Geld & Recht alle pijlers

Fooi kapper?

15-07-2010 20:24 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geven jullie altijd fooi aan de kapper? en zo ja hoeveel?

Ik vind dat altijd zo lastig he.. heb nu een goeie thuiskapster die voor een mooi bedrag knipt. 9,50 voor de kinderen dus dat is fijn! geef meestal zo'n euro per kind fooi.. soms iets minder soms iets meer, maar wil niet teveel geven, omdat anders het goedkope er ook weer af gaat.

Wat doen jullie?
quote:sas_andrea schreef op 15 juli 2010 @ 20:43:

[...]

ik geef mijn kapster fooi omdat ze meestal wel een half uur met me bezig, ik heerlijk geniet van het haren wassen (ze masseert dan mijn hoofd) en we dan lekker kletsen. ik heb het gewoon naar mijn zin. dat heb ik bij de bakker of de drogist niet. ;) en bij de kapper kom ik maar eens per 6 weken, bij de rest wel vaker. (die laatste reden kan je ook precies andersom toepassen, maar dat bedoel ik natuurlijk niet :P )Een half uur? Wat doe ik dan in Godsnaam elke keer 2,5 tot 3 uur bij de kapper?
quote:sas_andrea schreef op 15 juli 2010 @ 20:43:

[...]

ik geef mijn kapster fooi omdat ze meestal wel een half uur met me bezig, ik heerlijk geniet van het haren wassen (ze masseert dan mijn hoofd) en we dan lekker kletsen. ik heb het gewoon naar mijn zin. dat heb ik bij de bakker of de drogist niet. ;) en bij de kapper kom ik maar eens per 6 weken, bij de rest wel vaker. (die laatste reden kan je ook precies andersom toepassen, maar dat bedoel ik natuurlijk niet :P )En waar betaal je haar dan voor?
Is dit een serieuse vraag? Wat een onzin om de kapper fooi te geven. Heb ook nooit iemand gehoord die dat doet.

Maar euh, vooral doen als je t wenselijk vindt.
Moet niet gekker worden....al geef ik wel altijd fooi aan de caissière
Ik kom al 15 jaar bij mijn kapster (eigen salon inmiddels). En ik kan er altijd terecht (vaak ook op het laatste nippertje voor opsteken voor een feestje o.i.d.) en soms geef ik wel een fooi bv met kerst, oud en nieuw etc...Er liggen rond die periode ook kleine leuke cadeautjes klaar voor haar klanten (bv een minibusje haarlak, shampoo etc..feestelijk verpakt..).

Ik weet ook wat er met de fooi gebeurt. Eens in de twee jaar gaat ze er met haar personeel een weekendje van weg (daar moet dan nog wel geld bij maargoed..dat terzijde).

Komt ook dat ik haar al jaren ken en haar erg waardeer, als mens maar ook als kapster.

Bij een "onpersoonlijke" keten zoals Cosmo o.i.d. zou ik het net niet zo snel doen denk ik.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Als 9,50 per kind is vind ik dat behoorlijk veel voor een thuiskapster.
vind 9,50 niet goedkoop nee, zeker niet..maar vergeleken bij de prijzen bij de "gewone" kapper weer wel.. ze vragen hier zonder blikken of blozen 17,50 per kind pff echt niet dus!
Ik zou mijn kapper trouwens best een fooi willen geven, want ik ga daar altijd tevreden weg. Er wordt goed geluisterd naar wat je wilt, maar er wordt ook een mooi kapsel van gemaakt. Precies wat ik verwacht van een kapper: ik geef aan wat mijn wensen zijn, en de kapper vertaalt mijn wensen in een bij mij passend kapsel. Hoofdmassages zijn ook altijd lekker en uitgebreid.

Maar goed, ik betaal al bijna 40,- en dat is nog met ook. Dus eigenlijk is dit al te duur voor me. Gelukkig ga ik maar 2 keer per jaar - heel soms 3-, dan kan ik het nog wel ophoesten.

Als ik rijk zou zijn, zou ik echter wel fooi geven.
Liever elitair dan een pauper!
ik gooi meestal wat klein geld uit mn portemonnee in de fooienpot, vroeg me laatst inderdaad ook af of dit normaal is. Aangezien er een fooienpot staat, wel neem ik aan.

Maar eigenlijk zie ik ook niet echt in waarom ik dat doe... soms een beetje hersenloos ;)
quote:Kalliope schreef op 15 juli 2010 @ 21:46:

Ik zou mijn kapper trouwens best een fooi willen geven, want ik ga daar altijd tevreden weg. Er wordt goed geluisterd naar wat je wilt, maar er wordt ook een mooi kapsel van gemaakt. Precies wat ik verwacht van een kapper: ik geef aan wat mijn wensen zijn, en de kapper vertaalt mijn wensen in een bij mij passend kapsel. Hoofdmassages zijn ook altijd lekker en uitgebreid.

Maar goed, ik betaal al bijna 40,- en dat is nog met ook. Dus eigenlijk is dit al te duur voor me. Gelukkig ga ik maar 2 keer per jaar - heel soms 3-, dan kan ik het nog wel ophoesten.

Als ik rijk zou zijn, zou ik echter wel fooi geven. Ach...een eurootje kan er toch wel af
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Aangezien mijn kapper 22,50 vraagt voor het knippen van een kort kapsel (zonder wassen, zonder drogen, zonder massage) ben ik gekke Henkie niet om dan ook nog een fooi te geven. Bijna 50 ouderwetsche guldens voor ongeveer 20 minuten werk!
Ik geef ook geen fooi aan de kapper.

Je moet al veel betalen en voor de gel of lak of wax komt er ook maar 50 cent bij.

Ik vind het duur zat!
Afronden naar 10 euro en eens in de maand eens een keer een flesje rose/wijn meenemen of chocola. Blijkbaar gaat het niet om het geld. Wat waardering toon je dus op een originele manier.
Ik heb jarenlang een thuiskapster gehad. Dat was een kennis van mijn broer, die gaf ik weleens fooi.

Nu ga ik naar een "gewone" kapsalon en die geef ik geen fooi. Is al duur genoeg.
Hallo hopeful,

even een persoonlijke vraag die niks met de kapper te maken heeft. Ik zag op het forum van een paar jaar terug dat jij mirtazapine slikte toen je zwanger raakte. Je verhaal was voor mij zo herkenbaar dat ik je even zo probeer te bereiken met de vraag hoe het verder is gelopen. Ik zet een langer berichtje onder dat oude onderwerp en hoop dat je er op wilt reageren.
quote:vicodin schreef op 15 juli 2010 @ 20:32:

Goh, wat toevallig. Ik zat mij dit vandaag af te vragen. Mijn moeder gaf namelijk vroeger altijd wel fooi. Ik ga nu nog steeds naar dezelfde kapper, maar doe het niet. Ik pin sowieso altijd daar, dan denk ik daar ook niet aan. Daar komt bij dat ik het al best wel duur vind.

Afgelopen dinsdag ben ik nog geweest en ik was 18 euro kwijt, voor het bijknippen van het haar. Ik laat het lang groeien en zit nu echt op zo'n rotlengte. En ik haal mijn gel/wax ook altijd bij de kapper. Aangezien het 15 euro per potje kost, lijkt mij daar genoeg ruimte voor marge zitten. Nee, ik geef dus geen fooi.Whaha, is dat al duur? Met het geld dat ik per kappersbezoek betaal kun jij een jaar lang iedere maand naar de kapper (geen grap).
quote:sas_andrea schreef op 15 juli 2010 @ 20:33:

ik geef altijd fooi. zo tussen de 1,50 en 3 euro. gewoon bij een kapperszaak. ik snap dat het hun baan is en ze daar voor betaald worden, maar goed betalen doet het niet. van de fooien organiseren ze vaak leuke uitjes of kapavonden voor voor hun zelf.Dat kan ook prima van hun salaris. En anders mag de chef betalen. ik niet dus.
Wat kost een gemiddelde kapper eigenlijk tegenwoordig, voor gewoon knippen en föhnen?

(ik ben over twee weken in NL en hier betaal ik ¤46 + fooi voor bovenstaande en da's niet bij een Toni & Guy of zo, gewoon een simpele kappert)
Hopeful, het gaat om het volgende onderwerp: ZWANGER EN GEBRUIK MIRTAZIPINE

Ik hoop dat je er even naar wilt kijken.
quote:Ainne schreef op 16 juli 2010 @ 11:39:

Wat kost een gemiddelde kapper eigenlijk tegenwoordig, voor gewoon knippen en föhnen?

(ik ben over twee weken in NL en hier betaal ik ¤46 + fooi voor bovenstaande en da's niet bij een Toni & Guy of zo, gewoon een simpele kappert)Bij een simpele kappert? 25 euro denk ik?
De thuiskapster kreeg hier wel altijd een fooi maar als ik na een salon ga dan niet hoor. Die kapper waar ik heen ga is al duur genoeg maar knipt wel het beste.
quote:marie_liselotte1981 schreef op 15 juli 2010 @ 20:45:

[...]

is dat bijzonder, een half uur? serieuse vraag hoor..mijn kapster is altijd ruim 2 uur bezig met mij en ze krijgt nooit fooi en ze heeft nog nooit de waterstofperoxide te lang laten zitten, is nog nooit uitgeschoten met de schaar, kortom: een vakvrouw.

30-40 minuten voor alleen bijknippen, wassen... ze doet het gewoon netjes en heb er nooit pijn. (door medicatie hele gevoelige hoofdhuid, ff met de kam er doorheen "raggen" zit er zeker niet in)

ik weet niet, vind het er gewoon bij horen.
quote:Spinster schreef op 16 juli 2010 @ 11:37:

[...]

Whaha, is dat al duur? Met het geld dat ik per kappersbezoek betaal kun jij een jaar lang iedere maand naar de kapper (geen grap).Ik vind het meer normaal om 18 euro duur te vinden dan om per kappersbezoek 220 euro uit geven!
Ik rond het bedrag af naar boven als ik cash betaal (ook bij de benzinepomp trouwens) als ik met pin betaal dan niet.

Bij de benzinepomp laat ik bijv. de 10 cent zitten als ik 1,90 moet betalen. (vandaag nog voor een magnum)

Als ik 49 50 heb getankt en ik geef 50 zeg ik ook laat maar zitten.

Bij de kapper is bijv. 39,50 voor mij automatisch 40 euro.

Bij een restaurant geef ik tuusen de 5 en 10 % fooi.

Dit doe ik omdat ik weet dat ze bij deze beroepen een potje daarvoor hebben en ik het niet mis.
quote:Spinster schreef op 16 juli 2010 @ 11:37:

[...]

Whaha, is dat al duur? Met het geld dat ik per kappersbezoek betaal kun jij een jaar lang iedere maand naar de kapper (geen grap).

Ik heb kort haar en laat het nu lang groeien. Ze heeft er een aantal puntjes afgeknipt, zodat ik er een klein beetje model in kan houden. Geloof me, dat wat ze gedaan heeft is echt geen 18 euro waardig.

Wat laat jij dan doen? Ook verven enzo misschien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven