Hond word gek van scalibor
donderdag 8 juli 2010 om 02:05
Mijn hond word gek van de scalibor band die ik haar vanmiddag om heb gedaan. Heeft enorme jeuk en word er heel hyper en onrustig van. Althans... Ze heeft vanmiddag ook frontline combo gehad maar die heeft ze vaker gehad. De scalibor band niet. Nu omdat we naar frankrijk gaan op aanraden van de dierenarts. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er andere dingen die ik kan doen om mijn hond te beschermen tegen de zandvlieq daar?
donderdag 8 juli 2010 om 02:35
ja vermoed het ook. Zo zielig! Heb haar net (verklaar me voor gek op dit tijdstip) gewassen. Ze bleef namelijk onrustig. Hoop dat het nu snel beter gaat. De frontline is alleen voor vlooien. Teken zandvliegen en muggen zouden met de scalibor geweerd moeten worden. Die band was ook nog eens 23euro. Echt zo duur. En kennelijk dus ook zo fout! Arm beestje.

donderdag 8 juli 2010 om 02:40
donderdag 8 juli 2010 om 07:35
Alleen die band werkt tegen zandvliegje en hartworm, maar ik heb inderdaad al vaker gehoord dat honden er wel last van kunnen hebben.
Duurt overigens 2 weken voordat de scalibor volledig werkt, en in de tussentijd moet je de hond niet wassen. Zwemmen met het ding is geen probleem.
Duurt overigens 2 weken voordat de scalibor volledig werkt, en in de tussentijd moet je de hond niet wassen. Zwemmen met het ding is geen probleem.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
donderdag 8 juli 2010 om 07:49

donderdag 8 juli 2010 om 10:06
donderdag 8 juli 2010 om 10:22
Ja natuurlijk heb ik alles weggewassen. Was ook de bedoeling want ze kon er duidelijk niet tegen. Wilde wachten tot 8uur en dan de da bellen. Maar heb de wekker niet meer mee gekregen. Er zit hier nog steeds een super warm en krabbend hondje naast me. Toch is ze minder hysterisch. Het gaat iets beter. Ze jankt er ook niet meer bij. Even rustig wakker worden en dan da gaan bellen.
donderdag 8 juli 2010 om 10:28
quote:elninjoo schreef op 08 juli 2010 @ 08:45:
[...]
Ik was benieuwd waarom je zo reageert eigenlijk. Mijn border collie ging altijd mee naar Spanje. 4000m2 grond om op te rennen en te spelen, overal takken en dennenappels om mee rond te zeulen, heerlijk schaduw en ook nog eens water. Een zalig huis waar het koeler is dan hier en de hele dag buiten. Wat wil een hond nog meer zou je zeggen.
Het hangt misschien wel af wat iemand gaat doen en waar iemand heen gaat, maar ik vond jouw reactie een beetje overdreven denk ik.
Sommige honden zijn helemaal niet blij als ze ergens anders heen moeten en weg zijn van de 'baas'. Een hond is nu eenmaal een simpel roedeldier die ergens een plek heeft. Verkassen mét de roedel is soms beter dan ineens uit de roedel te moeten.
Tot mijn verrassing was mijn hond (die ik nog niet zo lang heb) niet helemaal happy bij mijn zus vorige week toen ik een dagje naar de UK was. Mijn zus was lekker thuis, gaf haar aandacht en was goed voor haar (denk je dan als simpele ziel). Eten wilde ze niet, pas weer hier thuis.
Over 4 weken gaat zij ook mee. Ook naar Spanje. Lekker de hele dag buiten, lekker in de eigen roedel. Ik ga dus niet naar het strand, ga studeren en wandelen. Precies zoals hier alleen hoop ik dat het dan hier stortregent (grapje).
@ hompel: hoe is het nou?
[...]
Ik was benieuwd waarom je zo reageert eigenlijk. Mijn border collie ging altijd mee naar Spanje. 4000m2 grond om op te rennen en te spelen, overal takken en dennenappels om mee rond te zeulen, heerlijk schaduw en ook nog eens water. Een zalig huis waar het koeler is dan hier en de hele dag buiten. Wat wil een hond nog meer zou je zeggen.
Het hangt misschien wel af wat iemand gaat doen en waar iemand heen gaat, maar ik vond jouw reactie een beetje overdreven denk ik.
Sommige honden zijn helemaal niet blij als ze ergens anders heen moeten en weg zijn van de 'baas'. Een hond is nu eenmaal een simpel roedeldier die ergens een plek heeft. Verkassen mét de roedel is soms beter dan ineens uit de roedel te moeten.
Tot mijn verrassing was mijn hond (die ik nog niet zo lang heb) niet helemaal happy bij mijn zus vorige week toen ik een dagje naar de UK was. Mijn zus was lekker thuis, gaf haar aandacht en was goed voor haar (denk je dan als simpele ziel). Eten wilde ze niet, pas weer hier thuis.
Over 4 weken gaat zij ook mee. Ook naar Spanje. Lekker de hele dag buiten, lekker in de eigen roedel. Ik ga dus niet naar het strand, ga studeren en wandelen. Precies zoals hier alleen hoop ik dat het dan hier stortregent (grapje).
@ hompel: hoe is het nou?
donderdag 8 juli 2010 om 10:31
Ja elninjoo mijn hond is het niet gewend om zonder mij te zijn. Ze is geen makkelijke tante dus ik ga daar niet zomaar iemand mee opzadelen. Mijn tante kan perfect met haar omgaan maar zij is zelf weg. Een pension gaat ze ook vreselijk vinden. Nee mijn hond laat ik niet zomaar ergens achter. Ze weet niet wat haar overkomt. Ze gaat of mee, of ik blijf samen met haar thuis. Heb haar nu eenmaal en dan zorg ik ook dat zij het goed heeft.
donderdag 8 juli 2010 om 10:56
en de scalibor ook. Die frontline moet ze dan nog maar een keer. Het was zo zielig! Kon het niet aanzien. Sprong elke keer op vd jeuk. Jankte. Rende heen en weer. Krabte zich een ongeluk. Het was duidelijk dat die scalibor troep van haar lijfje moest. Dat de frontline dan ook weggewassen werd was bijzaak. Jammer maar het was niet anders.
vrijdag 9 juli 2010 om 00:07
volgens de da zouden het vlooien moeten zijn geweest die vochten voor hun leven en flink gemeen werden. Ik geloof niet dat dit zo heftig kan zijn. Nu opnieuw frontline op haar vacht gedaan. Gaat goed. Morgen de scalibor band op aanraden van de da toch nog een keer proberen. Als t weer mis gaat dan kan ze er dus echt niet tegen. Zo niet... dan had de da gelijk en zijn de vlooien inmiddels dood. Hou mijn hart vast. Maar voor nu even een nachtje rust.
vrijdag 9 juli 2010 om 06:17
inmiddels de hond weer voorzien van scalibor halsband. Ze heeft hem nu ruim een uur om en ligt nog heerlijk languit te slapen op de bank. Zou de dierenarts dan toch gelijk hebben? En zou ze vlooien hebben gehad die agressief werden door de frontline? Op zich raar want ze word elke 2 maanden behandeld met frontline. Maar wel opmerkelijk dat het nu vooralsnog goed gaat. Laten we hopen dat het zo blijft. Kan ze lekker mee op vakantie en heerlijk genieten van de zee en de natuur.
vrijdag 9 juli 2010 om 12:04
quote:elninjoo schreef op 08 juli 2010 @ 02:36:
Hond lekker thuislaten bij vrienden/kennissen/buren/familie ipv 'm mee te zeulen op zonvakantie.
Ben het bijna nooit met Elninjoo eens, maar in dit geval wel. Waar begin je aan! Het lijkt me doodeng en om je hond nou vol met vergif te pompen en dan hopen dat het goed gaat, pfffff zou er niet aan moeten denken. Wij gaan gewoon niet met onze hond naar dat soort landen, en anders gaat ze naar de oppas.
En wat betreft die vlooien. Nokken met Frontline, werkt voor geen meter (en dat blijkt) en is nog ongezond ook. Beter zijn Biofood bonbons of knoflook tegen teken en vlooien, lavendel olie, teatree olie, karnemelk, yoghurt etc. En je hond natuurlijk heel goed nakijken.
Hond lekker thuislaten bij vrienden/kennissen/buren/familie ipv 'm mee te zeulen op zonvakantie.
Ben het bijna nooit met Elninjoo eens, maar in dit geval wel. Waar begin je aan! Het lijkt me doodeng en om je hond nou vol met vergif te pompen en dan hopen dat het goed gaat, pfffff zou er niet aan moeten denken. Wij gaan gewoon niet met onze hond naar dat soort landen, en anders gaat ze naar de oppas.
En wat betreft die vlooien. Nokken met Frontline, werkt voor geen meter (en dat blijkt) en is nog ongezond ook. Beter zijn Biofood bonbons of knoflook tegen teken en vlooien, lavendel olie, teatree olie, karnemelk, yoghurt etc. En je hond natuurlijk heel goed nakijken.
vrijdag 9 juli 2010 om 12:37
Mijn hond gaat eigenlijk overal mee naar toe, behalve als het een vliegvakantie is.
Valt best mee, met extra middeltjes. Het enige wat ik extra doe is inenten tegen hondsdolheid, vlooien en teken heb je hier in Nederland ook genoeg, wordt hij toch al voor behandeld.
Ik pas wel de vakantie op de hond aan, dat weer wel.
Eigenlijk mag ik dus met de hond mee op vakantie.
Valt best mee, met extra middeltjes. Het enige wat ik extra doe is inenten tegen hondsdolheid, vlooien en teken heb je hier in Nederland ook genoeg, wordt hij toch al voor behandeld.
vrijdag 9 juli 2010 om 12:43
quote:Christa81 schreef op 09 juli 2010 @ 12:37:
Mijn hond gaat eigenlijk overal mee naar toe, behalve als het een vliegvakantie is.
vrijdag 9 juli 2010 om 12:56
Jouw hond reageerde bijna net als mijn hond op die band. Was mij ook aangesmeerd voor een hond van 1,5 kilo. Ze heeft hem een kwartier omgehad en heeft vervolgens 24 uur alleen maar in de lucht gesprongen van de jeuk.... heel zielig. Schijnen meer van dit soort klachten te zijn over de scalibor. Beste tip als je die band persé wil omdoen is om de band eerst even buiten te leggen en van de erste giffen te ontdoen en dan pas bij de hond om te doen. Fijn dat de dierenarts dat niet ff meldt.
Enne... ik neem mijn 2 honden ook mee op vakantie hoor! Hartstikke leuk. Je hebt toch gewoon een slaapplek en in NL is het ook tropisch warm, dus wat dat betreft maakt het geen verschil. Dooddoener, maar wel waar: je laat je kinderen toch ook niet thuis, omdat ze vervelend worden van de warmte of geprikt kunnen worden door kwallen in de zee??
Enne... ik neem mijn 2 honden ook mee op vakantie hoor! Hartstikke leuk. Je hebt toch gewoon een slaapplek en in NL is het ook tropisch warm, dus wat dat betreft maakt het geen verschil. Dooddoener, maar wel waar: je laat je kinderen toch ook niet thuis, omdat ze vervelend worden van de warmte of geprikt kunnen worden door kwallen in de zee??
vrijdag 9 juli 2010 om 12:59
quote:Sunny1 schreef op 09 juli 2010 @ 12:04:
[...]
Ben het bijna nooit met Elninjoo eens, maar in dit geval wel. Waar begin je aan! Het lijkt me doodeng en om je hond nou vol met vergif te pompen en dan hopen dat het goed gaat, pfffff zou er niet aan moeten denken.
Nou nou, overdrijven is ook een kunst. En dan 'dat soort landen' volgens mij gaat ze gewoon met de hond naar Frankrijk en sommigen hier doen alsof ze van plan is met de hond naar diep donker afrika te gaan om te survivallen.
Fijn dat t nu goed gaat met de scalibor!
[...]
Ben het bijna nooit met Elninjoo eens, maar in dit geval wel. Waar begin je aan! Het lijkt me doodeng en om je hond nou vol met vergif te pompen en dan hopen dat het goed gaat, pfffff zou er niet aan moeten denken.
Nou nou, overdrijven is ook een kunst. En dan 'dat soort landen' volgens mij gaat ze gewoon met de hond naar Frankrijk en sommigen hier doen alsof ze van plan is met de hond naar diep donker afrika te gaan om te survivallen.
Fijn dat t nu goed gaat met de scalibor!
I only get one shot at life - so I shoot to kill