Wat nu?

02-07-2010 23:05 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Tijdje terug heb ik man leren kennen via datingsite. Onze eerste date hebben we achter de rug en was gezellig, beiden zo uitgesproken. Nu zou hij afgelopen donderdag o.w.v. werkafspraak misschien bij mij in de buurt zijn (wist hij donderdagmiddag pas) en dan wou hij wel even afspreken. Hij heeft mij 's middags laten weten dat die werkafspraak niet doorging die dag, zei dat het voor een andere keer zou zijn en vroeg of ik zaterdag iets te doen heb. Heb gezegd dat ik dan nog niets gepland had.

Tot hier toe allemaal leuk... maar hij heeft daarna niet meer gereageerd.

Wil enerzijds hem niet achternalopen of kan ik toch vragen of het morgen doorgaat?

Of om het met een cliché te zeggen: is dit een gevalletje 'not so into you'?
Elizey, inmiddels ben ik meer dan 15 jaar samen met mijn man en kan ik oprecht zeggen dat ik je mening niet deel. Voor mij had mijn man vriendinnen die zich wel zo opstelden, daar werd hij vooral heel vervelend en onaangenaam van.

Ook mijn vader, een buitengewoon attente, leuke man, die na meer dan 40 jaar huwelijk mijn moeder nog steeds op handen draagt, heeft een gruwelijke hekel aan zulk soort vrouwen. Kunsten noemt hij dat.

Met jezelf opstellen als een prooi die veroverd moet worden vang je slechts jagers. Leuke mannen hebben liever een vrouw zonder fratsen.

To, heb je hem nog gebeld?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Ik snap Elizey wel en er zit een kern van waarheid in en juist in het begin moet je al een dergelijke houding nemen, al denk ik dat het contact nu nog zo minimaal is dat er verder geen consequenties aan zitten. Ik zou persoonlijk niks doen en het even laten waaien, denk dat hij van de week zelf wel belt.
quote:Ksenija schreef op 03 juli 2010 @ 10:28:

Ik snap Elizey wel en er zit een kern van waarheid in en juist in het begin moet je al een dergelijke houding nemen, al denk ik dat het contact nu nog zo minimaal is dat er verder geen consequenties aan zitten. Ik zou persoonlijk niks doen en het even laten waaien, denk dat hij van de week zelf wel belt.

Waarheid?

Volgens wie?

Heb jij het alwetende boek met waarheden dat ik niet heb?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Wat een discussie hier zeg!

Ik kan me in de verschillende meningen eigenlijk wel vinden.

Toen hij heeft laten weten dat donderdag niet doorging, heb ik hem laten weten dat ik het jammer vind. Hij vroeg ook of ik zaterdag al iets had, heb gezegd dat ik nog niets gepland heb. Had ik hem al laten weten, onze eerste date zou ofwel die woensdag ofwel zaterdag doorgaan. Lijkt mij dan duidelijk dat ik wil ingaan op zijn eventuele uitnodiging die er dus niet gevolgd is . Dacht eerst ergens dat hij nog moest kijken hoe en wat misschien?

Ik zie het nog even aan en dan zal ik hem bellen (weet dat hij voormiddag nog een werkafspraak heeft).

Bedankt voor de reacties!
Succes, Hadice!

Hopelijk krijgen jullie een leuke date.

En als hij niet enthousiast reageert op je telefoontje, of als hij al een andere afspraak blijkt te hebben, dan weet je misschien genoeg.
Eigenlijk ligt de bal dan wel bij hem Hadice.. hij had dan kunnen vragen of je wat met hem iets wilde doen deze dag. Dat is dus niet gebeurd?

Ik vind dan toch wel dat hij nu contact op hoort te nemen. Maar als het pas halverwege de middag zou zijn dan zou ik niet gelijk toe happen.

Hou ook niet van spelletjes maar dan vanavond maar iets eten/drinken ergens?

Aan de ene kant snap ik als je erachter aan belt.. aan de andere kant vind ik dat hij nu zelf van zich moet laten horen.

Wat Elizey allemaal omschrijft lijkt me doodvermoeiend omdat je dan een spelletje speelt. Er zit misschien een kern van waarheid in maar als je er zo mee om moet gaan dan lijkt me dat echt niet goed. Dan ben je jezelf niet inderdaad.

Ben het er wel mee eens dat je maar niet alles moet laten vallen en moet komen opdraven zodra het de man past.

Het moet gewoon in balans zijn.
quote:Elizey schreef op 03 juli 2010 @ 06:15:

[...]

Altijd excuses voor hem maar zoeken, dat is waar wij vrouwen zo goed in zijn.

En waar is onze trots gebleven? Wanneer gaan wij in de eerste instantie aan onszelf denken en als er tijd over is dan misschien pas aan hem.

Meid heb een beetje degree of difficulty ! Kom op zeg.

Zodra hij roept sta je gelijk paraat - dat is een deurmat zijn.

Heb je eigen leven en maak het vol met leuke dingen. Drie dagen vooruit minstens.

En als hij een keer wil afspreken dan weet hij dat hij een afspraak moet maken en dat jij niet op oproep date.

En wat betreft vandaag. Hij wou wat afspreken maar nog niet gedaan.

Dus jij wil wellicht op hem de hele dag wachten ....tot hoe laat ?

18:00 uur ? ....en dan als hij niet belt hem bellen en vragen waar hij blijft?

Wat denk je zelf?

Wat leer jij hem hoe hij jouw moet behandelen? Jij leert hem dat hij altijd last minute kan bellen want jij ben toch altijd beschikbaar.

Jij leert hem dat jij een hondje bent die of op hem wacht of achter hem aanholt als hij niet belt.

Is dat wat jij wil?

Ik zou vandaag de hele dag lekker leuke plannen maken, zonder hem.

En als hij vandaag belt dan zou ik zeggen: oh wat leuk, ik zou het fijne / geweldig vinden om met jouw uit te gaan, alleen ik wist niet of de date nog door zou gaan, omdat je niet gebeld had, dus heb eigen plannen gemaakt, maar ben vrij op woensdag / donderdag.

Zo blijf je uitnodigend en tegelijkertijd laat je merken dat jij geen hond bent en op Niemand gaat wachten en jezelf Altijd op de eerste plaats zet!

En hem laten wachten (tot woensdag of wat dan ook )niet omdat jij een spelletje wil spelen, maar omdat jij je eigen leven vol wil hebben en op hem niet hoeft te wachten.

Zo heb jij een totaal andere uitstraling op mannen.

Dan weten ze dat als ze niet opschieten de trein voorbij kan gaan.

En meer dan dat zo word je voor meer mannen aantrekkelijk en wie weet wordt je op een date door nog een man uitgenodigd en dan hoef jij op die ene helemaal niet te wachten.

Uit '' handboek voor de Zelfstandige en Gelukkige vrouw "?

Elizey, Ik vond je post echt veelebelovend, dat zelfstandige, dat ' ik ben baas over mijn leven' die ' Mijn geluk hangt niet af van mannen' houding.

Totdat ik bij de laatste alinea kwam! Wat lees ik:"en wie weet wordt je op een date door nog een man uitgenodigd en dan hoef jij op die ene helemaal niet te wachten"

Wat een afknapper. In die laatste alinea, toch weer opeens een passieve dame, die, fingers crossed, misschien nog wel uitgenodigd wordt....

Aj aj aj,
quote:HansHier schreef op 03 juli 2010 @ 12:02:

[...]

Uit '' handboek voor de Zelfstandige en Gelukkige vrouw "?

Elizey, Ik vond je post echt veelebelovend, dat zelfstandige, dat ' ik ben baas over mijn leven' die ' Mijn geluk hangt niet af van mannen' houding.

Totdat ik bij de laatste alinea kwam! Wat lees ik:"en wie weet wordt je op een date door nog een man uitgenodigd en dan hoef jij op die ene helemaal niet te wachten"

Wat een afknapper. In die laatste alinea, toch weer opeens een passieve dame, die, fingers crossed, misschien nog wel uitgenodigd wordt....

Aj aj aj,Altijd blijven hopen Hans, altijd blijven hopen!
quote:Broedkippetje schreef op 03 juli 2010 @ 10:45:

[...]

Waarheid?

Volgens wie?

Heb jij het alwetende boek met waarheden dat ik niet heb?

Te veel tijd op zaterdag?

Misschien kun je een boek kopen, met waarheden of zo?
quote:Ksenija schreef op 03 juli 2010 @ 13:36:

[...]

Te veel tijd op zaterdag?

Misschien kun je een boek kopen, met waarheden of zo?Huh?
Is het niet zo dat wanneer een man een vrouw wilt szien, hij er dan ook voor zorgt dat het gebeurt? En ik ben het er zeker me eens dat je je dag niet vrij moet houden. Dna heeft ie gewoon pech.
quote:colalight schreef op 03 juli 2010 @ 14:19:

Is het niet zo dat wanneer een man een vrouw wilt szien, hij er dan ook voor zorgt dat het gebeurt?

Maar dat geldt dan toch net zo goed omgekeerd?

Deze man denkt misschien ook "als ze me echt wil zien, zorgt ze er wel voor dat het gebeurt en reageert ze niet alleen met 'ik heb nog niks gepland' ". Begrijp me goed, ik ben ook ooit bezig geweest met dit soort denkpatronen, maar die kosten alleen maar energie en leiden tot frustratie. Want: proberen iemands gedrag te interpreteren gaat na een tijdje een eigen leven leiden en het zou zo maar kunnen dat dat de man in kwestie te kort doet. Wat is er in hemelsnaam mis mee om je volkomen natuurlijk te gedragen?? En dat is (voor mij) in dit geval: je wilt weten of jullie nu wel of niet samen iets gaan doen? Vraag het hem! Als het op niets uitloopt kun je daarna altijd nog de afwachtende houding aannemen en de bal bij hem laten liggen. Alsof een vraag of een afspraak wel of niet doorgaat meteen inhoudt dat je wanhopig bent of iets dergelijks. Of waar zijn we nu met z'n allen bang voor in dit geval?
Sociaal en economisch waren mannen en vrouwen in het verleden niet gelijkwaardig vandaar de revolutie plaats vond.

Maar met de komst van gelijkwaardigheid van rechten willen zowel mannen als vrouwen graag zien dat beide in Alles dezelfde en gelijk zijn.

Dat iedereen voor zichzelf op kan komen en onafhankelijk kan zijn is heel mooi. Dat iedereen zijn wensen en passies kan verwezenlijken zonder van de andere geslacht afhankelijk te zijn is prachtig.

Maar er is toch veel meer in het spel tussen vrouwen en mannen dan dat.

Gelijkwaardigheid van rechten betekent nog langer niet dat mannen en vrouwen van elkaar Precies Dezelfde kunnen verwachten. Omdat mannen en vrouwen zijn anders - revolutie of geen revolutie.

Voor passie te kunnen bloeien heb je twee componenten nodig die van elkaar verschillen.

Net als magneten waar plus en min nodig zijn om een unie te creëren.

Mannen en vrouwen zijn anders, en door proberen Precies Dezelfde te zijn en precies dezelfde te doen als jouw partner, worden jullie twee magneten met dezelfde polusen.

En dat is wat passie op een lang termijn in de relaties vernietigt.

Er zijn zo veel vrouwen en mannen die zo gefocust zijn op met elkaar gelijke rechten hebben (wat ook correct is), dat ze worden geblind voor het feit dat gelijkwaardigheid in Alles tot gebrek aan passie in de seksualiteit leidt.

En terugleunen voor vrouwen betekent niet dat zij een spelletje moeten spelen omdat een man hoort te veroveren.

Maar omdat terugleunen en alleen constateren van feiten in de situaties, en hem de leiding geven in beslissen in wat hij daar mee gaat doen, wordt een natuurlijke aantrekking kracht in de seksualiteit bij beide gecreëerd.

Wil je meer dan alleen maatjes of buddy's met jouw geliefde zijn, dan is dit de basis.

En vaak het probleem : wij houden van elkaar, maar zijn niet meer verliefd op elkaar ; heeft zijn wortels, in streven naar gelijkwaardigheid in Alles, gemaakt.
Ehm is de date nog doorgegaan? Ben benieuwd...
quote:Elizey schreef op 05 juli 2010 @ 11:36:

Sociaal en economisch waren mannen en vrouwen in het verleden niet gelijkwaardig vandaar de revolutie plaats vond.

Maar met de komst van gelijkwaardigheid van rechten willen zowel mannen als vrouwen graag zien dat beide in Alles dezelfde en gelijk zijn.

Dat iedereen voor zichzelf op kan komen en onafhankelijk kan zijn is heel mooi. Dat iedereen zijn wensen en passies kan verwezenlijken zonder van de andere geslacht afhankelijk te zijn is prachtig.

Gelijkwaardigheid van rechten betekent nog langer niet dat mannen en vrouwen van elkaar Precies Dezelfde kunnen verwachten. Omdat mannen en vrouwen zijn anders - revolutie of geen revolutie.

Voor passie te kunnen bloeien heb je twee componenten nodig die van elkaar verschillen.

Mannen en vrouwen zijn anders, en door proberen Precies Dezelfde te zijn en precies dezelfde te doen als jouw partner, worden jullie twee magneten met dezelfde polusen.

Er zijn zo veel vrouwen en mannen die zo gefocust zijn op met elkaar gelijke rechten hebben (wat ook correct is), dat ze worden geblind voor het feit dat gelijkwaardigheid in Alles tot gebrek aan passie in de seksualiteit leidt.

En terugleunen voor vrouwen betekent niet dat zij een spelletje moeten spelen omdat een man hoort te veroveren.

Maar omdat terugleunen en alleen constateren van feiten in de situaties, en hem de leiding geven in beslissen in wat hij daar mee gaat doen, wordt een natuurlijke aantrekking kracht in de seksualiteit bij beide gecreëerd.

Wil je meer dan alleen maatjes of buddy's met jouw geliefde zijn, dan is dit de basis.

En vaak het probleem : wij houden van elkaar, maar zijn niet meer verliefd op elkaar ; heeft zijn wortels, in streven naar gelijkwaardigheid in Alles, gemaakt.

Wat een onvoorstelbare waanzin, dit verhaal. Waar haal je dit in godsnaam vandaan?!

Ik herken er werkelijk niets in. Mijn man en ik hoeven gelukkig geen ingewikkelde en geforceerde man-vrouw spelletjes of leiding geven/terugleunen (?WTF is dat??) spelletjes te spelen. Wij zijn twee gelijkwaardige mensen, en daarnaast verschillen we van elkaar. Niet per se omdat we man en vrouw zijn. Gewoon omdat we verschillende personen zijn. Dat houdt het interessant en passioneel genoeg.
quote:Elizey schreef op 05 juli 2010 @ 11:36:

En vaak het probleem : wij houden van elkaar, maar zijn niet meer verliefd op elkaar ; heeft zijn wortels, in streven naar gelijkwaardigheid in Alles, gemaakt.Ik ben een geblinde vrouw. Maar desondanks heb ik vreselijk veel passie in mijn relatie. Dat komt misschien juist door mijn geblindheid. Ik doe niet aan terugleunen en heb ook geen polusen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven