoiets? Misschien met iets kokosachtigs? Jij een idee?

Even mijn saladeschrift erbij voor een fruitsalade. Met citroensap en acaciahoning met rood fruit. Gemberwortel is er ook lekker nog bij.

Kan ook met perzikken, ander fruit en dan honing met een mespunt kaneel erdoor.

Ik heb er eentje met gemengd fruit en dan Pineau des Charentes erbij. PdC is een Franse alcoholische drank gemaakt van cognac en vers druivensap.

Ik heb een gemengde salade met karamel, voor de karamel, 250 g suiker, 350 ml water, sap van 1 citroen, 120 gr boter in kleine stukjes en 1 theelepel gemberpoeder. Als je wilt schrijf ik wel op hoe je het maakt, je giet die karamelsaus over het fruit.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Deze maak ik regelmatig in de zomer;

witte rijst koken, af laten koelen

ananas en/of perzik erdoorheen

atjar tjampoer

witte uitjes

augurkjes

tonijn of makreel

Heerlijk! Je kunt alles wat zoet en zuur is combineren
Captivating, goede tip, ik vind dat bittere niet lekker en eet daarom nooit witlof, maar ga dit proberen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven