Ervaringen met Seroquel?

04-07-2010 15:55 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bipolaire stoornis en helaas gaat het de laatste weken weer richting depressie.

De vorige keer dat ik soortgelijke klachten had opperde mijn psychiater om Seroquel voor te schrijven. Vanwege de bijwerkingen - en omdat het juist weer bergopwaarts ging op dat moment - wilde ik er liever niet aan beginnen als het niet strikt noodzakelijk zou zijn.

Afgelopen week ben ik bij het GGZ geweest. Morgen een afspraak met mijn psychiater waarna we mogelijk met Seroquel gaan starten.

Ik heb begrepen dat je er ontzettend suf van kunt worden, maar dat dat weer over gaat.

Wat ik verder lees in de bijsluiter maakt me niet echt gerust.

Wat zijn jullie ervaringen, degenen die het medicijn gebruiken of gebruikt hebben?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Hoi,

Ik zal zelf ook even reageren.

Ik slik dit middel ook, ben er zo'n 2 of 3 jaar geleden mee begonnen omdat ik last had van ''druktes'' in mijn hoofd.

Langzaam omhoog gegaan, eerst met 25 of 50 (weet het al bijna niet meer) mg per dag. Dat ging oke maar wat nog niet voldoende. Op den duur zat ik op 650mg en dat was de max. Ja, ik ben in een korte tijd zo'n 50kg aangekomen -slik- ... Not nice dus. Kreeg ook erg last van gespannen kuiten maaaaar... het hielp !!!

En dat vond / vind ik eigenlijk belangrijk, dat iets helpt. Uiteraard baal ik van die 50kg erbij maar ik heb nu in ieder geval rust in mijn hoofd

Sinds een half jaar ben ik aan het afbouwen en dat gaat goed. Behalve 200mg naar 100mg.. dat is nog even een 'te' grote stap, dus ben weer even terug op 200. Het gaat nog steeds goed in mijn hoofd

Mocht je meer willen weten, dat mag altijd.

Liefs,
Mag ik nog even reageren?

Ik heb de 2e pagina namelijk niet gelezen :$ wilde gewoon snel antwoorden eigenlijk..

Afijn...

Ik lees iets over slapen haha en daar wilde ik ook op reageren.

Als ik SQ slik, zo rond een uurtje of 22:00 dan slaap ik niet lang daarna erg vast. Merk dat ik moe wordt omdat mijn benen dan erg zwaar worden. Heb wel moeite met opstaan, dus de wekker zetten is echt nodig. Als ik een aantal dagen geen SQ slik (wat eigenlijk wel moet, maar ik bijv. iets aan mijn avond of weekend wil hebben.. slik ik ze dus niet) en dan kan ik echt nachtenlang op zijn, ga ik naar bed en ben ik zo rond ''Christelijke tijd'' (dit is een grapje..oke ;) ) wakker.. Erg fijn!

Met dit middel rijd ik geen auto meer. Heb er de concentratie niet voor en wil het gewoon niet ivm de gele sticker..

Zo.. ik geloof dat dit ongeveer wel is wat ik wilde zeggen, nu dan

Liefs
quote:HeavenlyD schreef op 10 juli 2010 @ 23:33:

Mag ik nog even reageren?

Ik heb de 2e pagina namelijk niet gelezen :$ wilde gewoon snel antwoorden eigenlijk..

Afijn...

Ik lees iets over slapen haha en daar wilde ik ook op reageren.

Als ik SQ slik, zo rond een uurtje of 22:00 dan slaap ik niet lang daarna erg vast. Merk dat ik moe wordt omdat mijn benen dan erg zwaar worden. Heb wel moeite met opstaan, dus de wekker zetten is echt nodig. Als ik een aantal dagen geen SQ slik (wat eigenlijk wel moet, maar ik bijv. iets aan mijn avond of weekend wil hebben.. slik ik ze dus niet) en dan kan ik echt nachtenlang op zijn, ga ik naar bed en ben ik zo rond ''Christelijke tijd'' (dit is een grapje..oke ;) ) wakker.. Erg fijn!

Met dit middel rijd ik geen auto meer. Heb er de concentratie niet voor en wil het gewoon niet ivm de gele sticker..

Zo.. ik geloof dat dit ongeveer wel is wat ik wilde zeggen, nu dan

LiefsLijkt me niet verstandig dat je soms een paar dagen stopt met slikken. Juist door de regelmatigheid van het slikken word de werking bevordert.
Klopt klopt, al valt het misschien onder een stukje destructief gedrag? Nalatigheid? Slordigheid?

Maar, in ieder geval bedankt nog dat je het zegt (Y)

Liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven