Gemengde gevoelens

10-07-2010 22:56 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou mijn 1e post op dit forum en meteen al een lekkere. Ik moet namelijk echt mijn ei kwijt en ik kan dit bij niemand kwijt omdat het te moeilijk is

Ik zit namelijk met een groot probleem.

Ik ben 3,5 jaar samen met mijn vriend en woon sinds kort ook samen. Hou ontzettend veel van hem en het gaat, ondanks dat we onwijs veel shit hebben meegemaakt, gewoon goed tussen ons. Hebben een leuke groep mensen om ons heen, een mooi huis en wij samen zijn een goed en leuk stel. Lijkt dus allemaal prachtig mooi..

Het enige jammere aan het verhaal is dat er al 4,5 jaar iemand anders óók in mijn hoofd/hart zit. Iemand waar ik nooit iets officieels mee gehad heb, een vreselijke haat/liefdeverhouding mee had en die helemaal niet goed voor me was maar toch. Hij spookt dagelijks/nachtelijks door me hoofd ook al zie ik hem maanden niet en zie ik hem wel, ben ik dagen van slag en it's killing me.

Ik weet gewoon niet wat ik met mezelf aanmoet dus als iemand dit gevoel kent of de gouden tip heeft, tell me?
Als je niks met hem wil, gewoon negeren die gedachte, want het heeft gewoon geen nut om jezelf te kwellen met gedachtes over die ander als je er niks mee wil en bij je vriend wil blijven.. wil je hem liever dan je vriend... tjsa dan is de keus aan jou.. sterkte en succes iig!
Tegen je vriend zeggen, is misschien wel zo eerlijk?
haat liefde verhouding? wat spookt er dan door je hoofd en waarom ga je er aan dood?
Ja herkenbaar. Accepteren dat je de hots voor deze man hebt. Geeft toch niet je doet er verder niets mee. Lekker leven en genieten van je eigen vriend.
Ik mis hem zo.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:liselore schreef op 10 juli 2010 @ 23:05:

haat liefde verhouding? wat spookt er dan door je hoofd en waarom ga je er aan dood?

Haat/liefde in de letterlijke zin vh woord. Ene moment haatte ik hem, andere moment was ik gek van verliefdheid. We konden niet met maar ook niet zonder elkaar.

En ik ga er aan 'dood' omdat ik niet begrijp dat hij na al die tijd nog steeds mijn wereld laat schudden.
Zou je wat met hem willen dan? Kan je met hem een relatie hebben, leuk samen wonen? oud worden?

Dat je iemand ook haat klinkt niet al een fijne stabiele relatie...

maak je het niet goter dan het is?

Ik denk ook wel eens terug aan vroegere liefdes... maar voor geen goud dat ik wil ruilen hoor
Ik denk dat het vooral de spanning en geheinzinnigheid is die erom heen hangt. Je schrijft over een relatie die niet goed voor je was en ook over "nooit iets officieels gehad."

Probeer dat los te laten.
Nee dat is ook wel zo hoor, het was echt geen gezonde omgang en ik weet ook dat er geen toekomst voor ons is weggelegd, ook door dingen die zijn gebeurd. Maar toch.. Die jongen heeft 4 jaar geleden zoiets losgemaakt in mij wat ik nog nooit meegemaakt heb. Loslaten is natuurlijk het beste, alleen ben ik daar dus al jaren mee bezig zonder al te veel succes :(
wat spookt er dan door je hoofd? En waarom zou het niet mogen?
Vooral hoe het zou zijn om weer met hem te zijn, of hij ook nog aan mij denkt etc.

Zoals het liedje van lady antebellum zo mooi verwoord:

" And I wonder if i ever cross your mind, for me it happends all the time"

En het fantaseren/nadenken ( hoe je het ook wilt noemen) mag natuurlijk altijd, alleen ik vind het vervelend dat juist hij diegene moet zijn die zo heftig in mijn hoofd zit, omdat het uitzichtloos is én ik ook niet wil kapotmaken wat ik met mijn vriend heb
is hij het niet juist omdat het geen echte bedreiging is?

Je kunt over hem fantaseren wat je wil en het zo mooi maken als je wil, je weet namelijk niet hoe het echt is geweest maar wel dat het nooit iets echt kan worden
Was het een 'foute' jongen soms? En heb je die heftige gevoelens juist omdat een relatie met hem onmogelijk of heel moeilijk zal zijn?

Ik denk dat liselore wel een punt heeft; je maakt het in je hoofd veel groter en mooier dan het ooit kan zijn. Probeer voor jezelf eens uit te zoeken wat die andere jongen zo aantrekkelijk voor je maakt. Is het soms het gevoel van vrijheid en spanning dat je in een vaste relatie natuurlijk minder hebt?

Is hij niet eigenlijk een soort symbool voor bepaalde gevoelens en verlangens die je hebt?
Get over it! Leef gewoon verder.

Ik denk niet dat hij ook nog steeds met jou in zijn hoofd zit.

Ik denk niet dat een ex waarmee ik een haat/liefde relatie had, het verdient om mij 4,5 jaar bezig te houden....hell noh. Accepteer gewoon dat het niets is geworden en (nooit) zal worden en ga verder met je leven!
Leuk voor je vriend dit, dat jij met je gedachten bij heel iemand anders zit.

Waarom ben je dan samen gaan wonen als er al 4,5 jaar iemand anders in je hoofd rondspookt?

Zit je relatie wel echt goed? Anders zou je hier niet zo'n punt van maken en het je leven laten beheersen lijkt me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven