Werk & Studie alle pijlers

Twee banen combineren

15-07-2010 12:08 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ook 2 banen en kan dit goed combineren?

Ik ben van plan om te gaan solliciteren bij een baan voor ongeveer 16 tot 24 uur. Bij mijn huidige baan werk ik ook ongeveer 16 - 24 uur, dit is per week verschillend (contract van minimaal 8 uur met geen max). Met een beetje puzzelen (en flexibiliteit van beide werkgevers..) kan ik precies uitkomen op ongeveer 40 uur (meer lukt bijna niet, omdat de banen beiden van ongeveer 8.30 - 17.00 uur zijn of halve dagen bijvoorbeeld van 13.00 - 17.00 uur). Het gaat om banen in de (paramedische) gezondheidszorg

Ik wil supergraag bij beide banen werken, zodat ik van mijn zaterdagbaantje af kan waar ik al minstens 10 jaar werk. Niks mis mee op zich, maar wil ook wel eens een heel weekend vrij!

Ook zou ik met 2 contracten (8 uur en 16 uur) eindelijk eens kunnen kijken om een hypotheek rond te krijgen met mijn vriend, die werkt 38 uur.

Alle verhalen zijn welkom, succesvol of niet
Ik vraag me af hoe je dit wilt gaan doen? Bij baan 1 (huidige baan) werk je 16-24 uur, per week verschillend. Bij baan 2 (waar je wilt gaan solliciteren) zul je ook 16-24 uur gaan werken. Opgeteld kom je maximaal uitop 48 uur, dat past niet in een normale werkweek, dus hoe ga je dit oplossen? Zo te lezen heb je geen vaste dagen bij baan 1, en zal dit bij baan 2 ook wiselend zijn.

Vraag me af of een baas blij is met iemand die zo heel flexibel is, terwijl ze gesolliciteerd heeft naar een baan met flexibele uren. Zou ik dus in het gesprek wel naar voren laten komen.

Is het geen optie om dit te bespreken met baas van baan 1? Er is geen mogelijkheid tot uitbreiding van uren? Of vaste uren?
Thanks voor je reactie.

Het is zo dat ik bij baan 1 niet standaard elke week dezelfde dagen werk, zo werk ik bijvoorbeeld in de even weken op maandag...en zou ik bij baan 2 mijzelf kunnen aanbieden voor de oneven weken op de maandag.

Ja hoe flexibel zij zijn, dat moet inderdaad goed besproken worden (mocht ik aangenomen worden natuurlijk)

Met baas van baan 1 ga ik na de zomervakantie praten over 'eventueel' meer uren, maar omdat ik nu onder andere een collega vervang die ziek was en na de zomervak terug komt, vrees ik dat er weinig uren voor mij over blijven. Wel zijn er veel losse projecten waar ik nog op ingezet kan worden..... maar die uren krijg ik niet op papier... Dus wat zekerheid met baan 2 van 16-24 uur erbij zou lekker zijn.

p.s. ik werk al een jaar bij baan 1 alszijnde 'verangerster/waarneemster' en wil graag vastigheid, vandaar dat ik baan 2 erbij wil voor wat vaste uren 'op papier' en meer zekerheid qua inkomsten.
2 banen met die wisselnde uren is echt slopend en het gaat gebeuren dat je te laat gaat komen of dingen door elkaar haalt. En dan zijn allebei de werkgevers niet meer tevreden over je terwijl je wel je stinkende best doet.

Ik heb het zelf ook een paar jaar gedaan en ben bij allebei de werkgevers met een rotgevoel weggegaan.

Nu werk ik weer bij mijn oude zaterdagbaantje, helaas weer op zaterdag, maar doordeweeks 4 uur per dag.

Ik heb nu wel minder geld, maar de rust doet me zoveel goed en wat het ergste is,omdat ik 2 banen had moet ik nu ineens 1200 euro belasting betalen over vorig jaar en het jaar daarvoor ook 1000 euro, dus achteraf heb ik heel wat uren voor niks gewerkt, laat staan wat het heen en weer reizen me gekost heeft.

Voor je hypotheek kan je het beste ook 1 fulltime baan en 1 part-time baan opgeven, want je weet nooit of 1 of allebei je banen ineens ophouden.

Echt mijn advies is, doe het niet!
Die belasting snap ik niet Troeta? Je mag bij je tweede baan toch juist geen loonheffingskorting toepassen en als je niet heel veel verdient krijg je een bak te veel betaalde belasting terug?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik bekijk het even van de kant van de werkgever / leidinggevende / roostermaker.

Iemand met 2 banen is per definitie minder flexibel dan iemand met 1 baan. Dat klinkt misschien logisch maar soms verkijken mensen zich hier behoorlijk op. Bovendien ben je voortdurend met je agenda in de weer om te puzzelen of alles wel klopt en past. Mijn eigen ervaring is dat het behoorlijk zwaar is. En dat is mijn eigen ervaring met 2 banen.

Als leidinggevende / roostermaker heeft het ook niet mijn voorkeur. Ik werk ook in de gezondheidszorg, en bij ons werk je altijd in de onregelmatigheid, dat is helemaal een gepuzzel. En je kan als werkgever best enigszins flexibel zijn en je werkgevers tegemoet komen maar ik weet uit ervaring dat dat niet altijd eenvoudig is.

Groeten,

NannieB
Ik heb ook 2 banen!

eentje in de zorg voor 26 uur per week, maar aangezien dit onregelmatig is werk ik hier nooit op vast dagen en ook in de weekends.

Mijn andere baan is op flexpool-basis. Ook geen vaste uren dus en ook geen vaste dagen.

Voor mijn 1e baan heb ik een kwartaalrooster. Voordat dit gemaakt wordt heb ik soms al opdrachten staan voor mijn 2e baan. Die kan ik dan "vrij" vragen.

Als het kwartaalrooster er al is en ik krijg aanvragen van mijn 2e baan is het afhankelijk of ik vrij ben die dag.

Dit werkt op zich goed. Ik kom altijd aan mijn uren (ook al is 2e baan flexpool op 0-uren basis, ik heb dit salaris wel nodig). Het enige nadeel is dat ik soms weken maak van 60 uur en de andere week maar 16 uur werk. De verdeling is dus niet helemaal netjes, maar ja..... het is zo leuk om deze 2 banen te combineren dat ik dat voor lief neem!
Ja die belastingfout heb ik vorig jaar al gemaakt! In 2009: 2 stages, daarna een baan en bijbaantje op zaterdag......resultaat: 900 euro belasting terug betalen. Die fout maak ik niet meer!

Ook is het zo dat er niet een roostermaker bij ons is, bij baan 1 heb je wel wat vaste dagen waarop je zeg maar 'spreekuur' draait, de mensen komen op afspraak, dus lang van tevoren weet je wanneer je moet werken.

Bij baan 2 zou ik samen komen te werken met 1 andere collega samen, en het is intern, dan maakt het op zich niet uit of je nou op maandag komt of op dinsdag, de bewoners lopen niet weg :-)

Beide banen zijn trouwens met een jaarcontract en de reiskosten worden vergoed dus dat is het probleem niet.

Ik denk dat ik er voor ga, heb er namelijk wel enorm zin in!! Ik denk dat ik er gelukkiger van wordt, dan dat ik nog vele zaterdagen moet werken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven