hoe vloer schoonhouden met puppy?

09-07-2010 20:28 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben sinds een week de trotse bezitster van een franse bulldog puppy. Hij is vrij zindelijk want al 3 maanden maar evengoed ziet mijn laminaatvloer er vreselijk vies uit. Kan wel 3 x per dag dweilen, doe dat natuurlijk niet want het is dweilen met de kraan open.

Hoe doen jullie dat?
Accepteren en niet te nauw kijken

Mijn laminaatvloer ziet er ook nooit uit. Dat krijg je met hond en 2 kindjes...nu is het droog weer, dus dan valt het nog mee, maar je wil niet weten hoe het er uitziet als het constant regent. Ik droog de poten/buik van mijn hond dan na het uitlaten zo goed mogelijk af, maar helemaal droog wordt het niet.

Ik ben echt niet van plan om 3x per dag te dweilen...doe het nog niet eens 3x per week....ook niet 3x per maand....stofzuigen daarin tegen wel elke dag.
Pfff ik wordt er ook zo gestoort van, al die losse korte haartjes, vuil, zand ..heb ook lekker licht laminaat...ik moet echt om de dag dweilen....anders ziet het er niet uit..na een uur al niet eigenlijk.

Soms zuig ik 2 x p/d...want ik irriteer me er zo erg aan dat ik er steeds naar kijk...
Lang leve de swiffer
Hoi Jackie, ik weet dat ik er wat makkelijker mee moet omgaan maar word er af en toe helemaal gek van. Maar ja alles went zullen we maar zeggen.

Ik ga ook niet iedere dag dweilen hoor, heeft geen zin.
Ik houd m'n vloer al niet schoon zonder hond/puppy
quote:zusenzo schreef op 09 juli 2010 @ 20:35:

Lang leve de swifferdie slaat bij mij de helft over :S
Is sowieso niet goed op laminaat, elke dag dweilen.

Ik stofzuig iedere avond, als man de kinderen op bed gooit.

Anders kan ik bezig blijven, ik heb een langharige hond, die (vooral nu) erg graag in elke sloot ligt, hoe viezer hoe leuker.
quote:annmary64 schreef op 09 juli 2010 @ 20:35:

Hoi Jackie, ik weet dat ik er wat makkelijker mee moet omgaan maar word er af en toe helemaal gek van. Maar ja alles went zullen we maar zeggen.

Ik ga ook niet iedere dag dweilen hoor, heeft geen zin.Ik zeg het wel heel stoer hoor, maar ook ik kan mij rot irriteren....al dat werk voor niks. En het blijft maar doorgaan, doorgaan en doorgaan....
Hoe vloer schoonhouden met puppy? Nou, je bindt er een stok aan, je haalt 'm heen en weer in een sopje en je zwabbert 'm de kamer door.

Weet je zeker dat je niet liever een dweil of een zwabber gebruikt?
quote:Jala5 schreef op 09 juli 2010 @ 20:39:

Is sowieso niet goed op laminaat, elke dag dweilen.

Ik stofzuig iedere avond, als man de kinderen op bed gooit.

Anders kan ik bezig blijven, ik heb een langharige hond, die (vooral nu) erg graag in elke sloot ligt, hoe viezer hoe leuker.
Qwertuu, liever de puppy haha. Vind ie leuk lekker zwabberen.
quote:midnight01 schreef op 09 juli 2010 @ 20:41:

[...]

Ook dat nog! Lekker stel zijn jullie hier, zeg!
Laminaat eruit en vloerbedekking erin.

Maar dan word je weer gek van de haren die je niet op gezogen krijgt.

Ik heb me er na een half jaar bij neergelegd. iets anders zit er denk ik niet op.

Leuk trouwens, een Franse bull!

Fantastische honden!
Het was geen doen toen de twee Border Collie puppy's van Robo hier nog waren. Ze groeven, lebberden uit hun waterbak en plofte op de koele keukenvloer neer. De vloer zag er niet uit. Heerlijk hoor puppy's maar je moet niet te nauw kijken. Gelukkig ben ik niet zo moeilijk. Ik heb nu een schone keukenvloer maar wat heb ik die twee gemist nadat we ze afgelopen weekend naar Frankrijk hebben gebracht.

En dinsdag of woensdag krijg ik Saar. Mijn eigen Border Collie pup van zeven weken. Ik ga ervan genieten en dweil zo min mogelijk.

Mijn zoon heeft een witte Bull. Als die drinkt zit je vloer helemaal onder.
Ik lees vol interesse mee, heb een zwarte tegelvloer en twee katten en hetzelfde probleem... Ik probeer het nu te negeren, maar irriteer me regelmatig rot... Heb nu ook nog eens nesteldrang (tja, zwanger hè?) en mag zelf niet stofzuigen/dweilen ivm te veel harde buiken.... Dramaaaa!!!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Vooral veel kranten neerleggen en vervangen zodra er wat op ligt.

's Avonds in de bench en een paar keer per nacht eruit.

En ja, toch gewoon dweilen met de kraan open. Emmertje sop standaard nerzetten met dweiltje erin. Vind t toch wel fijn om het een beetje fris te hebben in huis.

Maar inmiddels is mijn pup een echte koningin geworden, die haar behoeftes heel goed kan ophouden. Soms heeft ze wel eens een ongelukje als ze een flinke poos alleen moet zijn (is ze niet gewend) maar ook daar hebben we de dweil dan weer voor.

Succes met je pup. Zo vermoeiend, maar zoooooo leuk! Geniet van de tijd. 't Is maar eventjes.
quote:midnight01 schreef op 09 juli 2010 @ 20:33:

Pfff ik wordt er ook zo gestoort van, al die losse korte haartjes, vuil, zand ..heb ook lekker licht laminaat...ik moet echt om de dag dweilen....anders ziet het er niet uit..na een uur al niet eigenlijk.

Soms zuig ik 2 x p/d...want ik irriteer me er zo erg aan dat ik er steeds naar kijk...

Ik heb mijn hond uitgezocht o.a. op het niet verharen.

Al verliest ze wel wat haar, het valt reuze mee (maltezer)

Maar misschien is de furminator iets voor je?

Is hier ergens een topic over ook.
quote:appeltjesgroen25 schreef op 09 juli 2010 @ 21:27:

Laminaat eruit en vloerbedekking erin.

Met een pup? Lijkt me niet handig, dan heb je al die pies en poep in je vloerbedekking, dan toch liever laminaat waar je even een dweiltje overheen kunt halen.
Haha, precies de plekken waar de per ongelukplasjes hadden gelegen waren schoon. De rest van de vloer was zand, zand en nog eens zand.
Je hebt het verkeerde ras gekozen, een langharig hondje dweilt zóveel beter!
Wij hebben een houten vloer die niet te vaak gedweild mag worden (geolied) en een bull mastiff 'pup' van inmiddels ruim 7 maanden (en ca 43 kilo). Regelmatig stofzuigen, een keer per week dweilen en je er verder maar bij neerleggen, meer kun je niet doen.

Bij mij is trouwens niet alleen de vloer een probleem. De muren en deuren zien er ook niet uit (omdat hij er tegenaan ligt en er tegenop springt) en in mijn tuin zijn al flink wat planten vakkundig gesloopt en er zijn ook al meerdere gaten gegraven in mijn vorig jaar aangelegde terras en grasvelden. Ach je, het hoort er allemaal bij, we hopen maar dat we hem dat volgend jaar allemaal hebben afgeleerd zodat we dan alles weer op kunnen knappen.
Wij hebben ook een geoliede houten vloer. Wij hadden sowieso kleden in kamer gelegd tegen het uitglijden toen onze hond nog een pup was, dus die heel goed zuigen steeds. Kleden liggen er nu niet meer en je ziet ieder voetstapje. Ik heb me d'r ook bij neergelegd, want er is niet tegenop te werken af en toe (vooral als het regent is het feest). De rest van het huis is spik en span, alleen de woonkamer en keuken moet ik wat vaker doen, dus sowieso iedere dag stofzuigen en dweilen af en toe.

Toen onze hond nog pup was had ik altijd een sopje klaar staan, zodat ik plasjes gelijk kon opdweilen.

De muren en deuren zijn bij ons ook wat sneller vies. Alles is wit bij ons, dus je ziet ook alles. De deuren zijn wel makkelijk schoon te maken en we hebben verf op de muren die je kunt schoonmaken/afnemen. Dat scheelt. De tuin is bij ons wel nog netjes .
quote:Zoebie schreef op 09 juli 2010 @ 21:52:

Het was geen doen toen de twee Border Collie puppy's van Robo hier nog waren. Ze groeven, lebberden uit hun waterbak en plofte op de koele keukenvloer neer. De vloer zag er niet uit. Heerlijk hoor puppy's maar je moet niet te nauw kijken. Gelukkig ben ik niet zo moeilijk. Ik heb nu een schone keukenvloer maar wat heb ik die twee gemist nadat we ze afgelopen weekend naar Frankrijk hebben gebracht.

En dinsdag of woensdag krijg ik Saar. Mijn eigen Border Collie pup van zeven weken. Ik ga ervan genieten en dweil zo min mogelijk.

Mijn zoon heeft een witte Bull. Als die drinkt zit je vloer helemaal onder.

Oh nee, wat geweldig! Inderdaad lekker van genieten en zo min mogelijk dweilen...ik dweil ook nauwelijks. Kan niet wachten tot de kraamhulp er straks is, die krijgt de opdracht om ELKE DAG te dweilen

Hier zijn trouwens ook altijd de deuren (wit) vies. Als het te lang duurt voor ik de deur open doe (wat standaard het geval is) gaat hond onderaan of aan de zijkant van de deur 'blazen' met zijn neus...altijd zwart dus...

Wij hadden tot een paar jaar geleden ook nog een Rottweiler en zij deed het erom hoor, lekker drinken en met een bek vol water door de kamer lopen, dat was pas echt een zooitje. Had toen standaard een doek bij haar bak liggen en als ze dronk, dan ging ik er naartoe om het overtollige water vast van haar snoet te vegen. Op het laatst keek ze mij echt aan met een blik van 'heb je haar weer met haar doekje'
pfff ja, weet er alles van van honden en vloeren. ik heb geen pup meer, maar wel een loopse hond.... da's ook niet handig. een broekje is geen doen dus dan maar met de dweilstok. soms is de vloer te nat en loop ík of de hond er met niet al te schone voeten resp poten doorheen..... grom.

gebeuren er nog veel ongelukjes dan? ik probeerde het zoveel mogelijk te vermijden door heeeel goed op te letten. nu met de deuren open kan het misschien makkelijker

mijn border collies hebben nooit in huis gelast, mijn bullmastiff teefje snapte er niets van en pieste ook lang maar toen wist ik nog niks van honden en hoe te voorkomen dat enzo.

heb je geen dweilstok klaarstaan in een emmer?

sterkte ermee en geniet er maar van (hahaha als dat lukt want ik snap het wel)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven