Zomerse salades

05-07-2010 11:56 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het nu zo warm is buiten heb ik 's avonds niet zo veel zin om hele zware maaltijden te eten. Daarom wil ik graag wat koude maaltijdsalades gaan maken.

Ik heb nu één recept wat ik ga uitproberen:

Witte rijst

Cashewnoten

Perziken

Ananas

Rozijnen

Banaan

En dat allemaal met elkaar mengen.

Hebben jullie ook lekkere recepten? Ik ben niet een kookfan, dus ik hou van simpel.

Nog een ander vraagje: kun je deze salades ook invriezen? Dan kan ik gelijk voor een paar dagen maken.
quote:Tinkeldel schreef op 05 juli 2010 @ 11:56:

Nog een ander vraagje: kun je deze salades ook invriezen? Dan kan ik gelijk voor een paar dagen maken.

Het invriezen zal wel lukken maar daarna is het echt niet meer te eten

Het recept uit de op lijkt me trouwens erg vies.

Ik hou het bij de pasta salades en mik er doorheen net wat ik toevallig in huis heb of waar ik zin in heb.
Laatst gegeten op een terras;

veldsla

snackaugurkjes

stukjes biet

groene asperges

met een dressing (ik denk balsamico en proefde ook knoflook)

Heerlijk!
Dolfje, dat lijkt vies maar is heel fris van smaak (ik heb niet het recept uit de op maar iets wat erop lijkt).
quote:Liv schreef op 05 juli 2010 @ 12:36:

MV, heb je toevallig nog een recept voor een tropische fruitsalade? Ik wil die graag maken, maar heb eigenlijk geen idee wat erin moet. Nou ja, tropisch fruit uiteraard (ananas, mango, papaja, dat soort dingen), maar dan? Ananassap eroverheen of zoiets? Misschien met iets kokosachtigs? Jij een idee?

Je kunt als je naast vers fruit ook fruit uit blik gebruikt of een blikje lichees erdoor doet het sap opvangen, dat met wat kaneelpoeder en een scheutje grand marnier aan de kook brengen. Af laten koelen en over de vruchtensalade schenken. Krijg je een soort van bowl achtige toestand.

(met dank aan Ching's kitchen klik hier)

Ik maak dus een variatie hierop maar je kunt het ook zo doen zoals zij omschrijft.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
ijsberg sla

aardbeien

gerookte kip en/of brie

casewnoten

eventueel paprika
Bedankt voor de tips, MV en Jasmine!

Dat met die honing en kaneel lijkt me wel wat! Drank doe ik maar niet, want er eten ook kinderen mee.
Heel lekker en simpel.

500 g kipfilet schoonmaken van de zeentjes enzo. Dan uurtje koken in bouillon. Na het afkoelen de kip uit elkaar trekken. Blikje mais erdoor en lekker wat ananas. Eigengemaakte knoflooksaus erdoor, peper en zout. En de volgende dag eten. Yummie! Ook heerlijk bij een BBQ.
quote:Liv schreef op 05 juli 2010 @ 12:36:

MV, heb je toevallig nog een recept voor een tropische fruitsalade? Ik wil die graag maken, maar heb eigenlijk geen idee wat erin moet. Nou ja, tropisch fruit uiteraard (ananas, mango, papaja, dat soort dingen), maar dan? Ananassap eroverheen of zoiets? Misschien met iets kokosachtigs? Jij een idee?Ok, de vraag is niet aan mij gesteld, maar toch. Ik vind fruitsalade het allerlekkerst zonder sap erover. Ik doe er ook alleen maar vers fruit in en geen fruit uit blik. Ananas, mango, sinaasappel, meloen, aardbeien, appel (met een beetje citroen erover), druiven, op het laatste moment banaan erbij.
Gister had ik ook een lekkere!

Voor 2 personen:

Eerst 200 gram vlinderpasta koken. Als deze klaar zijn in de saladeschaal doen, zodat ze kunnen afkoelen. Hierop een zak sla. Dan een rode paprika snijden en ook erbij. Half bakje aardbeien ontkroonen en doormidden snijden en op de salade. Dan 100 gram brie in plakjes en erbij. Als laatste nog wat pijnboompitten erover.

Dit in de koelkast, zodat de pasta nog kan afkoelen.

En dan voor het eten de frambozendressing erover.

Was erg lekker!
Witlofsalade met mandarijn, appel, walnoten en dressing van yoghurt, mayo en tuinkruiden.

Veldsla met gebakken kip, druiven, pepitamix en honing mosterd dressing.

Couscoussalade met avocado, tomaat, komkommer, bosui, rucola, cashewnoten, citroensap en peper en zout.

Kipsalade van Jamie, kip, croutons van ciabatta, pancetta, rucola, munt, halfzongedr. tomaten uit pot, balsamico, olijfolie.

Rucola, peer, avocado, witlof, blokjes kaas, dressing van honing, yoghurt, citroensap en olijfolie. Garneren met flinke toef alfafa.

...
quote:queenie1 schreef op 10 juli 2010 @ 14:04:

Witlofsalade met mandarijn, appel, walnoten en dressing van yoghurt, mayo en tuinkruiden.

Veldsla met gebakken kip, druiven, pepitamix en honing mosterd dressing.

Couscoussalade met avocado, tomaat, komkommer, bosui, rucola, cashewnoten, citroensap en peper en zout.

Kipsalade van Jamie, kip, croutons van ciabatta, pancetta, rucola, munt, halfzongedr. tomaten uit pot, balsamico, olijfolie.

Rucola, peer, avocado, witlof, blokjes kaas, dressing van honing, yoghurt, citroensap en olijfolie. Garneren met flinke toef alfafa.

[afbeelding]Ziet er heerlijk uit!!!!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Dankje ;) Je proeft allerlei verschillende smaken, erg lekker! Het proberen waard.
...
-Gemengde sla

- Mozarella

- kleine tomaatjes

- meloen

- Serano ham

-honing (gewone honing)

Heerlijk fris
quote:queenie1 schreef op 10 juli 2010 @ 14:19:

Dankje ;) Je proeft allerlei verschillende smaken, erg lekker! Het proberen waard.Ja ik ga hem nu opslaan in te maken map, lijkt me lekker.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik maakte vandaag een salade van feta, appel, rozijnen, pijnboompitten, rode en gele kerstomaten, paprika, mais, wortel, rucola en een yoghurtdressing. Het was héérlijk!
Ik maak meestal een salade met zo'n kant en klare slamix waarin allerlei sla soorten zitten. Deze vind ik lekker en makkelijk:

Gemengde sla met noten bijv: amandelen, hazelnoten, paranoten en walnoten, gerookte kipblikjes, mandarijnpartjes of ananasstukjes en een lekkere dressing.

Gemengde sla, partjes gekookt ei en tomaat, geroosterde pijnboompitjes, blikje tonijn in olie en een beetje oregano.

Gemende sla, tomaat, geroosterde zonnebloem, pompoen en pijnboompitten, daarop een gepocheerde of gebakken zalmfilet en een lekkere dressing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven