Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
@Keye: ik vind Robin leuk! Lekkere 'normale' naam die je toch niet veel hoort én internationaal is. Ruben vind ik ook een leuke naam, maar die hoor je veel vaker.
The time is now
hannelorez; Lode!! Vind ik een hele gave naam!

Mink vind ik overigens ook super leuk hoor. Eigenlijk dus allebei top!

Wat vind je verder van Mingus? en Mels?

Keye; Ruben vind ik zeker de mooiste, maar is inderdaad wel veel voorkomend..

Persoonlijk vind ik Robin niet zo, ook omdat het voor een meisje en een jongen kan. Ravi is wel redelijk.

Wat vind je van Wessel, Rhune of Rocco?
dank! denk dat ik het dan toch bij Lode hou..had ineens de laatste dagen Mink in mijn hoofd..

Mels vind ik op zich wel leuk maar klinkt wel behoorlijk als Els! ha ha En Mingus..heel leuk maar zo heet de zoon van mijn baas...

enne als je allang uit de meidennaam bent..dan wordt het gewoon een meid
quote:Banba schreef op 09 juli 2010 @ 15:38:

Ik zou dan voor Boris gaan. Ik weet niet hoe het landelijk is, maar het stikt hier van de Thijmens, Thijns en Stijns.In mijn groep (5-6 jarigen) zitten 3 jongens die Boris heten... Ik vind het een enige naam maar komt hier veel voor. Thijmen vind ik leuk en Tijn (zonder h) vind ik super; een lekkere stoere en frisse naam.
Bij Mink denk ik een beetje aan verMink... Niet zo'n hele leuke associatie.
quote:Selma Duim schreef op 13 juli 2010 @ 19:57:

[...]

In mijn groep (5-6 jarigen) zitten 3 jongens die Boris heten... Ik vind het een enige naam maar komt hier veel voor. Thijmen vind ik leuk en Tijn (zonder h) vind ik super; een lekkere stoere en frisse naam.Hier (westen van het land) stikt het ook van de Borissen en Thijmens en Stijns. Tijn komt vlgs mij minder voor (maar wordt wel vaak gebruikt als afkorting voor alle jaren 70 Martijns)...
vinden jullie ook niet dat de namen van jullie kinderen bij elkaar moeten passen?

dat je de naam van het 2e kind lekker uitspreekt met de naam van t eerste kind bijvoorbeeld...
ja namen moeten wel bij elkaar passen vind ik....maar zowel Lode als Mink passen wel bij de 2 lettergreep namen van zijn zusjes...

Zusjes hebben alleen een "kleur"naam maar kan geen goede kleurnaam voor een jongen verzinnen. Als het een meisje was geweest was het makkelijker dan hadden we haar Zilver genoemd.

Voor een jongen kom ik alleen op Bruin...maar ik vind het een beetje gezocht dus zielig!
Nou Brun? Voor een jongen? Is Zweeds voor bruin...

Of Azul? Spaans voor blauw.

Lode vind ik echt een hele gave naam, heb wel eens van een jongen gehoord die Lode heette en een broertje had die heette Kiet. Wat vind je daar dan van?

En van Flinn/Flint? Mels vind ik ook erg mooi.

Of wat vind je van Teije?
Wij verwachten ons 2e zoontje en ik ben op zoek naar een Russische jongensnaam.

Geen Nikolai of Alexander (al bezet ) of lelijke dingen als Vladimir etc.

Kom maar op!
Wat voor naam vind je dan bijvoorbeeld wel mooi liubi?

Misschien;

Adrian, Fedor, Lev, Maksim, Timur, Stas, Rolan, Melor, Miron, Ilya, Igor, Adam, Akim, Ivan, Kenya, Marlen, Yuri
quote:Catooo schreef op 14 juli 2010 @ 13:22:

Nou Brun? Voor een jongen? Is Zweeds voor bruin...

Of Azul? Spaans voor blauw.

Lode vind ik echt een hele gave naam, heb wel eens van een jongen gehoord die Lode heette en een broertje had die heette Kiet. Wat vind je daar dan van?

En van Flinn/Flint? Mels vind ik ook erg mooi.

Of wat vind je van Teije?Zo heeeee! Je bent echt goed met namen! Ik vind Kiet ook leuk maar het klinkt niet lekker met achternaam. Achternaam begint met L en dan die T ervoor...loopt niet lekker...Ik hou het maar op Lode. IK vind het alleen minder dat het wordt omschreven als een afkorting van Lodewijk..Dat vind ik nl. echt een stomme naam..Teije vind ik leuk als je een kind bent maar boven de 16 een beetje kinderachtig
quote:hannelorez schreef op 14 juli 2010 @ 09:36:

ja namen moeten wel bij elkaar passen vind ik....maar zowel Lode als Mink passen wel bij de 2 lettergreep namen van zijn zusjes...

Zusjes hebben alleen een "kleur"naam maar kan geen goede kleurnaam voor een jongen verzinnen. Als het een meisje was geweest was het makkelijker dan hadden we haar Zilver genoemd.

Voor een jongen kom ik alleen op Bruin...maar ik vind het een beetje gezocht dus zielig!

Lode is heel leuk.

Maar als je in de kleuren wilt blijven (ik neem aan dat de namen van je dochters dan is de richting van Rosa, Amber of Lila gaan?) vind ik voor een jongen de naam Idigo of magnus heel leuk!

Of anders nog:

kobalt

marijn

beau blue

bole

brass

cyan

duke

kijk verder maar even op deze lijst van engelse kleuren:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_colors
Magnus! is ook leuk...maar wat voor kleur is dat? engelse namen ben ik niet zo voor...gewoon een nederlandse naam die nog een beetje normaal klinkt in het engels

Vond op dit namensite (kleuren namen) nog wel Ube...klinkt ook wel leuk!
quote:Catooo schreef op 14 juli 2010 @ 15:46:

Wat voor naam vind je dan bijvoorbeeld wel mooi liubi?

Misschien;

Adrian, Fedor, Lev, Maksim, Timur, Stas, Rolan, Melor, Miron, Ilya, Igor, Adam, Akim, Ivan, Kenya, Marlen, Yuri

Bedankt! Daar zie ik hele leuke namen tussen staan!

Dacht zelf aan Yuri of Kyrill.
quote:hannelorez schreef op 13 juli 2010 @ 09:56:

zit met een dilemma! Welke naam vinden jullie leuker voor mijn zoontje (moet 1 dezer dagen geboren worden..help!) : Mink of Lode?

Kweet het is puur een smaak kwestie maar ik vind ze beiden leuk!Lode (maar misschien ben je inmiddels al wel bevallen...)
quote:Keye schreef op 13 juli 2010 @ 10:01:

We hebben tot nu toe; Ruben, Ravi, Robin.

Ik zou voor Ravi gaan, omdat deze naam het minst voorkomt. Ik houd wel van een beetje origineel.

Voor een jongen kom ik alleen op Bruin...maar ik vind het een beetje gezocht dus zielig!Misschien Denim?
@Hannelorez: ik zou voor Lode gaan. Nog een kleur erbij is misschien wel erg ver gezocht en dan lijkt het ook echt bij elkaar bedacht. Niet zo leuk, vind ik. En Lode vind ik echt een hele leuke naam!!!!
Man vindt voor een jongen bruno of arthur leuk, maar ik heb het niet zo op die "uu"-klank. Vincent vinden we allebei leuk, maar daar kennen we te veel van. Weten jullie leuke alternatieven?

Voorkeur: naam die beetje Nederlands klinkt en die je net zo uitspreekt als dat je hem schrijft.

Bruno (bruin)

Rufus (roodharig/rossig)

Midas (Gri. mythologie: Dionysius stond Midas toe een wens te doen. Midas wenste dat alles wat hij aanraakte, in goud zou veranderen)
quote:Ikbenelfje schreef op 14 juli 2010 @ 22:16:

Man vindt voor een jongen bruno of arthur leuk, maar ik heb het niet zo op die "uu"-klank. Vincent vinden we allebei leuk, maar daar kennen we te veel van. Weten jullie leuke alternatieven?

Vince / Fince

Finn
quote:Ikbenelfje schreef op 14 juli 2010 @ 22:16:

Voorkeur: naam die beetje Nederlands klinkt en die je net zo uitspreekt als dat je hem schrijft.

David

Daan

Stefan

Remco

Ivo
@MissShopping: dank voor je suggesties, maar die namen vind ik niet meer Nederlands.

@Keeprunning: ook dank, maar een naam die begint met een S wordt het niet ivm rare afkorting in combinatie met achternaam. Is overigens wel een leuke naam. En de andere vier namen komen allemaal voor (dichtbij) in onze vriendenkring...
Jullie zijn zo lekker bezig misschien heeft er iemand een geniaal idee voor een naam bij Nout

Roept u maar Nout en ................

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven