
Help! ik weet echt niet meer, wat te doen
dinsdag 13 juli 2010 om 14:50
Hallo allemaal,
Ik zit op het moment echt met mijn handen in het haar en weet totaal niet meer wat te doen. Ik hoop dat iemand mij tips kan geven.
Het verhaal:
Vorg jaar mei zijn ik en mijn partner verhuisd. En hebben een aantal meubilair stukken gekocht bij Neckermann.com. In eerste instantie ging het erg vlot met de bestellingen en werden ook snel afgeleverd. Mijn partner en ik hebben allebei een eigen klantnummer omdat wij een gescheiden rekening hebben. Hij heeft wat gekocht en ik heb wat gekocht.
De eerste termijn hebben we netjes betaald en zo volgde de tweede en derde termijn van betalingen. Nog steeds niks aan de hand.
De vierder termijn werd anders want we kregen van Neckermann een brief waarin stond dat, omdat wij op 1 adres wonen ook maar 1 klantnummer krijgen en alles werd op mijn naam gezet.
Hierin zijn we meteen in beklag gegaan en uitgelegt waarom we twee rekeningsnummer wilde behouden. Neckermann begreep dit en zou alles terug zetten.
Ze zouden alles terug zetten zoals het ervoor stond. Maar toen kwam het: ja we kregen onze eigen klantnummer terug maar mijn betalingen stonden bij mijn partner erbij geschreven. Na tien keer gebeld te hebben, kregen we een eigen contact persoon die het verder zou oppakken. Deze heeft het doorgestuurd naar de afdeling boehouden en wij zouden op de hoogte gehouden worden. Na een maand weer niks gehoord te hebbben hebben we gebeld en onze contactpersoon vertelde ons dat ze er nog mee bezig was. Na weer een maand niks gehoord te hebben zijn we weer in de telefoon geklommen en was onze contact persoon op vakantie, maar degene die we spraken zei dat we ons geen zorgen hoefde te maken en dat alles goed zou komen.
Vandaag weer gebeld ( na 1,5 maand) werkt onze contact persoon niet meer bij Neckermann. En word me doodleuk verteld dat ik maar een brief moet maken met mijn klacht ( alsof ik dat nog niet gedaan had) verder kon ze niks voor mij betekenen. Ze kon verder niet veel vinden in het systeem. En ze zag dat er een aanmaning gestuurd was omdat ik nog niks betaald hebt. Ik heb toen geprobeerd uit te leggen dat ik niks kan betalen als de rekening niet klopt, maar mevrouw van de Neckermann kwebbelde gewoon door het verhaal heen dat ik dat maar in de brief moet zetten.
Wat moet ik nu doen? ik kom geen steek verder met Neckermann en heb volgens mij al alles geprobeerd om het recht te trekken. Maar ik kom geen stap verder...
Ik zit op het moment echt met mijn handen in het haar en weet totaal niet meer wat te doen. Ik hoop dat iemand mij tips kan geven.
Het verhaal:
Vorg jaar mei zijn ik en mijn partner verhuisd. En hebben een aantal meubilair stukken gekocht bij Neckermann.com. In eerste instantie ging het erg vlot met de bestellingen en werden ook snel afgeleverd. Mijn partner en ik hebben allebei een eigen klantnummer omdat wij een gescheiden rekening hebben. Hij heeft wat gekocht en ik heb wat gekocht.
De eerste termijn hebben we netjes betaald en zo volgde de tweede en derde termijn van betalingen. Nog steeds niks aan de hand.
De vierder termijn werd anders want we kregen van Neckermann een brief waarin stond dat, omdat wij op 1 adres wonen ook maar 1 klantnummer krijgen en alles werd op mijn naam gezet.
Hierin zijn we meteen in beklag gegaan en uitgelegt waarom we twee rekeningsnummer wilde behouden. Neckermann begreep dit en zou alles terug zetten.
Ze zouden alles terug zetten zoals het ervoor stond. Maar toen kwam het: ja we kregen onze eigen klantnummer terug maar mijn betalingen stonden bij mijn partner erbij geschreven. Na tien keer gebeld te hebben, kregen we een eigen contact persoon die het verder zou oppakken. Deze heeft het doorgestuurd naar de afdeling boehouden en wij zouden op de hoogte gehouden worden. Na een maand weer niks gehoord te hebbben hebben we gebeld en onze contactpersoon vertelde ons dat ze er nog mee bezig was. Na weer een maand niks gehoord te hebben zijn we weer in de telefoon geklommen en was onze contact persoon op vakantie, maar degene die we spraken zei dat we ons geen zorgen hoefde te maken en dat alles goed zou komen.
Vandaag weer gebeld ( na 1,5 maand) werkt onze contact persoon niet meer bij Neckermann. En word me doodleuk verteld dat ik maar een brief moet maken met mijn klacht ( alsof ik dat nog niet gedaan had) verder kon ze niks voor mij betekenen. Ze kon verder niet veel vinden in het systeem. En ze zag dat er een aanmaning gestuurd was omdat ik nog niks betaald hebt. Ik heb toen geprobeerd uit te leggen dat ik niks kan betalen als de rekening niet klopt, maar mevrouw van de Neckermann kwebbelde gewoon door het verhaal heen dat ik dat maar in de brief moet zetten.
Wat moet ik nu doen? ik kom geen steek verder met Neckermann en heb volgens mij al alles geprobeerd om het recht te trekken. Maar ik kom geen stap verder...

dinsdag 13 juli 2010 om 15:00
Dat was ook mijn eerste reactie, dan betaal je je vriend toch gewoon? Of gaat het rentenpercentage soms omhoog, boven een bepaald bedrag? (ik gok ook maar wat).
En kan je niet een kopietje van je eerdere klachtenbrief doorsturen naar de mevrouw die vanaag gesproken hebt - ik neem aan dat je haar naam gevraagd hebt?
En kan je niet een kopietje van je eerdere klachtenbrief doorsturen naar de mevrouw die vanaag gesproken hebt - ik neem aan dat je haar naam gevraagd hebt?
dinsdag 13 juli 2010 om 15:00


dinsdag 13 juli 2010 om 15:04
quote:nietsdandit schreef op 13 juli 2010 @ 15:03:
ze werken je niet tegen, ze vragen of je het hele verhaal in een brief te vertellen... misschien wat omslachtig, maar dan doe je dat toch? en dan maar eens afwachten, grote kans dat ze het alsnog goed oplossenZe zei dat ze dan al gedaan had, een klachtenbrief - dus dan wordt het zelfs nog makkelijker, gewoon een kopietje van die brief naar de mevrouw van vandaag sturen/
ze werken je niet tegen, ze vragen of je het hele verhaal in een brief te vertellen... misschien wat omslachtig, maar dan doe je dat toch? en dan maar eens afwachten, grote kans dat ze het alsnog goed oplossenZe zei dat ze dan al gedaan had, een klachtenbrief - dus dan wordt het zelfs nog makkelijker, gewoon een kopietje van die brief naar de mevrouw van vandaag sturen/
dinsdag 13 juli 2010 om 15:05
quote:nietsdandit schreef op 13 juli 2010 @ 15:03:
ze werken je niet tegen, ze vragen of je het hele verhaal in een brief te vertellen... misschien wat omslachtig, maar dan doe je dat toch? en dan maar eens afwachten, grote kans dat ze het alsnog goed oplossenDit hebben we inmiddels al twee keer gedaan. Ik kan het wel blijven sturen maar tot op heden verander er niks
ze werken je niet tegen, ze vragen of je het hele verhaal in een brief te vertellen... misschien wat omslachtig, maar dan doe je dat toch? en dan maar eens afwachten, grote kans dat ze het alsnog goed oplossenDit hebben we inmiddels al twee keer gedaan. Ik kan het wel blijven sturen maar tot op heden verander er niks

dinsdag 13 juli 2010 om 15:07
quote:miss_understood schreef op 13 juli 2010 @ 15:03:
Impala, als je gewoon huisgenoten bent wel maar als partners?
Het is een beetje rare gang van zaken, dat wel.
HaLi, wat is nou precies het probleem want ik snap het niet zo goed?We kunnen niet meer terug naar 1 klantnummer, maar ik kan nu ook niks met mijn huisige klantnummer omdat de complete rekening niet klopt. En dan zou ik voor dingen betalen die ik niet gehad heb.
Impala, als je gewoon huisgenoten bent wel maar als partners?
Het is een beetje rare gang van zaken, dat wel.
HaLi, wat is nou precies het probleem want ik snap het niet zo goed?We kunnen niet meer terug naar 1 klantnummer, maar ik kan nu ook niks met mijn huisige klantnummer omdat de complete rekening niet klopt. En dan zou ik voor dingen betalen die ik niet gehad heb.