Werk & Studie alle pijlers

Nieuw sollicitatie topic

02-07-2010 11:50 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja. Daar zit ik weer. Vacatures zoeken.

Gisteren heb ik besloten dat ik niet meer wil werken waar ik werk. De motivatie ontbrak al enige tijd, en nu is het klaar. Ik kijk niet uit naar de aankomende tijd, waarin ik toch elke morgen de motivatie ga opbrengen om mijn best te gaan doen voor een functie waar ik niet mee verder wil. Dat is niet mijn stijl, mijn inzet en toewijding is altijd 110%, maar het is even niet anders. Ondertussen ga ik mijn kracht putten uit nieuwe sollicitaties, nieuwe dromen en nieuwe kansen.

En daar zit ik dan vandaag. De eerste dag van het Nieuwe-Zoeken. Ik heb iets moois gevonden, direct al de eerste dag. Sluit aan, is prachtig, biedt perspectief, ofwel: hebben!!!!!

Ik zit nu te "zwoegen" op mijn brief. Ik ga voor de ouderwetse aanpak: enveloppe en printen ( nee, niet schrijven met een veer!)

Nu de bewoording nog. Ik ben het kwijt. Buiten schijnt de zon, binnen wil het niet zo vlotten. Wie denkt even mee?

Als we uitgedacht zijn, stel ik voor om gewoon over te gaan op de rest van de bijbehorende sores als " wat wil ik, wie ben ik, wat kan ik, en wat doe ik".......
quote:magica schreef op 02 juli 2010 @ 13:10:

Ik ben een paar keer begonnen met: "xx, xx en xx zijn sleutelelementen in mijn loopbaan tot nu toe, en die elementen zie ik terug in de functie van..... bij ....." (vul voor xx in: beleid maken, organiseren, samenwerken, weet ik het wat).

Bij vier brieven vier keer uitgenodigd, dus blijkbaar werkt het Dat is een goede! Ik begin ook altijd mijn brief met een kort stukje over het bedrijf, wat mij er in aan trekt en dan noemen dat ik dus graag naar de functie solliciteer. Werkt blijkbaar wel, want ik wordt nog redelijk vaak uitgenodigd (maar tot nog toe zonder succes :( )
Hij is gelukt en al netjes op de post!

Heb er een korte goede en gerelateerde beschrijving van iets wat ik ooit gedaan heb als introductie bij gedaan en dit direct doorgelinkt naar mijn interesse in de vacature, waarna ik direct heb beschreven wat ik voor het bedrijf kan betekenen ! Ben er erg tevreden over!
Gut..sounds like my life.

Tik plichtsgetrouw ongeveer 3 brieven per dag. Gek genoeg krijg ik de meeste positieve reacties op brieven waarbij ik met mijn hand voor mijn ogen op 'send' druk. Ook al zie ik er achteraf een dikke 'spelvout' in staan.

Kop d'r voor en gewoon blijven sturen. Op den duur heb je bingo...denk ik. Ben ook alweer een tijdje bezig.
Veel succes!!!

Ik ga ook weer beginnen.

Ben net een maand aan het werk, met plezier maar helaas sta ik nu op straat. Het pand waar ik werkte is afgebrand.

Vanuit het hoofdkantoor van mijn werkgever zijn ze op zoek naar een oplossing maar dat kan wel even duren.

Ik zit er totaal niet op te wachten om nu wéér thuis te zitten of overgeplaatst te worden naar Grubbekutteveen.

Van mijn collega's ben ik de enige met een eigen huishouden dus ik heb nu meer moeite met het thuiszitten dan dat zij dat hebben.

Ik heb het er moeilijk mee.

Voor ik hier aan het werk kwam heb ik een maand thuisgezeten, de baan die ik ervoor had was lichamelijk zo belastend dat ik na vier dagen al af moest haken. Maakt niet zo'n indruk in je proeftijd.

Ik dacht rust te hebben gevonden in een leuke baan maar helaas was het van korte duur.
quote:Kuzu schreef op 06 juli 2010 @ 13:45:

Veel succes!!!

Ik ga ook weer beginnen.

Ben net een maand aan het werk, met plezier maar helaas sta ik nu op straat. Het pand waar ik werkte is afgebrand.

Ik dacht rust te hebben gevonden in een leuke baan maar helaas was het van korte duur.

Balen zeg!!

Maar..het kan toch nog goed komen? Word je trouwens wel gewoon doorbetaald?
Vanmiddag een workshop ( verplicht ) gevolgd bij werkplein, en tevens een gesprek met mijn work coach. Ik hoop dat ze iets voor mij kan betekenen want ik vond ze nu niet erg doortastend.
@RosieQ:

Hoe het met betaling zit weet ik niet.

Daar zijn ze op het hoofdkantoor nog mee bezig.

We zouden in de loop van deze week meer horen.

Omdat ik nog in mijn proeftijd zit ben ik niet al te gerust op plaatsing binnen een andere vestiging, wat sowieso niet al te makkelijk wordt aangezien het een franchise ondernemer is waarvoor ik werk.

Morgen m'n eerste gesprek.
Even een bump,

Sha_la nog een reactie gehad n.a.v. je sollicitatiebrief ?

Ik overweeg om tijdelijk voor Icare aan het werk te gaan hier in het dorp, ben ik toch bezig en ik hoop dat toekomstige werkgevers zien dat ik wel door kan pakken ondanks dat dit niet mijn werkgebied is.
@Arion; nee, nog niet. De deadline was afgelopen maandag, ben nog wachtende....
quote:Sha_la schreef op 14 juli 2010 @ 20:28:

@Arion; nee, nog niet. De deadline was afgelopen maandag, ben nog wachtende....Spannend, ik duim voor je.
Een goed geschreven brief, tikkeltje officieel, zonder taal, stijl en spellingsfouten werkt nog altijd het beste volgens een aantal onderzoeken. Trouwens, uit een recent onderzoek is naar voren gekomen dat er eigenlijk niet zo erg naar de brief wordt gekeken, maar meer naar het CV. Als die niet netjes is of niet aanspreekt, dan heb je al verloren, hoe goed je brief ook is.

Ik open nog steeds met; Naar aanleiding van uw advertentie in de xx van 'datum' solliciteer ik naar de functie van xxx in uw bedrijf.

Daarna voorstel alinea, motivatie, iets meer over jezelf en afsluiten met: Graag zou ik mijn sollicitatie toelichten in een persoonlijk gesprek.

Ik word zelden niet uitgenodigd. (Heb nu al 7 jaar vaste baan, maar heb nog vaak brieven geschreven voor man, vrienden, bekenden...)
Volgende week voorlopig weer aan het werk, niet mijn vakgebied maar wel aan de slag en het betaald niet slecht dus vooruit maar.

Aangezien ik 23 jaar als zelfstandige werkzaam was heb ik in de afgelopen 3 jaar na mijn echtscheiding nog weinig rechten opgebouwd inzake ww uitkering. Ik heb dus niet te veel noten op mijn zang en kijk onderwijl weer verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven