Werk & Studie alle pijlers

(Online) cursus Frans

06-07-2010 15:14 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, op het VWO heb ik een paar jaar Frans gehad en daar is best veel van blijven hangen. Op vakantie dit jaar merkte ik dat ik wel basiszinnetjes ken en kan samenstellen en in grote lijnen wel volg waar iemand het over heeft (als ze niet te snel praten in elk geval). Maar, niet goed genoeg om echt hele artikelen te kunnen lezen en bovendien is alles een beetje weggezakt.

Nu lijkt het wel wel wat om een cursus Frans te gaan volgen, bij voorkeur eentje online of zelfstudie. Ik heb al gekeken bij LOI, NTI en NHA maar het is moeilijk het niveau van de cursussen in te schatten. Volgens de adviestest van de LOI zou ik de gevorderdencursus kunnen doen maar ik ben bang dat mijn kennis daarvoor eigenlijk te beperkt is of te veel weggezakt.

Heeft iemand zelf zo'n cursus gedaan recent en wat zijn je ervaringen ermee? Ik heb zelf ooit via NHA een en ander gedaan maar dat vond ik verouderd materiaal en ook niet echt meer van deze tijd (huiswerk via de post enzo). Ik wil zeg maar niet de namen van kleuren en groente en fruit enzo leren (wat je op school moest doen) maar wel wat dieper erin duiken.

Iemand goede raad?
Mijn moeder heeft een paar jaar terug een basiscusus Engels gedaan en da's idd de namen van de week en kleuren en de tijd en meer van dat.

Ik denk dus dat je meer hebt aan een gevorderden-cursus. Kun je niet het cursusmateriaal online inzien? Ik dacht dat dat vaak wel kon.
Geen ervaringen, maar ik lees wel even mee, want ik dacht er zelf ook aan zo'n cursus te doen. Het liefst zou ik zelfs naar Montpellier gaan en daar een paar weken lessen volgen en overdag alles in de praktijk brengen, maar dat wordt me toch wat te duur, helaas...
Heb me ooit opgegeven voor zon cursus op een plaatselijke school (soort roc zeg maar) maar die ging niet door wegens gebrek aan belangstelling. Dat zou dan een heel jaar zijn. Vind het nog steeds jammer dat ik geen frans spreek. Moeilijke maar mooie taal.
Mocht je toch niet online willen, bij de Alliance Française hebben ze vaak wel een conversatiecursus, literatuurcursus oid. Soms ook een vakantiecursus, maar misschien kom je dan toch uit op het bestellen van eten ed. Of misschien kun je iemand vinden die studeert voor leraar Frans en je op weg kan/wil helpen? Ik vind het altijd fijn om al doende en in groepsverband te leren namelijk. Succes ermee!
www.busuu.com heeft een online cursus Frans. Het is interactief. Je kunt o.a. kletsen met en leren van andere studenten Frans en andere taalstudenten helpen met hun taal. Een goeie en leuke manier om de taal te leren.
Ik ben momenteel bezig met een spaanscursus van de NHA. Heb na veel twijfelen toch voor beginners gekozen en gelukkig maar! Ik heb een Spaans diploma maar er is nogal wat weggezakt. Gelukkig bestaat het uit 48 lessen en zitten er ook dingen bij als 'steden en monumentne beschrijven' dus wel uitdagingen.

Bij NHA kun je trouwens kosteloos retouneren binnen 8 dagen. Misschien ook een aanrader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven