&*&%$@Bestuursrecht@*&&^^^&$
maandag 5 juli 2010 om 19:03
maandag 5 juli 2010 om 19:05
quote:Christiane04 schreef op 05 juli 2010 @ 19:02:
[...]
Ja, het gaat elke keer op hetzelfde fout. Ik snap de theorie, maar kan op de juiste manier toepassen.Ik neem aan dat je bedoelt dat je het niet op de juiste manier kunt toepassen? M.i. begrijp je de theorie dan toch niet helemaal. Anders zou je 'm ook toe kunnen passen. Is het een idee om je eigen samenvattingen te maken na het lezen van een hoofdstuk/paragraaf? Of zelf vraagstukken te verzinnen die eventueel voor zouden kunnen komen op het tentamen?
[...]
Ja, het gaat elke keer op hetzelfde fout. Ik snap de theorie, maar kan op de juiste manier toepassen.Ik neem aan dat je bedoelt dat je het niet op de juiste manier kunt toepassen? M.i. begrijp je de theorie dan toch niet helemaal. Anders zou je 'm ook toe kunnen passen. Is het een idee om je eigen samenvattingen te maken na het lezen van een hoofdstuk/paragraaf? Of zelf vraagstukken te verzinnen die eventueel voor zouden kunnen komen op het tentamen?
maandag 5 juli 2010 om 19:10
@ Yathibiyya: het is bestuursrecht op uni-niveau. En ik denk dat ik je tip maar ga opvolgen en bijles nemen. Het gaat tenslotte alleen om dit vak.
@ Lichtpuntjes: ik ga iedere keer naar de inzage.
@ Waldorf: uittreksels maak ik al en die werken bij andere vakken prima. En ja, ik snap de theorie, dat zie ik als ik de antwoorden bekijk. Maar ik kan het gewoon niet goed genoeg toepassen.
@ Lichtpuntjes: ik ga iedere keer naar de inzage.
@ Waldorf: uittreksels maak ik al en die werken bij andere vakken prima. En ja, ik snap de theorie, dat zie ik als ik de antwoorden bekijk. Maar ik kan het gewoon niet goed genoeg toepassen.
maandag 5 juli 2010 om 19:11
Hier ook gezakt voor bestuursrecht. 5.4 jammer de bammer.
Ik heb nog wel een herkansing dus nog even goed leren en dan moet het goed komen. Wel een erg leuk vak trouwens!
Vandaag had ik internationaal recht. Ben erg ziek geweest dus heb bijna geen lessen gevolgd en het was toch wel heel erg moeilijk. Maar ach ook voor deze heb ik nog een kans en de docent heeft al aangegeven dat als ik hulp nodig had ik hem maar even moest mailen.
Toch aardig!
Hier HBO trouwens
Ik heb nog wel een herkansing dus nog even goed leren en dan moet het goed komen. Wel een erg leuk vak trouwens!
Vandaag had ik internationaal recht. Ben erg ziek geweest dus heb bijna geen lessen gevolgd en het was toch wel heel erg moeilijk. Maar ach ook voor deze heb ik nog een kans en de docent heeft al aangegeven dat als ik hulp nodig had ik hem maar even moest mailen.
Toch aardig!
Hier HBO trouwens
maandag 5 juli 2010 om 19:13
maandag 5 juli 2010 om 19:13
HET struikelblok bij Rechten! Ik was geen studiewonder maar toen dat vak kwam (was bekend struikelblok) ben ik mijn werkcolleges gaan voorbereiden. En dat heeft geholpen, in 1x gehaald met een 7! Daarna ben ik dat bij alle vakken gaan doen en werd ik ineens echt een stuudje
Dus niet alleen de hoorcolleges maar ook de werkcolleges bijwonen en goed voorbereiden. Of doe je dat al?
Dus niet alleen de hoorcolleges maar ook de werkcolleges bijwonen en goed voorbereiden. Of doe je dat al?
maandag 5 juli 2010 om 19:20
quote:Soit schreef op 05 juli 2010 @ 19:16:
Bijles! Soms heb je wat meer hulp nodig om iets helemaal te snappen. Geen schande, het helpt je wel verder! Iemand anders ziet wellict beter waarom je niet goed toepast.
Succes!!Precies. Ik had bijvoorbeeld erg veel moeite met syllogismen(?) Heb ik ook 2x een half uurtje hulp bij gehad en ik heb het vak gehaald met een 8!
Bijles! Soms heb je wat meer hulp nodig om iets helemaal te snappen. Geen schande, het helpt je wel verder! Iemand anders ziet wellict beter waarom je niet goed toepast.
Succes!!Precies. Ik had bijvoorbeeld erg veel moeite met syllogismen(?) Heb ik ook 2x een half uurtje hulp bij gehad en ik heb het vak gehaald met een 8!
maandag 5 juli 2010 om 19:20
Oh, wat een ramp was dat bestuursrecht! Hier ook drie keer over gedaan. Wat Peper77 zegt heb ik uiteindelijk ook gedaan: alle werkcolleges en hoorcolleges tot in de details voorbereiden. Plus nog een beetje bijles van een studiegenoot die het wel begreep. Uiteindelijk gehaald met een 7. Maar wat een ramp was dat zeg!
Heb je trouwens de boom-basic? Die nog een keer goed doornemen met je wetboek erbij, goed lezen wat er nu eigenlijk in de wet staat. Alle jurisprudentie doornemen totdat je zeker weet dat je begrijpt wat het inhoudt, eventueel tekst en commentaar er bij pakken of noten bij lastige arresten lezen. En doorzetten! Als je de rest van de vakken kan halen, dan moet bestuursrecht uiteindelijk ook lukken! Succes!
Ironisch genoeg werk ik nu in het bestuursrecht, en is het nu een stuk makkelijker om te begrijpen, haha.
Heb je trouwens de boom-basic? Die nog een keer goed doornemen met je wetboek erbij, goed lezen wat er nu eigenlijk in de wet staat. Alle jurisprudentie doornemen totdat je zeker weet dat je begrijpt wat het inhoudt, eventueel tekst en commentaar er bij pakken of noten bij lastige arresten lezen. En doorzetten! Als je de rest van de vakken kan halen, dan moet bestuursrecht uiteindelijk ook lukken! Succes!
Ironisch genoeg werk ik nu in het bestuursrecht, en is het nu een stuk makkelijker om te begrijpen, haha.
maandag 5 juli 2010 om 20:20
Geeft je studievereniging o.i.d. geen tentamentrainingen? Dat heeft bij mij een aantal keer goed geholpen. In groepsverband en met een student die al verder is met de studie, werden dan oude tentamens geoefend, vragen beantwoord en de stof nog eens kort besproken. Vooral het keer op keer oefenen van oude tentamens was zeer nuttig vond ik.
maandag 5 juli 2010 om 20:29
@yathibiyya: oude tentamens maak ik al. Maar ook daar merk ik: de theorie snap ik, de praktijk lukt niet. Ik studeer overigens deeltijd. Momenteel op zeer laag pitje vanwege ziekte.
@ pepper: werkcolleges voorbereiden zou ik beter moeten doen, maar is het door ziekte niet door gekomen dit jaar. Vorig jaar wel, maar toen snapte ik het nog niet.
@ Madieken: die Boom basic ga ik maar eens aanschaffen.
Ik wil nog wel graag een tip van jullie: eerst nu de andere vakken proberen om de gang (en de moed) erin te houden en pas op het eind weer bestuursrecht? Of komend jaar eerst weer bestuursrecht volgen? Dat laatste is overigens niet makkelijk omdat ik er in het najaar qua studie een paar maanden tussenuit moet en in die maanden juist het vak wordt gegeven.
@ pepper: werkcolleges voorbereiden zou ik beter moeten doen, maar is het door ziekte niet door gekomen dit jaar. Vorig jaar wel, maar toen snapte ik het nog niet.
@ Madieken: die Boom basic ga ik maar eens aanschaffen.
Ik wil nog wel graag een tip van jullie: eerst nu de andere vakken proberen om de gang (en de moed) erin te houden en pas op het eind weer bestuursrecht? Of komend jaar eerst weer bestuursrecht volgen? Dat laatste is overigens niet makkelijk omdat ik er in het najaar qua studie een paar maanden tussenuit moet en in die maanden juist het vak wordt gegeven.
maandag 5 juli 2010 om 20:35
Vak in ieder geval volgen! Het tentamen is echt een stuk makkelijker te maken als je alle werkgroepen hebt gevolgd, dan weet je wat de structuur van de vragen ongeveer is en wat voor een antwoorden ze verwachten. Als het kan in je rooster zonder vertraging op te lopen dan zou ik dus even wachten. Normaal zou ik dat trouwens niet aanraden, omdat recht best snel veranderd en de kans bestaat dat je een nieuw boek of nieuwe jurisprudentiebundel nodig hebt tegen de tijd dat je het vak opnieuw moet doen, maar als je al moeite hebt met een vak dan moet je in ieder geval de werkgroepen volgen, is mijn ervaring. Let er wel op of je bestuursrecht niet nodig hebt voor inschrijving bij andere (keuze)vakken.
maandag 5 juli 2010 om 20:38
@ Madieken: als ik de werkgroepen wil volgen, dan kan dat pas in september 2011. Komend studiejaar zal voor mij wat dat betreft niet gaan lukken. Ik mag zelf mijn studierooster invullen , dus ik kan wachten. Dat ik in dat geval nieuwe boeken nodig heb, vind ik niet erg. En keuzevakken waarvoor ik bestuursrecht nodig heb, zijn per definitie absoluut niet de keuzevakken die ik wil volgen
maandag 5 juli 2010 om 20:51
Mmmm lastig. Ik geloof dat ik dan zou kiezen om me nu voor 100% op de nieuwe vakken te storten om dan in september 2011 nog eens Bestuursrecht te doen...
Maar dat komt echt omdat ik zulke goede ervaringen met die werkcolleges had. Kan me ook voorstellen dat je het nog een keer wilt proberen omdat de informatie er nog vers inzit van het vorige tentamen.
Maar dat komt echt omdat ik zulke goede ervaringen met die werkcolleges had. Kan me ook voorstellen dat je het nog een keer wilt proberen omdat de informatie er nog vers inzit van het vorige tentamen.
dinsdag 6 juli 2010 om 11:32
quote:yathibiyya schreef op 05 juli 2010 @ 19:13:
Oh huppeltje, klinkt niet hoopvol voor mij. Moet binnenkort voor m'n 4e keer en was wel van plan em te halen
@Christiane, ja echt doen! En heel veel oefenen. Zijn er oude tentamens te krijgen die je kunt oefenen?Jij haalt het vast in 4 keer! Mijn rijinstructeur zei destijds dat elke debiel het de 4e x haalt.. (Vervolgens ben ik dus nog 2 x gezakt..)
Oh huppeltje, klinkt niet hoopvol voor mij. Moet binnenkort voor m'n 4e keer en was wel van plan em te halen
@Christiane, ja echt doen! En heel veel oefenen. Zijn er oude tentamens te krijgen die je kunt oefenen?Jij haalt het vast in 4 keer! Mijn rijinstructeur zei destijds dat elke debiel het de 4e x haalt.. (Vervolgens ben ik dus nog 2 x gezakt..)
dinsdag 6 juli 2010 om 18:29