Snap het niet meer!

14-07-2010 23:13 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou.. na lang nagedacht zou ik toch even graag mijn verhaal willen doen, want ik kom er zelf niet uit.

Mijn ex en ik hebben na een relatie van 9 maanden een einde gemaakt aan onze relatie na een moeizame relatie gehad te hebben.

We hebben elkaar op hyves leren kennen. Zijn beide biseksueel en in het begin was het meer op vriendschappelijk niveau, maar uiteindelijk voelde we ons tot elkaar aangetrokken en is het een relatie geworden.

In het begin was het al gelijk moeizaam. We waren beide hard 2 get en om alles een aan het draaien. Ook in de 2e week dat wij een relatie hadden, kwam haar jaloezie probleem al om de hoek kijken. Ik kreeg een telefoontje van een vriendin en gelijk ging ze stug doen. Ik heb haar daarop aangesproken waarna ze zei dat ze moeilijk was omdat ze niet wist hoe ze zich moest gedragen omdat ze verliefd op mij was.

Ook kon ze het met mijn ouders niet vinden, door haar arrogante houding naar hun toe. Voor haar was het ook niet makkelijk, want me moeder had moeite te accepteren dat ik een relatie kreeg met een vrouw en dit voelde zij natuurlijk aan. Ook vroeg ze altijd heel veel aandacht van mij op bijvoorbeeld mijn verjaardag. Zij ging drama maken waarna alle aandacht op haar gericht was. Vrienden van mij vonden dit natuurlijk helemaal niets en hebben mijn ouders erop aangesproken. Vriendinnen merkte dat ik veranderd was en wouden dit delen met mijn ouders. Vanaf dat moment mocht zij niet meer in mijn ouderlijk huis binnen. Elk weekend zag ik haar en dan moesten we logeren in hotels, wat een grote druk op mij was. Uiteindelijk heb ik besloten uit huis te gaan en op mezelf te gaan wonen, omdat ik merkte dat anders de relatie sowieso stuk zou lopen.

Op het moment dat ik uit huis ging ontstonden er veel problemen tussen ons. Ze was extreem jaloers en achterdochtig. Sommige vrienden van mij die een negatief oordeel over haar hadden daar ging ze moeilijk over doen en achterdochtig over doen. Ook waren er vaker beschuldigingen naar mij toe dat ik vreemd ging, terwijl dat absoluut niet het geval was. Ik had ook mijn fouten, want ik reageer vaak defensief wat iets uit het verleden is en daar stoorde zij zich weer aan.

In de moeilijke tijd dat ik uit huis ging, heb ik een week moeten logeren bij een vriend in Almere, omdat ik nog geen eigen woonruimte had. Op dat moment werd ze alleen maar lastiger en lastiger. Een vriendin van me werd het teveel en sprak haar aan op msn en noemde haar psyco, omdat ik in een moeilijke periode zat en zij ook nog moeilijk deed. Ik kon het er niet bij hebben op dat moment. Vanaf dat moment is het alleen maar slechter en slechter gegaan. Als we smste, was het altijd negatief. Toen woonde ik net op mijn kamer toen kreeg ik een telefoontje van haar. Dat ze niet wist of ze verder wilde gaan met mij. We hebben toen besloten om een break te houden, maar niet met het woord break want dan was het te misschien te geforceerd. Ik heb daar toen op toegestemd, ondanks dat ik haar niet kwijt wou. Ik wist dat dit nodig was, want anders ging het alleen maar slechter.

Na 2 weken gingen we samen oud en nieuw vieren met vrienden. En een vriend van ons zoende mij perongeluk op mijn mond waarna weer grote drama ontstond. Het was zo'n erge ruzie geworden dat ze mijn koffer van de trap heeft gegooid en ik uit woede de uitspraak "je gaat zien, je weet niet wie je voor je hebt" heb geplaatst. Beide bleven we slapen, maar niet bij elkaar. De volgende dag gingen we praten en wist ze niet of ze nog met mij om wou gaan. Ik heb toen gezegd dat ze maar na moest denken erover en dat ik het zou accepteren als ze besloot mij niet meer te willen zien. De 2 dagen die volgden heb ik weinig contact gehad. Daarna kwamen smsjes dat ze het me vergaf en dat ze gedroomd had naar op visite te komen. Ik heb haar toen eerlijk gezegd dat ik nog gevoelens voor haar had, waarna ik antwoord kreeg dat als ik haar zou verleiden in mijn huis ze of mij "keihard zou nemen" of gelijk weg zou gaan en dat dat haar beide geen juiste oplossingen leken. Uiteindelijk maar weer een stap terug genomen en toen kwamen haar flirterige smsjes weer tevoorschijn.

Ze is toen na een week op viste gekomen en toen zijn we weer intiem met elkaar geweest. De volgende dag gingen we uiteten en heb haar toen gezegd dat ik geen lustobject wil zijn waarna ze zei dat ze van me hield. We zijn toen weer een relatie aangegaan onder de voorwaarde dat zij minder jaloers zou zijn.

Maar integendeel, het jaloezieprobleem leek zich te verergeren. Ze ging alles overanalyseren en mensen die te dichtbij mij stonden ontstond drama over. Ook heeft ze toegegeven mij te kleineren omdat ze zelf onzeker was over mijn gevoel voor haar. Dit heb ik haar toen vergeven. Een keer ook ontstond er een misverstand ergens over waarna ze zei dat mij wel op me woorden pakte.

We zijn naar Parijs geweest en hier was alles perfect, ook toen we terugwaren heeft het een tijd perfect gegaan.

Na een aantal weken begon het gedrama weer. Ze ging overal een probleem van maken, overanalyseren, achterdochtig zijn enz. Het maakte mij emotioneel kapot. Ik probeerde haar een tijdje te pleasen, maar hier ging aan onderdoor. Ik merkte op intieme momenten dat zij het niet aanvaarde als ik seksuele dingen bij haar deed maar zij wilde het wel bij mij doen. Ik werd hier erg onzeker door, en heb gevraagd of er soms iets was waarna ze altijd met smoesjes kwam. Vaker kon ik niet eten, omdat ik me onbegrepen voelde en machteloos. Zij zat dan gewoon tegenover mij te eten alsof er niets aan de hand was. Heb haar toen rechtstreeks gevraagd of ze nog wel verder wou met mij en dat wou ze. Heb haar ook gevraagd of ze nog gevoelens voor mij had en die bevestigde ze ook te hebben. Naderhand merkte ik dat ze ook niet meer het weekend wou langskomen en liever dingen met vriendinnen wou gaan doen.

Toen dit 3keer was voorgevallen heb ik haar voor de keuze gesteld of 100% voor mij te willen gaan of niet. Zij antwoorde dat ze 80 of 90% voor me wilde gaan maar niet voor 100%. Ook heb ik gezegd dat ik merkte dat ze afstand van mij nam en zij zei dit te begrijpen. Na dit gesprek heb ik een sms gekregen van haar dat ik altijd een speciaal meisje voor haar zou zijn en dat als het echte liefde is het wel weer terugkomt maar dat ze op dit moment te onzeker was over haar toekomst en dat ze daardoor ook niet zeker was in een relatie. De volgende dag volgde een msn gesprek waar ze flirterig gedrag vertoonde en herrineringen ging ophalen. Ook zei ze tegen mij dat als ik wilde daten dat maar moest doen maar dat zij het niet deed, omdat haar hart nog steeds bij mij lag ook al zou ik dat niet geloven. Steeds bleef het sms contact voor het slapen gaan. Als ik niet optijd reageerde ging ze weer smsen waarom ik niet terug stuurde.

We hebben daarna afgesproken om samen naar het strand te gaan. Toen ik in bikini lag kreeg ik de opmerking van haar "wat zie je er spannend uit". Ik reageerde hier niet op, want vond het ongepast omdat we relatie verbroken hadden. Ook probeerde ze nog steeds in mijn telefoon te kijken als ik aan het smsen was. Een koud glas Icetea tegen mij aanhouden. Ze vond het ongemakkelijk om te vragen of ik haar wou insmeren. Dit heb ik gedaan. Toen ik ditzelfde aan haar vroeg zei ze dat dit niet nodig was omdat het wel door de wind zich verspreidde. Ook zette ze een nagel in mij en toen ik haar daar naar vroeg zei ze dat ze uitschoot, terwijl ze gewoon normaal naast mij lag op een andere stoel nota bene. Ik zei dat dat smoesjes waren en toen reageerde ze dat ze wou kijken hoe scherp haar nagel zou zijn. Uiteindelijk zijn we beide naar ons eigen huis gegaan en kreeg ik een sms met daarin: "vond het wel gezellig met je, is nu toch anders tussen ons. Weet dat ik wel om je geef". Ik haar teruggestuurd dat ik ook nog zeker om haar geef en het ook gezellig vond. Ook ging ze smsjes sturen met "kusje voor jou sexy". 1 dag later wou ze weer afspreken maar dit is uiteindelijk niet doorgegaan omdat ze zich had verslapen.

Vanaf dat moment is het weer bergafwaarts gegaan en ging ze msn displays zetten met vriendinnen, om reactie van mij uit te lokken. Als ik dan offline weergeven ging, ging ze die foto weer naar een normale foto switchen. Ook sprak ze me aan op msn en ging dan als ik dingen vroeg kortaf reageren (ja, nee, misschien). Ik heb haar later een sms gestuurd dat ik haar wel miste. Zij ging hier niet op in en die ochtend erna ging ze weer lief doen zoals "kusje voor jou honey". Diezelfde avond had ze opeens op haar msnnaam staan: "can''t replace you but i can get an upgrade". Ik haar gevraagd of ze haar upgrade al had gevonden. Toen reageerde ze dat niet over mij ging maar dat het gewoon een tekst was van facebook die zij mooi vond. Ik vond dat nogal disrespect naar mij toe overkomen en heb haar dat ook gezegd. Ze bleef ontkennen dat het iets met mij te maken had en ik moest er zelf mijn conclusie maar uittrekken. 2 dagen later kreeg ik een sms van haar want ze wist dat ik uitging en toen vroeg ze hoe het was. Ik heb daar normaal op terug gestuurd en gezegd ik het naar mijn zin had. Toen hoorde ik niets meer van dr.

Later had ik ook een foto van die avond gezet en toen ging zij ook een foto van meiden zetten. Sprak ze me aan met: Leuke foto. Ik gevraagd of alles verder goed met der ging. Zegt ze: "jahwel" en weer einde gesprek.

Ook moest ze me laatst melden dat ze naar zo een vrouwenfeest was geweest en dat ze met de allermooiste meiden daar was, dan denk ik waarom dat melden?

Ze blijft me aan spreken op msn maar dan weer kortaf doen als ik reageer.

Ik wil haar terug, ook al weet ik dat mijn verstand iets anders zegt. Maar wat denken jullie als jullie mijn verhaal lezen wat zij wilt? Ik weet het niet meer, vind het nogal tegenstrijdig.

Ze zij toen ik haar voor de keuze stelde dat ze als vriendinnen verder wil gaan, maar vind dit geen vriendschappelijk gedrag.

Ik blijf zo in onzekerheid, maar durf het ook niet goed te vragen omdat ik weet dat ze gaat ontkennen mij terug te willen terwijl de acties van haar zeggen dat ze nog steeds met mij bezig is.

Alvast bedankt voor reactie!
Wat een moeilijk gedoe. Heb je zelf echt zin om hier nog energie in te steken. Laat gaan, hier heb je niks aan.
Alinea's pleaze?!
Wat een lap tekst. Is er ook een samenvatting?
Hey Haley,

Ik weet dat het moeilijk is. Het lijkt alsof ze continu spelletjes speelt. Anderzijds heb ik dit gevoel nooit gehad en wil ik verder met haar ondanks dat ik weet dat het een moeilijke relatie is omdat zij haar issues heeft.

Gevoel is vaker sterker dan verstand.
alinea's gezet ;)
Ik ben het eens met Haley, dit klinkt verre van een liefdevolle relatie.

Het is leuk als je het romantisch hebt tijdens een weekendje weg, maar het is veel belangrijker dat je het gewoon thuis fijn met elkaar hebt. En ik lees dat nergens in je bericht. Zoek iemand die je een fijn gevoel geeft en je juist zelfverzekerder maakt ipv onzeker, dat is wat echte liefde met je doet.
Gebeurt me niet vaak, maar ben ook halverwege afgehaakt. TO ben je Belgisch) (niet dat het er wat toe doet maar gezien taal en lang van stof zijn en = dus minder reacties) vermoed ik.

Voor nu teveel om te lezen. Miscchien je TO wat minder gedetailleerd aanpassen.
Nummerzoveel,

Zeker hadden we ook onze leuke momenten. Was niet altijd drama. Maar weet van haar dat ze een onzeker persoon is. Ben nog nooit zo gek op iemand geweest wat ik eerder al aangaf. Maar weet gewoon niet wat zij wilt. Daarom heb ik dit bericht geplaatst, of jullie dit herkennen en of jullie mij kunnen helpen hoe het overkomt wat zij doet en wat zij nu nog wilt. Want ik krijg er geen hoogte meer van.

Weet dat veel mensen zouden zeggen kap het af, maar is niet zo makkelijk als gezegd.
quote:JoyceM1 schreef op 14 juli 2010 @ 23:13:

In het begin was het al gelijk moeizaam. We waren beide hard 2 get en om alles een aan het draaien. Ook in de 2e week dat wij een relatie hadden, kwam haar jaloezie probleem al om de hoek kijken. Het was vanaf het begin al geen leuke relatie. Waarom zou je daar in vredesnaam nog langer mee doorgaan?
Is het een VV relatie?
Gewist.

Het modereerbeleid van]Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
thee,

Waarom het zo gedetailleerd is, is omdat ik hoop dat jullie een goed beeld kunnen vormen.
Gewist.

Het modereerbeleid van]Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:JoyceM1 schreef op 14 juli 2010 @ 23:24:

Gevoel is vaker sterker dan verstand.En met de leeftijd komt veelal het besef dat je jezelf een heleboel ellende en verdriet bespaart door in sommige situaties (en dit is er één van!) met je verstand te handelen. Neem van mij aan dat je in deze relatie nooit gelukkig gaat worden...
Thee,

Is inderdaad een V/V relatie.

Capibara, waarom ik in deze relatie bleef?

Omdat ik van haar hou en omdat ik dit gevoel nooit eerder heb gekend.
Even ter duidelijkheid:

Ik ben niet meer in deze relatie maar zou graag willen weten waarom jullie denken zij zo is en wat zij verder wilt als jullie dit zo lezen.
Je vraagt wat wij denken dat zij denkt? Wij kennen haar niet, dus dat is lastig te zeggen. Maar op basis van alles wat jij erover schrijft denk ik dat ze gewoon niet gek op je is.
quote:JoyceM1 schreef op 14 juli 2010 @ 23:38:

Even ter duidelijkheid:

Ik ben niet meer in deze relatie maar zou graag willen weten waarom jullie denken zij zo is en wat zij verder wilt als jullie dit zo lezen.

Waarom ze zo doet: ze mist de aandacht die ze van jou kreeg, ze is beledigd omdat ze niet meer geadoreerd wordt door je

Wat ze verder wil: jou net zo'n rotgevoel geven als ze zelf heeft (alleen komt haar rotgevoel niet door jou maar doordat ze met zichzelf in de knoop zit).

tot zover mijn amateurpsychologie en bij deze nogmaals: laat gaan, je wordt niet gelukkig in deze relatie
Ik snap dat jullie haar niet kennen en daarom niet een volledig oordeel kunnen geven.

Alleen heeft ze echt veel emoties laten zien, iets wat zij bijna nooit doet. Dus om te zeggen dat ze niet gek op mij is, daar twijfel ik aan.

Het is echt zonde. Ze is echt een heel mooi meisje en ze hoeft echt niet onzeker te zijn. Ze is model - promogirl voor auto's. En dan zo onzeker? Ik vat hem niet.
quote:JoyceM1 schreef op 14 juli 2010 @ 23:38:

Even ter duidelijkheid:

Ik ben niet meer in deze relatie maar zou graag willen weten waarom jullie denken zij zo is en wat zij verder wilt als jullie dit zo lezen.Als ik lees wat voor rare dingen ze nog steeds doet en hoe jij je daardoor uit het lood laat brengen kun je het contact maar beter helemaal verbreken. Als je haar niet meer ziet, hoort, leest dan hoef je je ook niet meer druk te maken om haar. Loslaten!
Capibara,

Begrijp wat je zegt maar ik hoop toch nog dat het uiteindelijk goed gaat komen. En dat wij weer bij elkaar komen uiteindelijk.

Raar voor de buitenwereld misschien, maar dit zijn mijn gedachtens erover.
Waarom zou je dat willen? Je klinkt nu niet bepaald of je zo gelukkig was met haar. En als zelfs je omgeving merkt dat je veranderd bent door haar (en niet ten goede!) dan is er toch wel iets mis. Je hoort niet te veranderen door iemand; een partner moet je accepteren zoals je bent. Als ze dat niet doet is ze geen geschikte partner voor je.

En van al dat aandacht trekken wat ze doet zou ik trouwens echt de kriebels krijgen. Zó kinderachtig, is ze nog maar 13 of zo?
Waarom ik haar zou terug willen?

Was wel gelukkig toen ik met dr was ondanks de negatieve dingen.

Denk ook dat het heeft meegeholpen dat zij in het begin zo ontzettend hard 2 get was. Normaal hoef ik niet veel te doen voor iemand. Krijg best veel aandacht (klinkt arrogant) maar dit heeft wel meegespeeld denk ik.

Ze is 22. Maar waarom zou ze die aandacht trekken? en dan aantrekken en afstoten. Want dat is wat ze doet toch?
@Joyce

Ik snap niet waarom je hier post eigenlijk. Je hebt een relatie gehad die niet goed zat en die relatie is nu over omdat het dus niet werkte. Vervolgens vraag je aan ons wat wij er van vinden, en dat vertellen we je, en dan zeg je dat wij het verkeerd zien.

Wat verwacht je precies van ons? Had je verwacht dat wij je hadden verteld dat je er wel helemaal voor moet gaan? Met iemand die zelf duidelijk zegt dat zij niet helemaal voor jou wil gaan? Jij bent toch potverdorie wel meer waard? Je bent veel te jong om vast te houden aan een liefde die niet werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven