Gezondheid alle pijlers

microgynon 20 en doorbraakbloedingen

08-07-2010 12:39 12 berichten
vanmorgen samen met huisarts besloten dat ik dit

ga gebruiken ipv prikpil.

ze zei alleen wel dat omdat het een lichte pil is

ik meer last kan krijgen van doorbraakbloedingen.

nu heb ik 30 geslikt, en toen had ik daar geen last van.

mijn vraag: wie gebruikt dit en heeft idd. veel last van doorbraakbloedingen/spotting?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van 30 naar 20 gegaan, en ik heb alleen in de eerste 3 maanden (dacht ik, kan ook 6 maanden zijn) doorbraakbloedingen gehad. Als ik een stopweek oversla kan ik wel weer een doorbraakbloeding krijgen, maar dat heb ik ook al een paar maanden niet gedaan, dus misschien is dat nu ook wel weer voorbij.

Ik voel me nu wel een stuk prettiger, omdat mijn stemmingswisselingen minder zijn. Dus voor mij was de overstap een succes. Hoop voor jou ook!
Met de 20 had ik ook doorbraakbloedingen... dus toch weer naar de 30.

Waarschijnlijk nu helemaal stoppen om van stemmingswisselingen af te komen...
Hier ook een tijdje de 20 gebruikt, maar bij het doorslikken idd doorbraakbloedingen waar geen pijl op te trekken waren, soms duurde het zelfs langer dan een reguliere stopweek.

Hier weer terug naar de 30.
Ik wil ook een motto
Ik heb net 3 maanden de 20 gebruikt en had ook last van doorbraakbloedingen. Een stopweek overslaan zat er ook niet in, want toen bloedde ik ineens anderhalve week (terwijl ik de pil dus gewoon 2 maanden achter elkaar nam). Ook bloedde ik als ik 'm 2 uur ofzo later innam. Ik ben nu net overgestapt op de 30.

Mijn huisarts zei trouwens dat de 20 minder betrouwbaar is als je doorbraakbloedingen hebt, maar of dat echt waar is?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Pff, ben van MG 30 naar 50 overgestapt, al een paar jaar.

Hoe zit dat met die stemmingswisselingen?
-
anoniem_63423 wijzigde dit bericht op 08-07-2010 13:11
Reden: Een keer is genoeg.
% gewijzigd
quote:SeptemberGirl schreef op 08 juli 2010 @ 12:59:

Pff, ben van MG 30 naar 50 overgestapt, al een paar jaar.

Hoe zit dat met die stemmingswisselingen?

Zelfde verhaal hier, en ook ik ben erg nieuwsgierig naar die stemmingswisselen.

("Nee, ik ben geen k*twijf, het ligt aaaaaaallemaal aan mijn pil!")
quote:Zizia schreef op 08 juli 2010 @ 13:05:

[...]

("Nee, ik ben geen k*twijf, het ligt aaaaaaallemaal aan mijn pil!")Ja precies, die!
Ik had met MG 30 al doorbraakbloedingen.

Ik ben trouwens 8 jaar geleden helemaal gestopt met die hormonen zooi. Ik voelde me binnen 2 maanden zoveel beter dat ik er nooit meer aan begonnen ben. Nu 8 jaar condooms en een kind (gepland hoor) rijker ga ik voor een mirena-spiraaltje. Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen....
Had ik ook! 2 maanden non stop. Dus mee gestopt. En bij de Mirena ben ik zeer regelmatig ongesteld, da's dan weer jammer.

Ik ben van plan over te stappen naar de nuvaring.
Ik gebruik ook de mic.20 en slik max 3mnd door want anders krijg ik ook een doorbraakbloeding. Opzich is het met een menstruatie 1x in de 3mnd wel te doen en het feit dat ik nu een lichte pil slik is mij wel wat waard. Heb daarvoor de mic. 30 en de Diana gebruikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven