Zie de NEE/NEE-sticker dan!!

07-07-2010 15:07 40 berichten
Je bent bij voorbaat gewaarschuwd: dit is totaal niet belangrijk (maar het is iets dat ik me afvraag).

Wij hebben een NEE / NEE sticker op de brievenbus. Toch komt het regelmatig voor dat er reclamefolders en huis-aan-huis bladen op de mat liggen. Vanochtend was het weer zover, krantjes van de AH. De postbode gooide ze net door de brievenbus, dus ik heb hem erop aangesproken, waarom ie dat nou erin gooide. Toen zei hij, omdat jullie vier deurbellen hebben (dit zijn 4 appartementen in 1 huis), geldt die NEE/NEE sticker maar voor 1 appartement, en niet voor de drie overige. Wil je geen ongeadresseerde post meer, dan moet je 4 van die stickers opplakken.

Is dat echt zo??!!
Alle reacties Link kopieren
quote:pyridine schreef op 07 juli 2010 @ 15:39:

[...]

Nee, de postbode heeft geen gelijk. Het is natuurlijk wel zo netjes om eerst even met alle brievenbusgenoten te overleggen voor je een sticker opplakt. Maar geplakt is geplakt, onzinnig om je hele brievenbus vol te moeten plakken met stickers.

Of moet ik op mijn brievenbus ook 2 stickers plakken, voor mijn vriend en voor mij?

Jullie wonen op 1 adres neem ik aan. TO woont in een huis met 4 adressen. Dus de postbode heeft nog altijd gelijk.

Ik heb ook in zo'n huis gewoond, daar kwam ook altijd alles 4 dubbel binnen.
Ja, dat vind ik echt.
quote:SeptemberGirl schreef op 07 juli 2010 @ 15:23:

Maar moet ik nou 4 van die stickers op de voordeur gaan plakken, of niet?!Kan je er niet een stickertje achterplakken met X 4 ?
Volgens de logica van de postbode moet hij tenminste 1 setje reclame minder in de bus doen. Doet hij dat wel?

Dan is dat setje dus voor jou (dat ontbrekende setje dus). Als je toch al de post voor de rest verspreid, zou ik dan de reclamebundeltjes erbij leggen bij de anderen.

Een andere optie is natuurlijk even te checken me de medebewoners wat hun standpunt is... en dan dus een extra sticker erbij te plakken:

NEE | NEE

voor niemand dus!
Dat ga ik ook doen ja. Hopelijk snapt de postbode dat wel!
Woon je toevallig in Schiedam ? hier ook nee nee sticker en wat denk je ? idd !!! kranten en reclame irritant !!!
Nee, niet in Schiedam. Maar het spreid zich blijkbaar als een olievlek over het land..... (en een onheilspellend muziekje)
Ik heb even mijn postbezorgers handleiding erbij gepakt. Ik werkte vroeger bij TNT.

Er staat:

"Je stopt bij één brievenbus met meerdere bellen het aantal huis aan huis folders dat gelijk is aan het aantal bellen".

Maar er zijn wel afspraken over te maken.

"Je raadpleegt het bezorgrapport om te weten of op bepaalde adressen, met name studentenhuizen en bejaardenpanden, afwijkende afspraken zijn gemaakt hoeveel huis aan huis folders moeten worden besteld".

Maar gewone postbodes krijgen geen bezorgrapport mee. Dus ik zou ook iets extra onder je sticker plakken zoals amygdala schreef.
Ik werk als zaterdagpostbode en een sticker betekent voor mij gewoon geen reclame er in doen. Ik heb nog nooit gelet op het aantal deurbellen eigenlijk. Als mensen per sé een folder willen dan bellen ze maar naar de tnt.
Plak er een briefje naast: Geldt voor alle 4 de apartementen.

Ik heb ooit eens zo'n mooie "geen colporteurs aan de deur" sticker gehad. Gekregen van Radar.

Tóch belde er eentje aan. Ik zei: "Zie je die sticker niet?" Hij: "Jawel, maar ik ben geen colporteur."

Nee, wat ben je dan? Een lummel?

Volgende keer douw ik zo iemand gewoon een woordenboek in handen. Zoekt ie maar op wat colporteur is, als ze dat niet eens weten.
Wat moet zo'n bezorger dan doen? Die zooi weer meenemen naar huis? Ik snap wel dat hij het erin gooit.

Als je dat soort reclame niet meer wil moet je bij de bron zijn en niet bij de overbrenger.
quote:Brummetje schreef op 07 juli 2010 @ 16:55:

? Een lummel?

Volgende keer douw ik zo iemand gewoon een woordenboek in handen. Zoekt ie maar op wat colporteur is, als ze dat niet eens weten.
quote:Kwarktaart schreef op 07 juli 2010 @ 16:59:

Wat moet zo'n bezorger dan doen? Die zooi weer meenemen naar huis? Ik snap wel dat hij het erin gooit.

Als je dat soort reclame niet meer wil moet je bij de bron zijn en niet bij de overbrenger.

Zelfde geldt voor BP, en daar heeft nu ook heel Amerika last van.

Kan mij het schelen wat hij ermee doet, hopelijk heeft ie origami als hobby.
Naast de standaard nee|nee sticker heb ik ook nog deze:

Een enkele keer krijg ik wel eens reclame, dan ren ik meestal de reclame troela achterna. En aan de deur word alleen nog aangebeld door kinderen die komen collecteren (zo fout vind ik dat). En gisteren toevallig toen ik op de wc zat, twee beppende dames die het heen en weer konden krijgen. Mooi gedaan alsof ik er niet was.

Over het algemeen gaat het hier dus aardig goed.
Wij hebben een nee-nee sticker en het gaat hier best goed. Folders en huis-aan-huis krijgen we niet. Alleen af en toe een folder van iemand die zelf zijn flyers verspreid en denkt dat deze sticker niet voor hem of haar van toepassing is.
Ik kreeg ineens reclamepakketten, brievenbus gecheckt: sticker weg. Bij anderen (woon in flat) zat-ie er nog gewoon op! Wat is dit voor idioterie??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven