Inleiden bevalling

10-07-2010 12:53 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bijna 42 weken zwanger (houdt het ooit op?! ) en als de bevalling dit weekend niet spontaan begint, dan word ik waarschijnlijk maandag ingeleid...wie heeft er ervaring met het inleiden van de bevalling? Klopt het dat de bevalling zelf heftiger is (qua weeën en snelheid)? Hebben jullie een ruggenprik gehad toen het ingeleid werd? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor van de 4 vrouwen in mijn omgeving dat inleiden pijnlijker voelt dan natuurlijke weeën en zij hebben allen gekozen voor een remifentanil-pompje in de arm (infuus).

Overigens heb je nog 1,5 dag, tijd zat dus om nog spontaan weeën te krijgen! Heel veel succes met bevallen, kan me voorstellen dat je het nu wel zat bent , dat wachten.
Ik ben ingeleid, met 40 weken van een tweeling. Maandagochtend begonnen, maar er gebeurde weinig tot niks. Uiteindelijk zijn de kinderen met de keizersnee gehaald op woensdagavond. Dus het leidt lang niet altijd tot een snelle bevalling!

En bij mij zijn de zgn. gelmethode en het infuus (ook gecombineerd) gebruikt.
Ik heb er wel ervaring mee na drie "normale" bevallingen en ik vond de weeën inderdaad veel agressiever, omdat ze onnatuurlijk waren. Wat je wellicht als voordeel hebt ( en ik niet kreeg) is dat je om pijnstilling kunt vragen. Toen ik acht jaar geleden ingeleid werd, werd deze mij geweigerd onder het mom, u houd het nog wel even vol he mevrouwtje....

Ben je al een keer gestript? Wellicht gaan ze eerst gellen en strippen en komt het dan alsnog op gang, en dan heb je een gewone bevalling. Ze doen niet direct het infuus er in volgens mij.
Ben ingeleid met een veter met hormonen toen ik 41 weken was. Ik kon echt helemaal niks meer..... 's Ochtends om 8.00 uur ingebracht. Om 14.00 uur de eerste serieuze weeen en om 16.50 uur een kleintje na een half uur persen. Ja, voor een eerste ging het snel dus. Verder geen pijnstilling gehad. Toen ze de vliezen doorprikte mocht ik gaan nadenken over een ruggenprik maar toen ze een uur later terugkwamen had ik al teveel ontsluiting.

Volgens mij is bevallen gewoon niet leuk. Niet als het langzaam gaat, niet als het snel gaat.

Succes!
We doen gewoon even de weeendans en dan wordt hij/zij gewoon spontaan morgen - nog vóór de voetbal - geboren

nou als je daar geen persdrang van krijgt weet ik het ook niet meer

Ik brand wel een uitdrijvende kaars voor je. Niet leuk om met deze warmte overtijd te lopen
Ik ben met 41 weken ingeleid wegens uitputtingsverschijnselen.

's Ochtends om half 7 moest ik me op de verloskamers melden waarna ik een gel kreeg om de baarmoedermond te verweken. Hierna konden de vliezen doorgeprikt worden, wat meestal de weën wel opwekt.

Bij mij was dit niet het geval waardoor ik aan het infuus moest. Ik geloof dat deze tegen 12-en werd aangesloten en dat heb ik geweten .

Ik kreeg rug en beenweeën die overgingen in een weeënstorm. De tijd die je nodig hebt om bij te komen van de wee heb je dan niet waardoor je het best een beetje zwaar hebt.

Op dat moment trok ik het echt niet en heb om een ruggenprik gevraagd.

De ruggenprik haalde de scherpe randjes van de weeën af maar liet het gevoel niet verdwijnen. Ook de persdrang had ik nog. Het was dus zeker niet dat ik niets meer voelde.

Rond een uur of 6 's avonds had (na nog wat hulp) mijn zoon in m'n armen.

Voor een eerste bevalling schijnt 10 uur ontzettend mee te vallen dus ik denk geluk te hebben gehad?
ik ben bijna 4 jaar geleden ook ingeleid en ik vond het heel heftig.

van mijn eerste 2 ben ik gewoon bevallen.

ik ben niet gestript en gegeld ik kreeg meteen het infuus

ze zetten het infuus elke keer een beetje hoger

de weeen waren bij mij heel heftig en ook erg lang en snel na elkaar, maar iedereen is anders , dus het hoeft bij jou niet zo te zijn hoor.

ik ben in totaal ongeveer 2,5 uur bezig geweest en toen was bordiedochter er

ik was wel weer sneller op de been na de bevalling, stond na een kwartier al zelfstandig onder de douche.

ik wens je iig heel veel sterkte laat je even weten wat het geworden is???
Ik ben ook ingeleid. Vanwege een beginnende zwangerschapsvergiftiging. Met weeenopwekkende gel (en die smeren ze dus niet op je buik) duh.

Om 8.30 in het ziekenhuis, gel erop, lichte weeen, maar rond 14.30 nog niet genoeg ontsluiting. 2e laag erop. Flinke weeen, maar ontsluiting mwoah. Pijnstilling gekregen en dutje gedaan. Tot ik om 20.30 wakker schrok omdat mijn vliezen braken. 2 uur later was Ukkie er.
ik heb om pijnstilling moeten schreeuwen en toen kreeg ik nog alleen maar een paracetamolletje, dan vraag ik je!!!
NESSEMEISJE , slapen ??? hoe heb je dat voor elkaar gekregen??
quote:bordie2 schreef op 10 juli 2010 @ 13:15:

NESSEMEISJE , slapen ??? hoe heb je dat voor elkaar gekregen??Lang leve de ruggeprik. Ik lag op mijn zij met mijn rug naar de monitoren toe en moest aan mijn man vragen of ik een wee had
The time is now
Bedankt voor jullie reacties, dansen en uitdrijvende kaarsrituelen

Ik voel het....het kan nu echt niet lang meer duren

Ik ben nog niet gestript. Heb donderdag aan monitor gelegen en hartslag van de baby was prima, ik heb nog genoeg vruchtwater, maar in 'mijn' ziekenhuis willen ze je niet langer dan 2 weken over tijd laten lopen, denk dus dat bevalling maandag meteen ingeleid wordt als ik terug moet komen. Ik ben blij dat de mogelijkheid van pijnstilling er nu wel is. Toen ik van oudste zoon beviel (bijna 5 jaar), was het inderdaad hetzelfde als bij jou Suus "nog even volhouden"...
hahahaha smeren ze het niet op je buik
Ow je bent al een keer bevallen! Dan is inleiden nog steeds vervelend maar lang duurt het niet. Vanaf het inbrengen van het infuus totaan dochter op de buik heeft het feestje bij mij maar 3 uur geduurd ( had 2 uur kunnen zijn als de gyn me had laten persen)
quote:bordie2 schreef op 10 juli 2010 @ 13:15:

NESSEMEISJE , slapen ??? hoe heb je dat voor elkaar gekregen??Heule goede pijnstiller. Ik zag de wereld enkele uren voor roze koek aan. Tot mijn vliezen braken. Toen was de pijnstilling er ook wel uit.
quote:dangeensuus schreef op 10 juli 2010 @ 13:24:

Ow je bent al een keer bevallen! Dan is inleiden nog steeds vervelend maar lang duurt het niet. Vanaf het inbrengen van het infuus totaan dochter op de buik heeft het feestje bij mij maar 3 uur geduurd ( had 2 uur kunnen zijn als de gyn me had laten persen)

Nou, dan geef ik maandag aan dat ik net zo'n bevalling als Dangeensuus wil

Wat een beetje gel op je buik al niet met je kan doen he?
quote:dangeensuus schreef op 10 juli 2010 @ 13:23:

hahahaha smeren ze het niet op je buik Nee, ja, wist ik veel. Ik kreeg een foldertje mee en daar stond het in. Nog een geluk dat ik dat doorlas voor ik ingeleid werd.
Ik ben in November ingeleid met 41+2. Moest me melden om 07:30, werd ingespoten met van die gel om de BMM te verstrijken, deed niet echt z'n werk. In totaal 2x ingespoten met dat spul. Om 13:30 bijna 2 cm. Om 14:00 handmatig vliezen gebroken, Om 16:00 aan het wee infuus (toen nog maar 3cm...) Om 23:00 totale ontsluiting en persdrang. Dochter geboren om 01:06

Hier was het dus wel een heeeeeele lange dag...

Of het heftiger is als normaal weet ik niet want dit was mijn eerste bevalling.

Overigens bevallen zonder ruggeprik, vond ik niet nodig. Ja het deed een beetje zeer, nee dat was niet lekker. Dus ik heb een piekenprikje gehad in mijn been. Om de scherpe randjes er af te halen. Verder heb ik alles gevoeld, en dat wou ik ook....
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ik ben met 38 weken ingeleid vanwege een verhoogd hartritme en uitputtingsverschijnselen (algehele malaise moeder stond er op mijn kaart). Ik heb in de week ervoor 2 keer gel gekregen en op de ochtend van de bevalling had ik al 2 cm en was mijn baarmoedermond verstreken. Toen zijn om een uurtje of 9 mijn vliezen gebroken, ctg aangebracht en kreeg ik een infuus met weeenopwekkers. Tot een uur of 3/4 had ik wel weeen maar die deden weinig tot niks en waren ook niet super pijnlijk. Ik had om 4 uur pas 3 cm ontsluiting. Toen ging het infuus nog een standje hoger en ging het sneller: om 7 uur zat ik op 5 cm en toen besloten ze het nog een tikje te verhogen. Nou, toen brak de hel los: een weeenstorm van rugweeen en een onwijze 'scheurende' pijn 'binnenin' maar drie kwartier later zat ik op 10cm en mocht ik persen waarna om kwart voor 9 onze zoon is geboren

Al met al in 12 uur waarvan 6/7 uur geen echte weeen gehad. Ik vond het dus -achteraf gezien - erg meevallen. De pijn was wel erg heftig maar goed ik weet dus niet of het erger is dan normaal.

Ik had zo'n pompje met remifentanil, maar volgens mij hielp dat voor geen meter Het is dat ik slechte ervaringen heb met ruggeprikken (wegvallen bloeddruk) anders had ik er wel een gevraagd!
if we all light up, we can scare away the dark...
Kijk anders maar vol spanning naar de voetbalfinale morgenavond!!

Als je dat leuk vindt moet dat helpen.

------

Naaaah beetje geintje hoor.

Maar ik wens je errrgg veel succes met de bevalling.

Het weer werkt niet erg mee voor zoiets maar dat heb je niet voor t zeggen he.

Ik hoop dat je vanaf nu begint of al begonnen bent.

Laat je nog weten wat het is geworden???

Groetjes en Succes BK66
Och Jackie, ben je nu nog niet bevallen! Veel succes voor (waarschijnlijk) maandag! En 1 voordeel (als je tenminste van voetbal houdt ) die finale kan je morgen rustig kijken
Ben ingeleid met 41 weken. Om half 8 braken ze de vliezen, meteen infuus en binnen een uur een weeënstorm. Uiteindelijk mocht ik rond 13.00 gaan persen. Ik zei na 2 uur dat ik het toch wel heel heftig en pijnlijk vond en voor ik het wist en zonder overleg zat er een spuit petedine in mijn been, terwijl ik liever een ruggeprik wilde. Wat een rotspul!! Je voelt je stoned tussen de weeën door, maar de pijn bleef hetzelfde. Kan ik niemand aanraden dus. In 5,5 uur had ik 10 cm ontsluiting. Best heel snel dus maar door die storm voelde het heel lang.

Succes!!! Hoop dat de bevalling dit weekend spontaan begint.
Mijn eerste bevalling kwam spontaan op gang. Ik had een ks gepland staan, maar dochter kwam eerder. Dit ging heel relaxed. Heb eigenlijk niet eens bewust die eerste weeen meegemaakt. Voor ik het echt door had zat ik al op 7 cm. Toen is de ks alsnog ingezet (stuit). Heb toen een ruggeprik gekregen en toen waren de weeen dus ook weg.

Bij mijn 2e werd ik ingeleid na 24 uur gebroken vliezen. Dit was een stuk heftiger. Na 2 uur heb ik een pompje gekregen met een pijnstiller (weeenstorm). De scherpe randjes gingen eraf maar je voelde het nog wel. Dat vond ik ook niet erg... wel fijn eigenlijk. Daarna ging ik weer redelijk relaxed naar de laatste 5 cm in 2 uur. De gyn dacht dat het nu allemaal te langzaam ging omdat na het infuus de weeenactiviteit minder achter elkaar kwam. Maar omdat ik zelf zo relaxed was ging het dus wel snel. In totaal ben ik vanaf het breken van de vliezen (had een hoge vliesbreuk dus moest het laatste restje nog doorgeprikt worden) en mijn dochter in mijn handen binnen 5 uur bevallen.

Mijn eerste, zonder inleiding, vond ik dus vele malen fijner en pijnlozer. In ieder geval tot aan de 7 cm daarna heb ik dus geen ervaring. En de tweede dus pijnlijker, maar met pijnstillen ook goed te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven