Tips voor de periode na knippen amandelen
woensdag 7 juli 2010 om 22:32
Mijn zoontje van 14 maanden wordt over 2 weken geopereerd. Zijn neusamandelen worden geknipt en hij krijgt buisjes.
Aan de ene kant fijn, want hij is chronisch verkouden, maar ook eng en ik zie er wel tegenop.
Nu weet ik dat ik hem het beste waterijsjes kan geven. Deze week geprobeerd hem eraan te laten wennen, maar hij vindt het erg koud en is niet meteen dolenthousiast.
Als ik hem een beetje ken, kan ik nu al voorspellen dat hij het na de operatie helemaal niet wil.
Dus; heeft iemand goede tips?
Bedankt alvast!
Aan de ene kant fijn, want hij is chronisch verkouden, maar ook eng en ik zie er wel tegenop.
Nu weet ik dat ik hem het beste waterijsjes kan geven. Deze week geprobeerd hem eraan te laten wennen, maar hij vindt het erg koud en is niet meteen dolenthousiast.
Als ik hem een beetje ken, kan ik nu al voorspellen dat hij het na de operatie helemaal niet wil.
Dus; heeft iemand goede tips?
Bedankt alvast!
woensdag 7 juli 2010 om 22:41
Niet opdringen iig. Als hij een ijsje wil dat is dat fijn, anders niet. Hij krijgt ook gewoon pijnstillers neem ik aan? (paracetamol?)
Gewoon lekker even verwennen. Mooie ballon voor hem meenemen, leuke knuffel speciaal voor in het ziekenhuis kopen, of juist zijn vertrouwde knuffel mee.
Veel drinken is volgens mij ook belangrijk.
Gewoon lekker even verwennen. Mooie ballon voor hem meenemen, leuke knuffel speciaal voor in het ziekenhuis kopen, of juist zijn vertrouwde knuffel mee.
Veel drinken is volgens mij ook belangrijk.
woensdag 7 juli 2010 om 22:45
ijs is idd voor de keelamandelen. Met de neusamandel zijn ze na een paar uur weer goed te pas, afhankelijk van het roesje. Het valt echt reuze mee, je kan m misschien beter al laten spelen met een kapje, dat vinden ze vaak "eng" als hij goed in de narcose gaat komt hij er ook goed uit, dus ook voor jou als moeder zijnde is het fijn als hij het kapje al kent.
je kan waterijs schrapen met een lepeltje en m dat geven, vooral veel laten drinken!
je kan waterijs schrapen met een lepeltje en m dat geven, vooral veel laten drinken!
woensdag 7 juli 2010 om 22:46
Bij neus hoeft inderdaad geen ijs. Heb je van tevoren een pijnstiller gehad? Anders even overleggen. Bij ons moesten we zoon ongeveer 2 uur van tevoren een extra zware paracetamol geven. Hij heeft er amper last van gehad. Zoek even op viva+ amandelen. Er zijn al heel wat topics over.
1 tip: neem hem in zijn pyjama mee. Hebben wij ook gedaan. Scheelt een hoop gezweet om een nerveus kereltje in een drukke kamer (want meestal worden er veel kindjes op zelfde tijdstip) om te kleden. En probeer zelf kalm te blijven. Het waren de langste tien minuten van mijn leven, maar ben blij dat we het gedaan hebben.
1 tip: neem hem in zijn pyjama mee. Hebben wij ook gedaan. Scheelt een hoop gezweet om een nerveus kereltje in een drukke kamer (want meestal worden er veel kindjes op zelfde tijdstip) om te kleden. En probeer zelf kalm te blijven. Het waren de langste tien minuten van mijn leven, maar ben blij dat we het gedaan hebben.
woensdag 7 juli 2010 om 22:48
donderdag 8 juli 2010 om 22:43
en...hoe is t met je eigen keel? hier zoon ook geholpen aan alleen keel amandelen.oké hem uit de narcose zien komen is naar maar voor de rest is het zo gebeurd en sta je voor je het weet weer buiten.meneer kreeg kadootjes en had meteen alweer grote praatjes en is er hier amper ziek van geweest,geen koorts ofzo ,hopelijk valt het daar ook zo mee.succes