Mode & Beauty alle pijlers

Ontharen bovenbenen

09-07-2010 16:56 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mij is vroeger geleerd om je bovenbenen niet te ontharen. Dit heb ik dan ook eigenlijk nooit gedaan, maar vind het er wel raar uit zien met een korte broek of rokje dat je tot en met je knie geschoren hebt. Wat doen jullie? Scheren jullie je hele benen of alleen je onderbenen?
Ik scheer mijn bovenbenen niet, daar zit namelijk bijna geen haar bij mij. Ik scheer tot net boven de knie, dan is alles wel weg.

Waarom is dat je eigenlijk geleerd? Is er een andere reden om het niet te doen dan dat er niets te scheren valt dan?
Ik vroeg me dat laatst inderdaad ook al af...

Ik doe ook alleen de onderbenen tot en met de knie.

Ben wel benieuwd naar waarom je je bovenbenen niet zou mogen scheren...
Er groeit niet zoveel haar op mijn bovenbenen, maar soms ga ik er wel met een mesje langs.
Ik scheerde eerst altijde alleen mijn onderbenen, maar inderdaad recent ook begonnen met bovenbenen te scheren. Wel meteen een stuk vel meegenomen op de binnenkant van mijn bovenbeen, weet nu dat ik daar op moet letten.....
Mij is altijd gezegd die haren vallen niet zo op en als je eenmaal begint dan moet je het blijven doen. Vandaar dus, maar ik vind het zelf best raar en ik vind dat je bij mezelf vrij duidelijk ziet aangezien ik donkere haren heb.
quote:niekie1 schreef op 09 juli 2010 @ 16:59:

Ik scheerde eerst altijde alleen mijn onderbenen, maar inderdaad recent ook begonnen met bovenbenen te scheren. Wel meteen een stuk vel meegenomen op de binnenkant van mijn bovenbeen, weet nu dat ik daar op moet letten.....Let dan ook even op de verleden tijd van scheren
quote:zaza20 schreef op 09 juli 2010 @ 16:59:

Mij is altijd gezegd die haren vallen niet zo op en als je eenmaal begint dan moet je het blijven doen. Vandaar dus, maar ik vind het zelf best raar en ik vind dat je bij mezelf vrij duidelijk ziet aangezien ik donkere haren heb.sommige mensen blijven hardnekkig beweren dat je van scheren meer haar krijgt, da's niet zo. Gewoon scheren die bovenbenen, en natuurlijk moet je blijven scheren want die haren komen gewoon keihard weer terug
Ik zou niet weten waarom je je bovenbenen niet zou ontharen. Ik heb vanaf de allereerste keer dat ik begonnen ben met ontharen m'n hele benen gedaan.

Als je maar hele lichte of heel weinig haartjes hebt dan zou ik het ook niet doen.
Als ik ze niet scheer heb ik een paar echt donkere haren op de achterzijde van mijn bovenbenen :puke: Echt semi-schaarhaar... terwijl er verder niet veel haar op die plek zit

Dus daar kijk ik regelmatig met mijn pincet naar.

Verder heb ik op de bovenzijde van mijn bovenbenen wel beenhaar en dat onthaar ik eens in de zoveel tijd, eens per 1 of 2 maanden ontharingscreme erop. Ik krijg er snel ingegroeide haartjes en van die ruwe pukkeltjes als ik het vaker doe. Maar anders wordt het zo lang... mijn lichaamshaar op de voorkant van mijn bovenbenen en mijn onderarmen heeft de rare gewoonte om heel lang te groeien, terwijl het niet donker is. Af en toe bijhouden dus. Mijn armen hars ik 2-3 keer per jaar ofzo. 3 cm lang armhaar, ook al is het blond, is niet sexy.
Ik doe m'n bovenbenen niet. Omdat er alleen korte, blonde haartjes zitten. Een tijd geleden heb ik er eens het epileerapparaat overheen gehaald maar het was de pijn niet waard.

Doen jullie je armen ook?
quote:meds schreef op 09 juli 2010 @ 17:01:

[...]

sommige mensen blijven hardnekkig beweren dat je van scheren meer haar krijgt, da's niet zo. Gewoon scheren die bovenbenen, en natuurlijk moet je blijven scheren want die haren komen gewoon keihard weer terugAls je van scheren meer haar zou krijgen, dan zou ik er nu uitzien als een bosaap
quote:noahtb schreef op 09 juli 2010 @ 17:04:

Doen jullie je armen ook?Nee.
Ik deed dat vroeger ook altijd.

Nu niet meer, de haartjes van mijn bovenbenen zijn niet blond ofzo maar vallen niet super op.

Je ziet ze wel maar ik ben geen aap ofzo.

Dus ik vond het niet meer nodig.
Armen? Nee.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Armen nee,onder mn armen ja

Bovenbenen ook niet,onderbenen incl knieen wel
quote:Ainne schreef op 09 juli 2010 @ 17:00:

[...]

Let dan ook even op de verleden tijd van scheren Net even opgezocht, scheerde kan wel (maar dan heeft een andere betekenis)
Ik epileer mijn benen helemaal. Voelt zo fijn. Mijn armen doe ik trouwens niet.
Ik heb ook geleerd dat je dat niet moet/hoeft te doen. Maar sinds kort doe ik het wel, om precies dezelfde reden. Zat in de auto met ochtendzonlicht op mijn benen. Had een rokje aan. Je zag precies de grens tussen het geschoren gedeelte en de haartjes, die natuurlijk in normaal licht niet zo zichtbaar waren. Dus hop, eraf!
Geen bovenbenen en zeker geen armen. Het moet niet gekker gaan worden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:noahtb schreef op 09 juli 2010 @ 17:04:

Ik doe m'n bovenbenen niet. Omdat er alleen korte, blonde haartjes zitten. Een tijd geleden heb ik er eens het epileerapparaat overheen gehaald maar het was de pijn niet waard.

Doen jullie je armen ook?

Epileren = martelen haha ben het met je eens. Het schijnt te wennen

Ik scheer mijn armen niet. Een vriendin schoor haar armen wel. Die haartjes kwamen heel snel weer door en dan leek ze net een stuk schuurpapier als je met jouw arm tegen die van haar aan kwam.

Ik snap echt niet hoe dat is gekomen. Wel onderbenen, niet de bovenbenen en armen. Wel de oksels en bikinilijn (vroeger niet). Vaag!
quote:meds wrote on 09 July 2010 @ 17:01:

[...]

sommige mensen blijven hardnekkig beweren dat je van scheren meer haar krijgt, da's niet zo. Gewoon scheren die bovenbenen, en natuurlijk moet je blijven scheren want die haren komen gewoon keihard weer terug

Dat wonder wil er inderdaad maar niet in.

Ik scheer mijn benen nooit, maar da's misschien omdat ik mijn lichaam volledig onthaar met suikerharsballen!...
Ik heb op mijn bovenbenen hele kort blond haartjes, dus dat scheer ik niet. Het valt zowat niet op. Ben veel te bang dat ik er donkere & dikkere haren voor terug krijg.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik scheer ALLES.. ; )

Armen ook dus...
quote:meds schreef op 09 juli 2010 @ 17:01:

[...]

sommige mensen blijven hardnekkig beweren dat je van scheren meer haar krijgt, da's niet zo. Gewoon scheren die bovenbenen, en natuurlijk moet je blijven scheren want die haren komen gewoon keihard weer terugVan zijn lang zal ze leven niet. Die lieve donshaartjes blijven mooi dons!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven