boodschappen per week - kosten?

31-10-2007 12:35 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb diverse keren gehoord dat een gezin toe zou moeten kunnen met 50 euro per week plus een tientje per gezinslid. In ons geval dus 90 euro (ik, man, twee jongens van 4 en 2 jaar).

Wij redden dat lang niet altijd. We doen best luxe dingen zoals regelmatig eten halen of uit eten, maar dat reken ik niet bij de boodschappen.

Ik tel er wel dingen als drogisterij-spullen en de kapper voor de kinderen bij. En kattenvoer. En luiers en doekjes.

Ik heb in het verleden ook weleens meegepost over dit soort zaken.

Maar toch ben ik er nog niet helemaal uit. Ik ben nu bezig een standaard-boodschappenlijst op te stellen van wat wij wekelijks en voor sommige dingen maandelijks zoal nodig hebben.

Intussen ben ik heel benieuwd naar de lijsjes van anderen. Ik hoor en lees regelmaitg namelijk dat mensen het doen van 50 euro of nog minder per week. En dat wil ik dan graag eens echt zien, zwart op wit, want ik kan me er weinig bij voorstellen.

Wie heeft zin dit op te schrijven?!

xx lisa.
Wij zijn met zijn tweeen, roken niet, drinken niet maar zijn toch minstens 130 euro per week kwijt. Ik koop bij lidl en Plusmarkt en ben daar iedere week zo'n 70 euro kwijt, dan de slager ongeveer tussen de 25 en 35 per week, het is een keurslager, de bakker, de groentenboer en dan nog wel eens de drogist. Ik zou niet weten hoe je met 90 euro voor 4 personen boodschappen kan doen. Ik ga er wel vanuit en daar ben ik 100% van overtuigd dat we de euro als gulden moeten zien, dus wat eerst een gulden kostte, kost nu gewoon een euro.
Met zijn 2en ongeveer 40 euro per week. Maximaal.. maar we kopen ook geen chips frisdrank, koek, snoep , bier, wijn en sigaretten..
Rond de ¤120 per week, twee volwassenen en een baby. Zucht, dat moet goedkoper kunnen eigenlijk he. Nou is het hier (Ierland) wel duurder dan in NL, maar toch. Maar ik ben zo verknocht aan mijn eigen supermarkt, er zit hier ook een Lidl en een Aldi, maar het lukt me niet om daar de wekelijkse boodschappen te doen.
wij zijn met zn 2en en zijn minstes 100 per week kwijt tja..allebei rokers en vriendlief doet zware sport waar veel eten bij te pas komt ..
Het was altijd 120 euro maar vind het nu een sport om rond de 60 euro uittekomen met zijn 2 tjes !

Dit lukt nu een maand ,haal de boodschappen bij Lidl,of Digros

Sigaretten reken ik niet mee[partner rookt niet] ,en ga een keer per maand uit eten
tussen de 40 en 60 euro voor 2 personen.

bij ons ligt het er aan of we een verjaardag hebben of dat onze voorraadkast aangvuld moet worden of niet.

we halen alles bij de ah maar dan wel euro shopper alleen dingen zoals wasmiddel en kattenvoer de duurdere merken, vanwege een nieuwe wasmachine en een kat die niet tegen goedkoop voer kan(verwend ding:) ).

we hebben wel een tijdje bij de lidl geshopt maar dat vind ik om verschillende redenenen niets:

* drukte

* 2 kassa's op een hele winkel

* veel buitenlanders

* geen keuze in producten

* geen stellingen maar alles in dozen

* ziet er goedkoop uit

* super grootte verpakkingen(alleen gezinnen hebben hier iets aan)

we zijn gelukkig niets kwijt aan rook artikelen of drank(alleen verjaardagen).

drogisterij artikelen haal ik vaak bij kruidvat dat is goedkoper dan bij een supermarkt.

xxx
Vriendlief en ik zitten ook ongeveer op 50-60 euro per week. Zoals een eerdere poster al zei, geen snoep, koek, chips, etc, maar gewoon groente en fruit (tip: de markt!), melk, beleg, vlees, drankje, en rijst/pasta. En maar 1x in de week boodschappen scheelt enorm veel. Als ik tussendoor nog iets moet halen dan kom ik altijd met minstens 5 extra dingen weer thuis.
hoi,

wat leuk deze topic,

wij zijn met zn tweetjes en zijn rond de 120 en 130 euro kwijt per week
Hier tussen de 60 en 70 euro voor twee mensen.

Maar vriend eet ontzettend veel chips, snoep, koekjes en drinkt merk-fris. Daarnaast een Ben & Jerry's verslaving.

Allebei mogen we graag een speciaal biertje drinken en franse kazen eten.

Maar volgens mij zitten we nog binnen de marge van 50 euro plus 10 euro per gezinslid.
Wij (vriend, baby, kleuter en ikzelf) zitten gemiddeld op 100 euro per week.

En daar zit alles bij. Wij kopen bij de Supercoop. Luiers etc. overal waar ze id aanbieding zijn en brood koop ik altijd vers bij de bakker.

Wij roken niet, maar halen wel lekkere dingetjes en kopen ook wel zowel A als B merken.

Ik geloof wel dat als ik zou willen het goedkoper kan (B-merken, Aldi, fabrieksbrood, etc.)
quote:ernie1979 schreef op 31 oktober 2007 @ 13:21:

hoi,

wat leuk deze topic,

wij zijn met zn tweetjes en zijn rond de 120 en 130 euro kwijt per weekjesus hoe kan dat???
Wij zijn met ons drietjes en ik ben ongeveer 60 euro per week kwijt, soms 70.

Ik schrik wel van sommige bedragen die ik hier zie.
Natuurlijk kun je goedkoper boodschappen doen en de week doorkomen met minder geld, maar dan moet je volgens mij echt alleen het noodzakelijke kopen. (dus geen lekkere dingetjes voor tussendoor, alleen brood + beleg voor ontbijt en lunch, avondeten en wat fruit ofzo en verder veel water uit de kraan drinken lijkt me...)

Ik zag laatst dat programma van 'jouw vrouw mijn vrouw'. Een heel gezin moest daar rondkomen met 30 euro in 10 dagen. Die kinderen aten bijna elke dag friet... want ja, das goedkoop.

Ik denk dat het dus geheel ligt aan hoe 'lekker' je wilt leven en dat je duidelijke keuzes moet maken in dingen die je écht nodig hebt en dingen die je graag wil maar eigenlijk ook wel kunt missen.
Wij zijn per week ongeveer 140 euro kwijt aan boodschappen en daar zit alles bij in; voor twee volwassenen en twee kinderen van 10 en 13 jaar. Er worden geen luxe dingen gekocht, geen snoep, bijna geen frisdrank, alleen in het weekend. Als we eters hebben, zijn we nog meer kwijt. Nu ben ik wel een kookfreak en kook in het weekend altijd zeer uitgebreid; dat kost natuurlijk wel extra. Ik heb wel het idee dat alles wat duurder aan het worden is de laatste tijd. Voor minder lukt het mij echt niet.
Wij (ik, partner en 2 peuters) doen het met 75 euro per week, daar zitten luiers bij en gewoon alle boodschappen, incl. snoep/koek etc.

Wij halen 1x per week eten (friet/chinees ), dat doen we dan apart.

Inderdaad, 1 x per week boodschappen doen scheelt enorm, wij zijn verhuisd en hier zit de supermarkt wat verder weg, scheelt meteen!
quote:queenfan25 schreef op 31 oktober 2007 @ 13:09:

we hebben wel een tijdje bij de lidl geshopt maar dat vind ik omverschillende redenenen niets:

* drukte

* veel buitenlanders

* ziet er goedkoop uit

Even de Lidl verdedigen hoor

Drukte hangt af van tijdstip dat je gaat

2 kassa's? Das wel weinig ja, maar hier gewoon 5 hoor.

Veel buitenlanders....Huh??? Heb je daar werkelijk een probleem mee? Wil wel met je ruilen hoor, want hier komen af en toe de Tokkies voorbijschuiven.....

Keuze in produkten wordt bijna maandelijks groter.

Alles in dozen en ziet er goedkoop uit, tja, je betaalt dan ook niet voor de inrichting van de winkel, zoals bij de AH bijv.

Super grote verpakkingen? Nee hoor, normale verpakkingen, alleen niet hele kleine verpakkingen (geen halve broodjes of halve liter melk pakjes bijv.).

Tis duidelijk dat ik vaak bij de Lidl kom, maar ja, zit hier dan ook om de hoek En waarom zou je meer betalen, kan mijn geld wel beter besteden!

Ik ga eens even rekenen wat wij per week kwijt zijn, geen idee eigenlijk.....

tussen de 40 en 60 euro voor 2 personen.

bij ons ligt het er aan of we een verjaardag hebben of dat onze voorraadkast aangvuld moet worden of niet.

we halen alles bij de ah maar dan wel euro shopper alleen dingen zoals wasmiddel en kattenvoer de duurdere merken, vanwege een nieuwe wasmachine en een kat die niet tegen goedkoop voer kan(verwend ding:) ).

we hebben wel een tijdje bij de lidl geshopt maar dat vind ik om verschillende redenenen niets:

* drukte

* veel buitenlanders

* ziet er goedkoop uit

we zijn gelukkig niets kwijt aan rook artikelen of drank(alleen verjaardagen).

drogisterij artikelen haal ik vaak bij kruidvat dat is goedkoper dan bij een supermarkt.

xxxVeel buitenlanders?????? Ok, en wat is de relevantie tussen jouw koopplezier en buitenlanders? Ook 'ziet er goedkoop uit' vind ik dus echt een argument van niets. Ik zie namelijk het verschil niet tussen Lidl spullen & euroshopper AH spullen kopen? Het geeft alleen maar aan voor mij dat je oppervlakkig graag bij de AH wil shoppen voor het imago.
Wij zijn met z'n drieën en ik ben toch zeker ook wel 140 Euro per week kwijt. Hierbij zitten dan ook de kosten voor de (goede) slager waar ik eens in de zoveel tijd heenga; dan sla ik flink in en vries alles in porties in. Verder ben ik erg van de speciaalzaken: brood en vlees koop ik nooit bij een supermarkt en kaas meestal ook niet. Er gaat niks boven de boerenkaas van 'mijn' kaaszaakje!

Maar goed, ik hoef gelukkig niet elk dubbeltje om te draaien en kwaliteit gaat bij mij voor de prijs. Ik besef dat dit luxe is; maar dan wel luxe waar ik erg van geniet.

Aan de andere kant geven wij per jaar misschien 50 Euro uit aan eens een keer friet, pizza of chinees halen. Het is dus ook maar net waar jezelf voor kiest.
Wij geven met z'n tweeen tussen de 50-70 euro uit in de week. Het ligt er een beetje aan of we bezoek krijgen, hoeveel we thuis zijn enz. Ik koop wel bijv. een zak chips maar als die op is, is het op.
hmm interessant topic, heb sinds kort een gezamenlijke boodschappenrekening met mn vriend dus was al erg benieuwd hoeveel we nou eigenlijk uit zouden geven.. Kga het binnenkort eens uitrekenen. Ik geloof dat we nu met zn tweetjes zo ongeveer 90 euro per week uitgeven (incl. verjaardagskadootjes). Maar dat weet ik niet zeker.

Ik wil in ieder geval proberen voorlopig zo zuinig mogelijk te leven omdat ik flink moet sparen voor wintersport. 1 of 2 x per week boodschappen is een goede tip, scheelt ook nog tijd en moeite.

Als iemand nog meer tips heeft om zuiniger te leven, ik hoor het graag!!! Ben ook altijd erg benieuwd hoe mensen dat doen.

we halen alles bij de ah maar dan wel euro shopper

* veel buitenlanders

* ziet er goedkoop uit

xxxPff inderdaad, wat kortzichtig dit. De euroshopper is net zo duur als de lidl of de aldi, maar je winkelt daar dus voor het aanzien? Ik vind dat echt superkortzichtig. En dat er veel buitenlanders winkelen bij de lidl, wat is daar het probleem van? Ik zie dat niet echt. Ook aanzien?
Wij zijn met z'n tweeen en geven per week circa 40,- uit in de supermarkt, 10,- op de markt aan fruit, 10,- bij de kaasboer. Wij doen sinds kort ook 1x per week boodschappen en dat scheelt aanzienlijk! Geen overbodige dingetjes meer.
Voor 2 volwassenen en 2 kinderen (pubers) ben ik per week ongeveer 140 euro kwijt. Brood en kaas haal ik nooit bij de supermarkt, vlees ook liever niet. Ik hou erg van koken en eet misschien niet wat de doorsnee Nederlander eet. Vaak bijv. zoete aardappel, pompoen, vis, courgette, aubergine e.d. Dat zijn niet de goedkoopste producten. Ook altijd verse kruiden en veel fruit en kaas. Kant en klaar of mixen koop ik nooit, ik maak alles zelf. Ik vind het ook veel geld, maar ja, gezond en lekker vind ik wel heel belangrijk.
ik koop alles bij de lidl, aldi of op de markt en dit scheelt echt heel veel. Ben ongeveer 40 euro kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven